Vstup na polské koleje společnosti umožňuje rozhodnutí předsedy polského Úřadu železniční dopravy (UTK). Tomu předcházelo vydání bezpečnostního certifikátu, který dopravce získal letos v dubnu. „Polsko se tak připojuje ke Švédsku, Británii, České republice, Slovensku, Rakousku nebo Itálii, kde již nyní funguje konkurence na dálkových spojích,“ uvedl k rozhodnutí výkonný ředitel Leo Expressu Peter Köhler.
Kromě získání povolení musel dopravce rovněž upravit svoje soupravy Stadler Flirt na provoz v Polsku. Práce na úpravě vlaku společnosti trvaly od ledna do dubna letošního roku. Během této doby neměl k dispozici vždy jednu soupravu a jezdil pouze se zbylými čtyřmi vlaky.
Další komplikaci společnosti způsobila červnová nehoda v Přerově, která dlouhodobě vyřadila další soupravu vlaku. I přes tyto komplikace společnost za první pololetí oznámila meziroční nárůst cestujících o desetinu na zhruba 700 000. V tomto čísle jsou ale započítaní i cestující z autobusových linek.
Leo Express působí na českých kolejích od roku 2013. Letos v pololetí prohloubil ztrátu na 65 milionů korun z loňských 31 milionů Kč. Důvodem jsou podle vedení mimo jiné i náklady spojené s rozjezdem byznysu v Polsku. V souvislosti a nárůstem cestujících ale firma zvýšila tržby o 13 procent na 161 milionů korun.