- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Škoda, že jsme si to nevyroblli v Česku, bylo by to jistě více tradiční. Praha má klimatizované tramvaje již dávno a jsou českým výrobkem. Zbytečně vyhozená miliarda devizových prostředků, kromě toho mohlo mít práci lidé od nás. Také zisk mohl zůstav doma v republice.
Prosím Vás, opravte mě, jestli se mýlím. Někde jsem četl, že jedna pražská tramvaj For City vyšla na 200 miliónů Kč. Někdo zase napsal, že to není pravda a že na 70 miliónů Kč. Ze starších zpráv jsem však vyčetl, že Praha nakoupila 250 tramvají For City za 50 miliard. Ví někdo, kde je pravda. Tady píšou, že Ostrava bude mít tramvaje za 27,2 miliónů Kč za kus.
Mě se líbí jak to bude odhazovat ty chodce, to je dobrá funkce. A až 80 km/h z toho dělá takovou "sportovní tramvaj", chybí ale spoiler a litá kola...
gratuluji Ostravanům, klimatizace je důležitá, už i proto, že Ostrava má dlouhé tramvajové linky, a počasí se otepluje. Tramvaje jsou krásné a Stadler je firma, která ví co dělá (ke kritice ergonomie). Není třeba mít strach. Tak 80 km v hodině ano, ale to předpokládá hlavně aby koleje byly všude v pořádku. Takže nebude to zkouška tramvají ale kolejiště.
A téhle věci si důchodce nesedne
Max na zem
Ale sedne, ono je to totiž z výrobní fabriky, takže všechny sedačky ještě nejsou namontovány.
Nicméně - bé, všechno špatně:
1/ DPO nakupoval nové vozy i v novém tisíciletí, a to Tria
2/ dumpingové ceny? Možná se to zdá z pohledu ostatních nákupů na trhu s politicky zadrápkovaným "rodinným stříbrem" jménem Škodivka. I ta, pokud musí v zahraničí soutěžit bez politické tlačenky, prodává srovnatelné vozy o 20% levněji než v ČR. Právě ostravské Stadlery jsou první tramvaje, kde se podařilo Škodivku obejít (a cena je mj. dána i roszahem zakázky - při 40 kusech už to vychází na kus levněji, než obvyklé "nákupy" po 2 vozech ročně).
No snad to bude lepší než Polský Solaris
Jsem zvědav, kdo vyhraje soutěž "Sestřel novou tramvaj" Staré tramvaje se sestřelují v Ostravě pravidelně -viz. facebook.
Vypadají pěkně, bude sranda pozorovat u Kauflandu golfisty jak se stěma těžkýma tašama drapou na ty vyvýšené sedačky, asi tak jako dneska v elefku z nízkopodlažní časti nahoru. bo proč zůstat dole, když se z posledních sil můžu drápat nahoru
V Ostravě neznám Kaufland, který by byl hned těsně vedle zastávky. Takže ten, kdo s těžkými taškami dojde na zastávku, tohle řešit nebude.
Maximální rychlost je 80 km/h. Tak že to bude raketa mezi tramvajemi, co jezdí v Česku.
Vždyt tuto rychlost staré tramvaje jezdí. Viz trat nová vodárna-svinov mosty
Proč se nekoupí tramvaje od domácího výrobce společnost Škoda Transportation , která vyváží tramvaje do dalších zemí?
Protože plzenská Škoda nevyrábí tramvaje 20m. Přihlásilo se EVO2 z TWT, ale to nevyhrálo.