Diskuze

Změňte pravidla na letištích, prosí dopravci. Musí létat i bez cestujících

Prázdná letadla a posádka, co nemá koho obsluhovat. I tak teď vypadá každodenní realita leteckého byznysu. Výrazný pokles pasažérů cestujících po Evropě, která se momentálně potýká s koronavirem, vyústil v “lety duchů”. Pokud by aerolinky nelétaly, přišly by o sloty na letištích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

J67a23n 17V20r83a38b45e93c

11. 3. 2020 12:47

Myslím, že důležité není jen kolik se přesně spálí paliva (to je ta ekologická část), ale také to, že aerolinky/cestovky NUTÍ zákazníky nerušit lety, trvají na propadnutí ceny letenek, protože se prostě letí.

Kdyby se lety hromadně zrušily, bude pro lidi daleko jednodušší dostat z cestovek/aerolinek peníze zpět.

= takže pro Burešovce tímto přibrzdíme i koronavirus, protože dnes velká část "dobrodruhů" na cestu nakonec vyrazí, než aby jim vše propadlo.

1 3
možnosti
RJ

Hodně aerolinek umožňuje bezplatnou přerezervaci na pozdější termín (např. na podzim). Proto taky ta letadla jsou prázdná.

1 0
možnosti

obavy aerolinek, že by ztratily sloty, se mi zdají bezpředmětné, všichni letečtí dopravci mají tyto problémy, proč by jeden chtěl obsazovat další slot tím, že by létal dalšími prázdnými letadly a prohluboval tak svoji ztrátu? přitom se nedá moc odhadnout, kdy se obsazenost vrátí k normálu

1 2
možnosti
JM

protoze se mu to muze do budoucna ekonomicky vyplatit tim, ze ziska lepsi sloty?

1 0
možnosti
JJ

J55i90ř38í 28J29o66h60n

11. 3. 2020 11:49

Gréto, kde jsi? Toto je úkol pro tebe.

P.S. Alespoň v EU by měl ÚV EUSSR vydat dekret, který by umožnil nelétat s prázdnými letadly.

3 3
možnosti
JT

J72a14n 12T55a37r44a41b74a

11. 3. 2020 12:36

pak ale ta vaše EUSSR bude muset dotovat letiště

0 0
možnosti
PK

P34a20v24e62l 27K66r46á50l

11. 3. 2020 11:03

Vážení, než se zde budete rozhořčovat, uvědomte si pár věcí. Proč platí pravidlo, že aerolinka má slot využívat, nebo o něj přijde, snad netřeba vysvětlovat. Tahle pravidla jsou logicky s aerolinkami zasmluvněna, v době uzavírání smluv nikdo s coronavirem nepočítal. A teď to hlavní - těch smluv je hodně, a jedná se o velké a komplikované smlouvy s řadou dalších návazností. Není to prostě jedna stránka stažená z internetu, jako když se známým přepisujete auto. Upravit takové množství složitých smluv není ze dne na den. Navíc je potřeba tu změnu pořádně připravit a promyslet, aby se vzápětí nevytvořil nějaký další problém. Stejně tak hrají roli ekonomické zájmy letiště - to má řadu fixních nákladů, které bude hradit, i když se nelétá, takže zbrklým udělováním výjimek by mohlo letiště způsobit ekonomické problémy sobě.

1 1
možnosti
MC

Tak že musí platit budiž, ale kvůli tomu tam to letadlo snad nemusí fyzicky letět prázdné. Když před časem řádila sopka na Islandu, tak se taky pár dní nelítalo a nemyslím, že by kvůli tomu musel někdo přepisovat smlouvy.

1 0
možnosti
PJ

Co článek psalo za nemehlo.......tisíce tun paliva v letadle??? Opravdu vážně ? Objemy se učí již na základních školách.

1 2
možnosti
JM

samozrejme melo byt minus, letecke palivo se udava i v tunach

1 0
možnosti
MZ

Nešlo by část peněz co by se utratilo za palivo poslat letištím jako rezervačním poplatek za slot?

1 0
možnosti

EU = Absurdistán již 26 let.

1 7
možnosti
PM

EU s tím nemá co do činění. Ale pro kopnutí si, to se hodí cokoli, že?

3 1
možnosti
RS

Treba takove letiste Praha: Jediným akcionářem Společnosti je stát zastoupený Ministerstvem financí ČR.

myslite, ze Bures se Schillerkou se vzdaji tohoto prijmu?

0 0
možnosti
PHH

Gréta měla pravdu. Jsme úplně nemožní.

2 1
možnosti
JT

J69a22n 93T29a69r82a58b39a

11. 3. 2020 12:37

mluvte za sebe, tedy v jednotném čísle

0 0
možnosti
PB

P55e63t26r 96B83í51l30e62k

11. 3. 2020 9:58

Greta si mne ruce lidi už jsou ekologicti a nelitaji. Jo vlastne ...tak nic.. Bo many

2 0
možnosti