Diskuse k článku

Leo Express zažaloval ČD za predátorské ceny na trati do Ostravy

Soukromý železniční dopravce Leo Express zažaloval České dráhy za údajně podnákladové ceny na trase Praha - Ostrava. Dráhy se tak podle Leo Expressu snaží vytlačit konkurenci z trhu. Firma žádá náhradu ušlého zisku ve výši 418 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A31l76a45n 48Ř28e54p95k81a 4885696

Znovu opakuji, že je to blbost. On, resp. Regiojet první napřed sami zlevní a pak se diví, že ČD reagují na konkurenci a zlevní taky. Joo, to by se jim náramně líbilo aby dráhy musely jezdit za původní ceny (i vyšší) a pak by tímpádem odpadly. A navíc ČD ani omylem nešli na Leošovou stovku za trasu Praha-Ostrava, tak jaképak predátorské ceny? Co vím, tak dráhy nešly pod cenu soukromé konkurence nikdy.

Stěžuje si snad Albert, že Kaufland je moc levný a chce po něm doplatit ušlý zisk? :-D

Prostě jim to podnikání nevychází, tak to svádějí na dráhy, přitom Jančura by nemusel rozlévat tolik kávy zdarma a ubrat personál a určitě hned by na tom byl o chlup lépe.. ale to by zase padly výhody, proč jezdit s ním :D

+9/−1
3.7.2014 19:40

L45u59k18á69š 52M16ü16n86z31b67e45r51g51e14r 1472821505908

Nojo, ale blbý je, že ČD je černá díra, do který sypeme peníze, takže levnější jízdenky zaplatí daňovej poplatník.

+1/−3
4.7.2014 10:42

M29i63r89o68s16l21a63v 15Z71i58k46m87u38n69d 7289833454833

Plác, plác ...

0/0
6.7.2014 16:47

M24i36r82o16s89l23a60v 38Z48i35k53m62u97n89d 7169223814583

Jistě, na modrém vlaku jede na pěti vozech jeden strojvedoucí (bez toho to zatím nejde) a jeden pracovník obsluhy vlaku. Na žlutém nebo černém vlaku je u každého vozu jeden pracovník obsluhy vagonu a strojvedoucí ... Ztrátovost žlutého a černého podniku je dána přezaměstnaností.

Na 5 souprav (vozidel) stačíval u Č(S)D kdysi jeden vedoucí vozební - strojové stanice a jedna technická pracovnice pro administrativu, u černého podniku je tam hafo  ředitelů a vedoucích ... A když byl provozním ředitelem ing. Paroubek, tak ten jak u žlutého, tak černého jezdil ještě jako strojvedoucí a stačil TO i uřídit ...

0/0
6.7.2014 16:53

J81i53n45d20ř15i27c76h 27Š13k83o10p66e36k 4775641760605

logika soukromých dopravců. My můžem jezdit za podnákladovky (že Jančuro, co konkurence vůči ČSAD v severních Čechách), ale když to někdo dělá soukromníkům, tak hned brečí žalovat k soudu ;-D

+7/−1
3.7.2014 18:59

V77a33c90l24a63v 24H52a23j72e98k 3586759879

Pokud to ČD vůbec nějak dotují, tak také ze svého;-D

+3/−1
3.7.2014 14:25

L15u83k33á18š 78Z27e17d 8961331973155

pravě že to je ten problem oni to dotují z našeho...

+1/−2
4.7.2014 10:24

V32a86c82l73a71v 73H75a39j17e75k 3516979399

Ano, přestava Leoše, že se mu podaří získat trase nové cestující byla poněkud naivní a výsledkem je, což se dalo očekávat, že se celkový počet cestujícíh zvýší nepatrně a  všichni 3 dopravci se o ně nějakým způsobem podělí. Sice může mít každý cestující nějakého preferovaného dopravce, ale asi rozhodujícím kritériem výběru  je trasa vlaku odpovídajícím potřebnámu času dojezdu do cílové stanice, případně i navazující spojení..

+2/0
3.7.2014 13:59

M45i19r54o85s43l26a22v 92Z92i94k14m82u59n39d 7549653704383

Pan Novotný je celkem sympaťák, který nějak přehlédl poučku pana profesora Klause "o neviditelné ruce trhu".

Prvním kdo začal s nižšími cenami byla "žlutá společnost", takže "modrá společnost" udělala to, po čem zastánci konkurenčního prostředí volali a to snížení cen ... A do tohoto "konkurenčního prostředí" přišel "černý dopravce" s cílem "naučím jezdit lidi vlakem"... tudíž neměli být vozidlem "švýcarské kvality" odsáváni klienti ČD nebo RegioJetu, ale získáni noví, ale opravdu úplně noví cestující, kteří gumokol zamění za vozidlo plné zábavy, jemuž nelze kvalitou služeb, na české železnici dosud nevídaných odolat ...

Jaksi nábor nových cestujících z gumokolů se nedaří a před švýcarskou kvalitou (ve Švýcarsku používanou sice hojně, ale leda na osobních vlacích)  je dána přednost žluté ojetině staré necelých 40 let, ale poskytující větší cestovní komfort ...

+6/0
3.7.2014 12:25

J90a49n 26R52i89c48h23t16e96r 5572602463525

Ovšem soukromá společnost si může určit cenu jakou chce a doplácet kolik chce, pokud na to má.

Na druhou stranu dotovat konkurenceschopnost ČD z peněz daňových poplatníků pro mě ztrácí smysl, zvlášť na trasách, kde mohou být jejich vlaky zastoupeny soukromými dopravci. Obzvlášť když i na těchto tzv. výdělečných trasách jsou ČD schopné prodělávat.

+1/−5
3.7.2014 12:45

P95e39t46r 73N62o14v23o13t37n93y 3329712569382

Máte v tom trochu zmatek.

+3/−1
3.7.2014 13:27

M18i10r45o84s88l89a32v 61Z59i26k38m22u96n35d 7959723254623

No a ČD a.s. snad nejsou "soukromá společnost" ... Akciovka je vždy soukromoprávní subjekt ...

+6/0
3.7.2014 13:36

R56a30d51o77s45l35a26v 71K47l65a43u21d18a 5514538624332

Tak pokud má 100% akcií stát, pak se nedá o soukromé společnosti mluvit.

+2/−3
3.7.2014 13:52

V25a73c94l11a30v 23H83a42j21e77k 3886879609

Z právního hlediska není forma vlastnictví rozhodující. Zásadními negativytoho, že jsou ČD ve vlastnictví státu je vliv politiků na ekonomiku a řízení firmy (názorná ukázka politické a v tomto případě i osobní zvůle je zrušení nákupu 8 Railjetů ministrem Žákem) a působnost zákona o veřejných zakázkách.

+2/0
3.7.2014 14:16

K56r17y51š54t35o31f 21L45a61n78í51k 1779800805175

o cenu tady jde az v druhem sledu, prvni cil je vytlacit CD z teto trati (protoze za ceny uvedené v clanku s nimi nikdo jezdit nebude) a pak  "narovnat"  vlastni dumpingove ceny. blby je, ze pokud se to s pomoci soudu podari, budou CD generovat vetsi ztratu a je jasne kdo ji zaplati. jedine ze by ta pendolina prodali a odpovidajici cast zamestnancu propustili.

+3/0
3.7.2014 14:06

M95a92r23t47i11n 33K75a58l41e30n44d52a 1620883840

pokud budou tyto nadumpingové ceny nižší než ČD ty před vstupem RJ a LE na trať tak kde je problém? Cena ČD vzniká pouze jako důsledek jiné kompenzace (dotace) tj cena neklesla, holt si to každý zaplatí po halíři v navýšené dph (21 místo 20) aniž by to věděl. a ti co vlaky nejezdí (jako já) ti to prostě zaplatí lidem jako vy.

0/0
23.7.2014 18:24

J78a19k29u92b 40D22e10m71k88o 4742219544434

Úplně zírám, kolika lidem Leoš leží v žaludku. Naopak ČD mají poměrně silnou fanouškovskou základnu;-) A to neustálé omílání  paštik ....... no comment!!!

+3/−3
3.7.2014 10:51

R92a87d14o37s10l45a41v 86K12l39a56u40d21a 5644888644492

V žaludku mi neleží. Jen je mi k smíchu. A to už přestal plácat něco o švýcarské kvalitě.

+6/0
3.7.2014 10:53

A51l12a26n 67Ř47e39p76k19a 4905426

On jezdí i za stovku a bude si stěžovat na podnákladové ceny konkurence.. No to je fakt úžasné ;-D První, kdo masivně zlevnil byl přeci Regiojet, konkurence jen reaguje na situaci na trhu a to je normální.;-)

+7/0
3.7.2014 9:59

P84a47v78e54l 23K28r47á58l 5950889574508

Já mám teda pocit, že Regiojet tenkrát zlevnil jenlehce pod ČD a to skutečně masivní zlevnění přišlo až s Leem, ale jinak naprostý souhlas. A ta cena za Pendolíno je fakt směšná, když i při současné ceně je v zisku.

+1/−1
3.7.2014 10:30

M32i42r54o67s53l40a38v 89Z69i96k55m30u36n80d 7769343114543

Co je ceně jízdenky Pedolinem směšné  ? Mnohem více komfortu než tenhle křáp poskytují klasické vozy ... Pendolino pro svoji "(ne)vysokou kvalitu" vykopli rakouské železnice z trasy do Vídně / Vídeňského Nového Města, protože nesplňovalo požadavky rakouských cestujících ...

+2/−3
3.7.2014 12:28

T29o88m 30J89u28r67e63č80k59a 6515632245665

Zmikunde, už jsi celkem trapný s těmi nářky, jak je pendolino křáp jen proto, že ti v něm neplatí režijka. Pendolino má jezdit pro cestující, co si to zaplatí, ne pro režijkáře. Se stim smiř ciwe!

0/−3
3.7.2014 13:32

P32a94v83e57l 84M39a57t68o78u62š69e15k 5130697548524

V reálu jezdí pendolino poloprázdné (a to mu ještě dost fandím), a to i ve špičce. Výjimkou jsou snad jen pátky odpoledne, což je dost chabá útěcha. Celý tento projekt je totální průšvih ČD (zejména obrovské náklady na zprovoznění jednotek, které u nás nikdy nebudou využity). Nicméně na Ostravsko nejezdí za ČD (naštěstí) pouze pendolino. Kopání soukromníků kolem sebe je plně v souladu se současnými trendy kohokoli, komu docházejí argumenty a know-how (zejména po vzoru jistých politiků), ale pokud nejsou jejich (jistě dobře placení) manažeři úplně tupí, pak  snad museli vědět, do čeho se pouštějí, a muselo jim dojít, že ČD mají díky své velikosti těžce navrch. Pokud si toto neuvědomili, nezbývá, než je politovat. ČD jsou asi přece jen trochu větší sousto než byly ČSAD na trasách Praha - Liberec, Praha - Brno apod. Zajímavé také je, že když jezdí či létá za silně podnákladové ceny SA, nikoho to příliš nepohoršuje. Nebo se snad někdo domnívá, že autobusová jízdenka Praha - Liberec za 1 Kč nebo letenka Praha - Londýn za 50 Kč odpovídají nákladům?

+1/−3
3.7.2014 14:44

P67a98v57e37l 15K69r88á85l 5500819134138

Projekt Pendolino není průšvih ČD, ale našich politických špiček - ty tenkrát tenhle předražený nákup prosadily. ČD naopak s pinďou dělají to nejlepší, co jde.

+9/0
3.7.2014 17:25

M39a73r15t94i85n 49M70a90i78k21s96n70a41r 3484253298752

Ale leo to dotuje ze svého tu cenu, ČD z daní... v tom je problém, využívá svoji dominantní sílu k potlačení konkurence.

+1/−5
3.7.2014 10:30

P47e59t68r 15N53o53v80o74t37n25y 3499902799272

Na trase Praha - Ostrava má ČD stěží dominantní sílu. A příjmy z veřejných rozpočtů sice ČD má, leč jsou to platby za objednané služby, od státu a od krajů.

+4/0
3.7.2014 10:35

P21a33v61e82l 39K91r78á36l 5910719824218

Ale, to o těch daních si rád poslechnu. Když vy zaplatíte řemeslníkovi za objednanou službu, tak je to taky dotace z daní?

+2/0
3.7.2014 10:38

J28a83n 38R60i67c20h30t80e96r 5372322383125

Nechápu. Vůbec. Pokud dám řemeslníkovi korunu a zbylých pět tisíc dostane "od státu", pak je to dotace z daní. Ale takhle to obvykle nechodí.

Je to prosté - máme dva dopravce. Jeden jezdí za cenu x. Nedostává žádné dotace, je na něm, jak si nasadí cenu, aby se uživil (nebo zkrachoval).

A pak máme jiného, který jezdí za cenu x-1, což si může dovolit, neboť je dotován zvenčí tak, že nakonec získá x+2 a pokud prodělá, nic se neděje, on to někdo zvenčí doplatí, krach nehrozí. Ba ani ředitel vyhozen nebude.

0/−2
3.7.2014 12:50

P57e65t13r 15N31o58v66o26t38n67y 3779622229332

To ovšem není model, který je teď na trati Praha-Ostrava zaveden.

+4/0
3.7.2014 13:26

P57e92t35r 41N83o75v91o85t70n53y 3559272229682

Když si řemeslníka objednal stát, tak ho musí i stát zaplatit. to není žádná dotace, ale platba za objednanou službu.

+6/0
3.7.2014 13:29

M50a25r62t67i58n 76K17a43l21e20n62d13a 1150583160

To má svoji logiku do situace kdy dotace na cestu babičky z Tetčic do Rosic dotuje kraj/stát a ČD tyto peníze křižově používají na boj s konkurencí na trati Praha Ostrava. Znamená to jediné že ČD stát okrádají, tedy nás všechny a zneužívají při tom dominantního postavení neb na žádné jiné trati natož dotované konkurence jezdit nemůže. Samostatnou kapitolou je že stát pro zaměstnanost a volby, preferuje provoz státního podniku ze strátou i na tratích kde by jí jiný negeneroval, nebo by požadoval dotaci nižší.

0/−1
23.7.2014 18:23

A60l79a67n 41Ř77e45p14k15a 4515616

No jako by LE a RJ nešlo o vytlačená státní konkurence z trhu, že? :D Naházet špínu, donutit zdražit, vytlačit a zvýšit ceny.. pak je nikdo nebude nutit jezdit levněji přeci ;-)

+2/0
3.7.2014 11:11

R91o17m50a22n 69N17o65v68á32č24e24k 6215112464235

Ten Novotný je naprostý blázen, který nemá absolutně soudnost a celý jeho projekt Leo expresu je podnikatelská sebevražda. Aneb jak utratit papínkovi penízky.

0/0
3.7.2014 9:50

R11a53d69o17s14l89a36v 79K64l51a23u18d80a 5974688764142

Osobně nechápu. proč se někdo za současné situace cpe tímto způsobem na železnici. Od první chvíle bylo zřejmé, že tudy cesta nevede. A po čase se dožadovat změny pravidel je velmi naivní. ČD jen sotva bude uznávat jízdní doklady svých konkurentů na nedotované trati. Nakonec je snad něco takového v autobusové přepravě?

+3/0
3.7.2014 9:17

D82a36n 98M46a72c82h52o49l57d97a 8377592684102

ja mam pocit ze Jancura s Novotnym fetuji neco hodne silneho. Obratit se na soud s dumpingovyma cenama CD, kdyz sami jezdi tezce pod naklady mi prijde s prominutim jako minimalne pocatek nejake dusevni choroby.

+6/−1
3.7.2014 9:06

P27e68t31r 42N68i53v88n49i93c41k41ý 3712484875647

Jde o to, kdo je dominantem (Jančura tvrdí, že ČD). Dominant podle zákona nesmí jezdit pod náklady. Miniritní dopravci ano a libovolně dotovat svoji případnou ztrátu. To je oč tu běží.

0/−1
3.7.2014 13:24
Foto

P15a41v87e22l 64Č72e39r98n61í94k 1718795540310

Proč mě lístek z Havířova do Brna stál 265, když stačilo připlatit 30 korun a mohl bych jet až do Prahy? Něco mi tu nedává smysl...

+1/−1
3.7.2014 8:58

K35r62y94š30t80o49f 36L19a28n81í71k 1849210875205

taky nechapu proc jezdite do Brna kdyz to mate do Prahy levnejsi (ale byt vama, tak to radeji moc neventiluju, nekdo by si o vas mohl myslet neco nepekneho).

+6/0
3.7.2014 9:03

R80a67d51o64s36l91a34v 96K59l17a14u55d88a 5764208424902

A to si představte, že to letadlem máte kolikrát dražší z Prahy do Mnichova, než z Prahy do Londýna:-)

+5/0
3.7.2014 9:06
Foto

P92a29v23e91l 14Č62e29r16n91í30k 1298105120820

U letadla chápu, že náklady na palivo a hodinu letu jsou u krátkých vzdáleností zanedbatelné v poměru s různými poplatky a palivem potřebným pro samotný start a vystoupání do letové výšky.

Ale u vlaku takové poplatky přeci nejsou... A to ani nemluvím o tom že spoje ostrava-brno jsou pravděpodobně dotované, zatímco ostrava-praha nejsou. Takže kratší a navíc dotovaná cesta stojí víc než delší a nedotovaná...

+1/0
3.7.2014 9:09

Z15d86e43n34ě12k 47Z82a93j24í31č16e16k 2533692168455

Nevím, jestli jsou spoje z Ostravy do Brna dotované (osobně o tom pochybuji) ale myslím, že na těchto trasách, jezdí jen ČD.. Tedy je logické, že tam kde nemají konkurenci, nejsou nuceni tlačit cenu dolu. Kdyby na těchto trasách jezdil LE, nebo Regiojet, tak ty ceny taky budou vypadat jinak..

0/0
3.7.2014 9:44

P25e98t68r 79N79i58v67n13i88c47k31ý 3642334185297

A LE nebo RG by tam rádi jezdili, kdyby se jim to vyplatilo (zisk). A je jedno, jestli zisk z toho, že cestující zaplatí plnou palbu, nebo z toho, že si někdo objedná dopravní obslužnost a bude to dotovat.

0/0
3.7.2014 13:27

R19a26d81e12k 18J15a82n95a21t83a 9865756534852

U vlaku je mnoho nákladů fixních. Takže více cestujících - niždí náklady na jednoho. A z Ostravy do Brna jezdí lidí kolik? Méně, Kefalín, méně.

Navíc vlak do Brna jezdí pomaleji. To také zvyšuje náklady ...

+1/0
3.7.2014 18:19

P68e46t29r 47N22o49v70o41t97n92y 3669652779112

Tak jeďte do Prahy. ;-D

0/0
3.7.2014 9:41

J92i28ř72í 76J41u28r97á10š69e73k 8937615380327

Dobrý den, čím jste jel? ČD? Nějak mi potom Vaše čísla nesedí. Podle eshopu ČD jsou ceny úplně jiné. I při IN50 je rozdíl přes 100 korun.

0/0
3.7.2014 9:52
Foto

P25a92v20e21l 47Č65e76r96n59í33k 1348245610530

jaj! díky za upozornění. popletly se mi čísílka z výpisu z banky - kupoval jsem to přes eshop a objevilo se mi to tam společně s nákupem na steamu. Stálo mě to tedy jen 230 (přesně jak píše pan Novotný). Takže celý můj text padá...

+2/0
3.7.2014 10:28

M47a80r18t88i42n 15M63a91i84k85s15n78a91r 3174173958312

za ten steam + :D

0/0
3.7.2014 10:32

V28i38l58é92m 41P26ř69í15h54o75d77a 2654299383597

To se dá u ČD připlatit za parní lokotku (steam)?;-D

0/0
3.7.2014 12:00

P20e18t67r 63N19o11v75o51t27n45y 3109132149502

"Tak to vás natáhl, matko." ;-D  Bez průkazu Havířov - Brno  230,-

0/0
3.7.2014 10:13
Foto

B44r58o67n11i39s92l97a90v 48G92a15b39r32y23š 2762149811

A proč jste nejel do Prahy? Na některých relacích prostě platí jiné ceny. Asi jako když si koupíte kopečkovou zmrzlinu na Staroměstském náměstí a někde na vesnici.

0/0
3.7.2014 10:52

Najdete na iDNES.cz