- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jestli necháme zdemolovat hraniční meandry nedaleko Bohumína, pak se bude před příští generací stydět. Je to jedinečné přírodní bohatství, které musíme zachovat!!!
„Splavnění Odry až do Ostravy je megalomanský projekt, který naráží na několik zásadních problémů,“ tvrdí děkan Přírodovědecké fakulty Ostravské univerzity Jan Hradecký. Hlavní potíží podle něj bude nedostatek vody k napájení průplavu, nízké vodní stavy dlouhodobě trápí celé Ostravsko.
Prosím od kdy jsou v Ostravě, pardon v Odře nízké stavy vody...?
Já denně projíždím nad Odrou po mostě a za celý rok jsem si nevšimnul, že bylo málo vody. Ten pán má na mysli Ostravici ta opravdu hodně kolísá, ale ta ten průplav napájet moc nebude.
Já jezdím přes Odru taky skoro denně a taky tam chodim na ryby a určitě nemám dojem, že je to nějaký veletok. A nízky stav vody obzvlášť v letních měsících je jasně patrný. Je fakt,že když zaprší, tak jde rychle nahoru, za což může množství jejích přítoku. Ale neumím si představit,že by byla schopná napájet nějaký plavební kanál, zvlášt, když by musel míjet meandry(zajímavé že se píše jen o těch hraničních, o Polanecké Nivě ani slovo).
Všem nadšencům do průplavů doporučuju nastudovat historii průplavu z Atlantiku do Velkých amerických jezer. Po příchodu železnice význam plavebního kanálu upadnul. A to stačila železnice jedoucí ani ne 40 km/h se 400 tunami zboží na jednom vlaku. Dnes se 400 tun loží na 3 vagony. Aspoň teda v USA, v ČR by jich bylo pět.
Začít lze třeba tady:
A potom už bude Ostravsko nejvyspěleším regionem a navazující špinavá 5-ti milionová aglomerace v Polsku také. Kanál to zařídí.
Další blbost co napadla choré mozky. Nad tímto může uvažovat jen magor. Kdyby byla lodní doprava pro naší zemí efektivní tak prosím, ale co a v jakém množství by chtěly přepravovat, když uhlí co bylo kdysi na lodích přesunuly na vlaky a ostatní co mohli narvaly na kamiony , které zasv....... celou republiku. To je také ukázka fungující logistiky v našem státě . No kdo tohle schválí tak by měl být zavřen bez soudu a veřejně odsouzen na doživotí. Vyhozený peníze. Místo aby řešili jak rychle zredukovat počet kamionů a dostat zboží co se nekazí zpět na méně ekologicky zničující dopravu a inspirovat se tam kde se to daří, tak vymýšlejí takovéto blbosti. A tohle se platí ze státního rozpočtu : Výsměch národu. a vyhozené peníze v nenávratnu.
"Pokud by slovenské ministerstvo dopravy splavnilo Váh až do Žiliny"
Som presvedčený, že na tom ministerstve nie sú až natoľko blbí.
Takový lodní tunel, Čadca - Jablunkov, to by byla věc. Něco takového není nikde jinde na světě! Mohla by se do Třineckých železáren dorpavovat ruda ekologicky, vodní cestou ... Moment, jaký František Křižík?
Technicky a ekonomicky by mohlo být smysluplné propojení Dunaje s Odrou, tedy sever a jih Evropy. Prokopávat se směrem k Pardubicím byla představa J.A.Bati v knize "Budujeme stát pro 40 milionů", v době kdy "Vůdce" nařídil v Německu stavbu dálnic (především pro válečné účely), ale síť vnitroněmeckých vodních kanálů (výjimkou je Kielský průplav) ještě v podstatě neexistovala ... Dnes se lze dostat z Dunaje do Hamburku německými kanály.
"O splavnění řeky z okraje metropole do jejího centra a případně ještě dál se však musí zasloužit Češi."
Vzdyt to ma byt do Ostravy! Nemeli by se o to splavneni radeji zaslouzit predevsim Moravane a Slezane?
Hlavně bychom se jako všichni Češi, Moravané a Slezané, taky Chodové a další, co máme společný rozpočet, měli zasloužit o to, aby se nic takového neuskutečnilo.
Jeví se to celé jako tunel už na papíře.
Zatím co tady si hrajeme na chytráky, tak Poláci nás v mnoha oborech předehnali. Zatím co u nás se jenom diskutuje, Poláci jednají. Byl jsem nedávno v Polsku a Polsko šlo za poslední roky nahoru. To co se u nás budovalo 10 až 15 let, to Poláci stihli za 5 let.
Už mají opravené silnice tak, aby byly jen tak mizerné jako u nás, nebo je pořád lepší jet tankem?