- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Strategickým omylem pana Novotného byl výber vozidla na základě "švýcarských zkušeniostí" z tímto typem vozidla.
Ve Švýcarsku, resp. řadě dalších zemí Evropy, počínaje jihem Evropy (Itálie) a konče oblastí za polárním kruhem (Norsko), jezdí stovky vozidel této koncepce, v různém technickoprovozním provedení, ale na "regionálních" trasách. Nikoli v dálkovém "expresním" provozu. Ze strategického hlediska není toto vozidlo KONCEPČNĚ vhodné pro dálkovou dopravu. Pan Novotný vycházel z úvahy, že vozidlo má nižší hmotnost oproti konkurenci, tudíž i nižší poplatky za použití dopravní cesty, tedy ve srovnání s konkurencí bude mít nižší provozní náklady.
Dennímu proběhu 1 200 km se mohou přiblížit i špičkově vytížené švýcarské soupravy s ostrými obraty, to kolik vozidlo najede denně není podstatné, údržba se provádí podle kilometrických proběhů a je vcelku jedno, zda se kilometry najedou za týden nebo dva ...
No zajímalo by mě kdy se kdo zaměří na linku Praha - Brno. Nevěřím, že tolik ostraváků každý den musí nutně jet do Prahy a zpět i když ty vlaky jedou s pár vagony do kterých se vejde stěží 200-300 lidí.
Fascinuje mě jak tady plno lidí plete Jančuru, který nemá s LE vůbec nic společného ...
Má s nima společné ty manažery, kteří od něj k Leošovi přeběhli.
vypada to jak tramvaj a je to tramvaj akorat jezdi po kolejich
a to jako tramvaje nejezdí po kolejích?
Hlavně, že se v rámci "zkracování" hlášení na nádražích "švýcarská kvalita" dostala i do hlášení. Byl jsem celkem v šoku, když se ozvalo něco jako: Vlak Praha - Ostrava, švýcarská kvalita, společnosti Leo Express, odjíždí z.... Už čekám, kdy se začne ozývat, vlak směr Benešov - česká kvalita, vlak směr Česká Třebová - žlutá kvalita, vlak směr Beroun - se značkou Czech made, vlak do Olomouce - první na strojírenském veletrhu 2010, vlak do Čerčan - vítěz ankety lokálka roku, vlak do Liberce - klasa rychlík apod...;-)
treda v Brne hlasi dopravce i kdyz tu jezdi akorat CD
Hernajs a to jsem se těšil, že si Leo Express co nejdřív vyzkouším.
Faktem ale je, že od začátku mi to připadá spíš jen jako příměstský vlak, do kterého přidali záchod a dávají tam občerstvení. Navíc tahle souprava má tu nevýhodu, že když se v ní něco pokazí, je vyřazená celá. Jak ČD (vyjma Pendolina), tak RJ jen prohodí mašinu a jedou dál...
Že vám to připomíná příměstský vlak, je čistě vaše iluze. Já jsem se zatím žádným rychlostí 200 km/h neproháněl.
Ohledně té chybějící lokomotivy bych jenom podotknul, že soupravy tohoto typu jsou v osobní dopravě dlouhodobě jednoznačný trend. Mají víc místa (sedí se i v "lokomotivě"), lepší poměr výkon/hmotnost a obecně lepší jízdní vlastnosti. Odtáhnut se to v případě poruchy dá i lokotraktorem.
No, sešlo se tu opět spoustu nepřejících. Ač jsem zaměstnanec ČD, fandím každému, který na vlastní podnikatelské riziko přiláká lidi do vlaků. Díky RJ i LE jsou zahnívající ČD nuceny jít vstříc zájmům cestující veřejnosti a to je přece fajn.
Prej svycarska kvalita,spis cinskej smejd
i na CD zjistili, ze to s tou konkurenci neni tak horke a v 1.tride Pendolina znacne omezili nabidku obcerstveni. v Expresech pak vodu zrusili uplne vcetne denniho tisku a vlakusek.
To asi byl jen nějaký výpadek, o ničem takovém nikde nebylo ani slovo.. a v Pendolinu se akorát občerstvení má měnit.
Aktualizace písničky: A leo express stojí kdesi u Polomi, zamrzli mu všechny cd romy...