Leo Express poprvé vyjíždí v Německu, nabírá zaměstnance

  15:41aktualizováno  15:41
První český dopravce zahajuje provoz vlaků v německém vnitrozemí. Na trati Berlín–Frankfurt–Stuttgart vypravuje ve čtvrtek svůj první rychlík společnost Leo Express. Láká na nižší ceny, než jaké má státní dopravce Deutsche Bahn.

Leo Express do Německa vstoupil převzetím zkrachovalé Locomore. V sousední zemi vyjíždí pod svou značkou. | foto: LEO Express

Na trati nahrazuje původního dopravce Locomore. Ten skončil v insolvenci a letos v červenci v rukou Leo Expressu (více čtěte zde).

„Většinu zaměstnanců včetně vedení firmy jsme převzali od Locomore, ale desítky dalších zaměstnanců pro Německo sháníme v České republice. Hledáme hlavně strojvedoucí, stevardy, dispečery a členy týmu údržby. Pro naše současné i budoucí zaměstnance je to velice atraktivní příležitost kvůli jazykovému uplatnění, ale i zkušenostem a výhodám práce v zahraničí,“ uvedla pro MF DNES mluvčí společnosti Barbora Mičková a dodala: „Budou si moci vybrat, zda svůj plat dostanou v korunách, nebo eurech.“

Fotogalerie

Leo Express zajišťuje provoz a údržbu, FlixBus zajišťuje prodej jízdenek. Lze očekávat, že budou konkurovat dominantnímu německému dopravci Deutsche Bahn (DB) především cenou jízdenek a kvalitou obsluhy. Jízdenky se nyní prodávají od 9,9 eura, což je několikanásobně níže, než požaduje DB na stejné trase. Ceny budou určovány dynamicky dle poptávky.

Německá média píší o příchodu české konkurence obšírně a velmi pozitivně, vítají český kapitál na německém trhu a oceňují zkušenosti Leo Expressu s rychlým a dynamickým provozem.

Upozorňují také na skutečnost, že prodej jízdenek i marketing bude pro Leo Express zajišťovat rychle expandující autobusový dopravce FlixBus, který už nyní úspěšně konkuruje železniční společnosti DB a na některých linkách ji vytlačuje svými autobusy s agresivní cenovou strategií. Německá média také připomínají, že výkonný ředitel Leo Expressu Peter Köhler je současně držitelem českého i německého cestovního pasu.

Leo Express vyjíždí jako první český soukromník s vlaky v Německu. Dopravu...

Leo Express vyjíždí jako první český soukromník s vlaky v Německu. Dopravu zajišťuje i jinde v Evropě - mj. v Polsku, Rakousku a Maďarsku.

„Německý trh je otevřený, v regionální dopravě se v Německu soutěží desetkrát častěji než v České republice, dálková doprava se tam jezdí bez dotací,“ uvádí Mičková a připomíná: „Chceme naše dopravní služby nabízet i na dalších mezinárodních trasách, protože v České republice to za současného politického nastavení není možné: soutěže se nekonají, přímá zadání se téměř automaticky udělují Českým drahám. Při komerčním vstupu na trh pak nejsou dodržována pravidla hospodářské soutěže.“

Na komerční trase Stuttgart–Frankfurt–Berlin, která patří v Německu mezi nejvíc frekventované, přepravoval Locomore kolem dvaceti tisíc zákazníků měsíčně. Leo Express chce brzy tato čísla překonat i díky svým zkušenostem z jiných zahraničních linek. Momentálně provozuje železniční nebo autobusové spojení do Německa, Rakouska, Slovenska, Maďarska, Polska a na Ukrajinu.

Podívejte se na příjezd „černé pumy“ na pražské hlavní nádraží:


Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Boeing chce létat pod rychlostí zvuku, vyvíjí na to skládací křídla

Boeing Transonic

Letecká společnost Boeing vyvíjí ve spolupráci s vesmírnou agenturou NASA nový druh křídel. Ta by měla letadlům umožnit...

ČSA předloni vydělaly 268 milionů, lety na lačno se vyplatily

ČSA a Letiště Praha nasadily na speciální let k 80. výročí Airbus A319,...

České aerolinie v posledním roce před definitivním začleněním do skupiny Travel Service (nyní SmartWings) vydělaly...

Vláda neví, zda použít miliardy od Evropské investiční banky. Dopravě by pomohly

Ilustrační snímek

Resort dopravy zbrzdil čerpání úvěru od Evropské investiční banky (EIB) na výstavbu nových silnic a železnic, chce si...

Najdete na iDNES.cz