Diskuze

Šéf správy železnic chystá reorganizaci, zaměří se hlavně na nádraží

Nový šéf Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda rozjede reorganizaci. Cílem je snížení počtu odborných útvarů o čtvrtinu a výměna vedení některých oblastních ředitelství. Změní se především struktura organizací, které se starají o nádraží.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TS

Šéf správy železnic by měl hlavně nově utvořit tým VRT. Ti by měli jet studovat do Číny a navázat tam spolupráci s možností výstavby VRT u nás.

Můj osobní názor je, že vlaky VRT na západ od nás si nebudeme moci dovolit kvůli ceně. Proto bych volil na vnitrostátní dráhy s propojením důležitých měst čínské VRT, které jsou na špičkové světové úrovni a mnohdy předčí i ty západní.

1 0
možnosti
Foto

J11a19n 61V67a24l64a33l62í74k

13. 3. 2018 14:37

No hlavně že na hlaváku otevřeli kavárnu... a co tak nějakou čekárnu? Není tam čekárna ani pro cestující 1 třídou :-((

1 1
možnosti
RJ

Pokud myslíte pražský Hlavák, tak tam čekárna pro cestující 1. třídy (ČD Lounge) je, stejně jako na ostatních velkých nádražích:

https://www.cd.cz/dalsi-sluzby/sluzby-ve-stanici/-26336/

Co se týká čekáren obecně, trend je, že nejsou. Souvisí to s masovostí a zlevněním veřejné dopravy a s využitím nádraží jako obchodních center (prostě na nádraží není tolik místa na čekárnu zdarma, jako když byla za 1. republiky cesta vlakem sváteční událost). Kapacitní čekárny pro plebs ostatně dnes nenajdete ani na letišti - očekává se, že budete courat po obchodech či si sednete do restaurace. Laviček zpravidla není dost a sedí se i na zemi.

1 0
možnosti
ZS

Ještě chvíli budou takhle pokračovat a můžou vytrhat koleje a prodat do hutí a budou mít po starostech.

1 1
možnosti
DP

Me hlavne fascinuje zpusob jejich modernizace. Ze stanice s peti stanicnimi kolejemi se stane po rekonstrukci neco jako vyhybna, a pak si stezujou, ze maj malou propustnost trate. Ze nemuzou pridat vlak, nedej boze naklad, bo se jim uz nikam nevejde. Tomu rikam uspech.

8 3
možnosti
RJ

Někde to problém může být, někde se naopak zjednodušením kolejiště ušetří na údržbě a provozních nájkladech.

Uvědomte si, že se struktura železniční nákladní přepravy změnila. A to celoevropsky. Poslední míle je silnice, na železnici dominují ucelené přepravy nad vozovými zásilkami, a to zejména na dlouhé vzdálenosti. Není tudíž třeba tolik stanic, odkud je možno vypravovat zásilky, naopak je třeba mít kapacitu na tratích jako takových a budovat velká překladiště. A toho nedosáhnete pomocí počtu kolejí někde na lokálce, ale výstavbou nových hlavních tratí.

1 1
možnosti

J81a90n 26Š24m62í14d91a

13. 3. 2018 9:16

Z mého pohledu jsou české železniční dopravní cesty i s jejich nezbytným příslušenstvím čím dál tím více zanedbávány. Jde nejenom o mizerný a současným potřebám nevyhovující stav většiny stávajících nádraží, ale i o stav a existenci zcela opomíjených parkovacích ploch pro zákazníky-cestující před uzlovými nádražími. Neznám dopodrobna majetkovou strukturu všech těch subjektů, které se kolem naší české železnice (záměrně) vyskytují. Ale už jenom z pohledu obyčejného cestujícího vidím, že kolem naší železnice (černé díry...) je toho v nepořádku spousta a v konečném důsledku je vidět, že řízení a rozhodování mj. nadstandardně placených šéfů těchto institucí nemají s potřebami a komfortem cestujících nic společného...

2 2
možnosti
JB

Čistky a dosazování vlastních loajálních lidí je potřeba dělat hned a ne čekat na nějakou radu. To už by taky mohlo být pozdě. My ti věříme Bureši.

1 4
možnosti
KL

hlavne ze se modernizace useku Hostivar - hl.n. porad odklada. bych to nechal tem co se furt odvolavaji zaplatit, kdyz se ukaze, ze to bylo bezduvodne.

0 3
možnosti
TK

Já tedy vlakem jezdím s rodinou jednou ročně na vánoční trhy, abych si mohl dát něco na zahřátí. O to větší šok to pro mě vždy je. Menší nádraží vypadají jako před 100 lety, lidé přebíhají přes koleje a pražce, klidně mohou stát v jednom z kolejišť, když vlak přijíždí (kdyby přijel na jinou kokej, tak ty pomalejší asi klidně smete). No a pak člověk přijde ke zastavujícímu vlaku, není tam žádný vyvýšený perón a první schod je ve výšce cca 60 cm! ani ty další nejsou o moc nižší. Co to jako je? To si mám nosit žebřík? Já samozřejmě chápu, že lidem, co takto cestují celý život, to přijde "normáln"í, ale pokud do tohoto prostředí přijdete z vnějšku, tak máte picit, že se díváte na nějakou starou grotesku, když děti, babičky i dědečci napřed před sebe hodí tašku a pak lezou do vagónu po čtyřech. Tohle že je doprava 21 století? :-/

5 6
možnosti
JB

Tohle je takový relikt minulosti. Něco se zrekonstruovalo a je to v pohodě, až na nic moc rychlosti, ale s tím se reálně moc dělat nedá. K tomu nove/rekonstruované soupravy a pohoda. Nicméně bokem je tolik malých a zanedbanych most, že dát to dohromady hranici snad s nemožný. Co je škoda, že proběhly í docela nepovedené reko, takové polovičaté.

1 0
možnosti
MS

Prodejny Parky's do kazde stanice R^

3 0
možnosti
JM

J64i62ř89í 36M69a25c33e83k

13. 3. 2018 7:38

Především by bylo príma provést reorganizaci, při níž by opět začalo fungovat to, co bylo dříve samozřejmé: čekárny, v nichž je v zimě teplo, kohoutky s pitnou vodou na nádražní budově, funkční záchody i na menších nádražích, možnost dát si kolo do úschovny. A tak dále. Dřív to šlo, pro dnešní manažery neřešitelný problém.

12 0
možnosti
JC

J64a10n 17C51e38p68e72k

13. 3. 2018 9:12

Tohle ale vše zničily ČD. Pro ně to byly náklady na víc, které jim nepřinášely žádné zisky, proto to celé postupně osekali a ořezali. V podstatě na některých nádražích zůstala zamčená budova, do které cestující nemohli a stáli venku před ní.

2 2
možnosti