Diskuze

Stát díky opravám D1 ušetřil 118 milionů za vlaky z Prahy do Brna

Ztrátovost většiny dálkových vlaků na české železnici objednávaných státem loni rostla, v některých případech už stát platí Českým drahám 355 korun za každý ujetý kilometr. O jednu z mála výjimek se postarala oprava D1, která nahnala lidi do vlaků na trase mezi dvěma největšími českými městy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DZ

Nebyl by ten seznam kratsi,kdyby uvedl trate bez ztraty?Nebo zadne takove nejsou?To se to jezdi a nakupuje,kdyz se da hospodarit do minusu bez rizika bankrotu.

1 6
možnosti
MU

To zase budou na ředitelství Českých drah tučné odměny řízené heslem odměnění nezúčastněných a potrestání nevinných.

0 2
možnosti
JF

J32a31n 20F50r46o22l39í29k

18. 6. 2015 14:46

Vypadá to tak, že kdyby Ťok tu D1 zavřel úplně bude ráj na zemi. Jen ty fronty kamionů u nádraží by měly být kratší.;-D

0 0
možnosti

P37a75v45e55l 62Ř90a97p31e54k

18. 6. 2015 12:42

Automobilismus už je technicky i morálně zastaralý a do budoucna neperspektivní způsob přepravy, s obrovským negativním dopadem na všechny okolo. Za současným absurdním objemem automobilismu je jeho násilná státní výstavba v kombinaci se státem podporovanou neschopností lidí uspořádat si život důstojným způsobem.

2 1
možnosti
JJ

J46a11n 29J45e97m17e88l86k20a

18. 6. 2015 11:34

Vlkm toho moc neříká, chybí tam počet přepravených cestujících a tedy cena na sedačku / jízdenku. Ale podle mě naopak docela dobře fungují motorové rychlíky, třeba 842 843. Jsou většinou čisté, pohodlné.

Naopak špatně fungují vagonové rychlíky. (Jsou modernější stroje)

Třeba na trase Ostrava Krnov, kde byly čd kritizovány (dále Jeseník, Bruntál, Praděd) nevím, co bych tam ČD vytknul. Navíc se opraví Opava Krnov ze 75 na 120 km/h bude to konkurenceschopné. Ještě by to chtělo, aby jízdenka Ostrava Bruntál byla u vlaku kompenzovaná pro zajížďku vlaku stejně jako u jízdenky Praha Brno (proti autobusu) a aby mhd Ostrava přestalo cenou jednotlivých jízdenek a přístupem podkopávat vlakovou dopravu.

Samozřejmě úroveň osobních vlaků na trase s vozem 810 i horším úklidem je jinde - což jsme ovšem už zase u kraje.

 Byl bych velmi nerad, aby nějakou špatně nastavenou soutěží (třeba podmínkou nových souprav) zmizely vozy 842, 843 z těchto tras.

1 0
možnosti
VN

Myslím , že by stát měl přehodnotit kompletně svoji strategii v rámci objednávek dálkové dopravy...na síti se objevuje poměrně velké množství zbytečných vlaků , které by se daly zajistit efektivněji jiným způsobem...viz například linka Praha-Písek-České Budějovice...

1 10
možnosti
JT

J41o25s56e93f 88T95r47ö79g81l

18. 6. 2015 12:27

Zrovna Praha-Písek-ČB je dobrou ukázkou toho, jak by se objednávat nemělo. Jízdní řád se tváří jako pravidelný, ale většina vlaků má nějaké jiné omezení (jen pracovní dny, jen pondělí, jen sobota a neděle, jen pátek, sobota a neděle atd.). Přitom počet souprav pro tento cirkus potřebný je srovnatelný s kompletním dvouhodinovým taktem, který tu byl na začátku zavádění této linky. Výsledkem jsou pochopitelně vysoké fixní náklady, protože vlaky více stojí než jezdí, a s tím spojená vysoká úhrada.

3 0
možnosti

A28l96a20n 47Ř19e60p70k61a

18. 6. 2015 10:58

Zdá se mi to, nebo v článku chybí vyjádření Jančury? Zvlášť, když se tam píše o ztrátách, proto bych očekával řeči jak jsou dráhy drahé a že ON pan žlutý to dokáže provozovat bez ztrát a možná i bez dotací ;-D ;-D

14 1
možnosti
MH

M33a47r40e47k 47H46r12u28b92y

18. 6. 2015 11:12

Porovnejte cenu jizdenky Zlutaka a vlaku CD :-P

0 7
možnosti
PF

P34e72t65r 43F68e18i31g39l

18. 6. 2015 10:55

Jezdím vlakem pravidelně trasu UL-BNO a můžu s klidným svědomím napsat, že kvalita cestování na železnici se zvedá každý rok...od kupování jízdenek až po vybavenost vlaků...Railjet je opravdu parádní vlak...

19 0
možnosti
Foto

Jezdím pravidelně trasu Liberec - Ml. Boleslav s přestupem v Turnově a můžu s klidným svědomím konstatovat, že za posledních mnoho lete se nezměnilo nic. Snad jen nové nástupiště v Turnově.

4 2
možnosti
JC

J96a73n 96C88e19p74e15k

18. 6. 2015 10:45

Mohl by mi někdo vysvětlit, proč České dráhy stále mají pronajaté Rakouské lokomotivy? To nemají dosti vlastních?

0 1
možnosti

A61l18a82n 12Ř29e93p78k54a

18. 6. 2015 10:56

Myslíte u Raijletů? Třeba proto, že jejich Škodovácké s jednotkami Railjet zatím nekomunikují :-P

6 0
možnosti
JS

J94a71n 73S24y47s58e88l

18. 6. 2015 10:06

Taky bych rád jezdil vlakem, ale když mám auto na LPG,tak se mi to prostě nevyplatí.

3 4
možnosti
RS

vlak se nevyplati ani kdyz jezdite na benzin.

2 10
možnosti
PD

Pořád je mnoho pomalých úseků mezi městy, kde by jinak mohla mít železnice výhodu oproti autobusům.

http://provoz.szdc.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/rychlosti.pdf

2 0
možnosti

Ono je to ve skutečnosti ještě horší, než ukazuje mapa. Např. na červeně znázorněné trati 220 se na většině délky jezdí s bídou stovkou.

Ostatní úseky neznám, ale pravděpodobně to bude velmi podobné.

0 0
možnosti