Konec korejštiny i srovnávání se Škoda Auto. Hyundai má normální reklamu

  • 82
Reklamní spoty s „takhle malým sousedem z Boleslavi“ jsou už minulostí. Korejská auta Hyundai už se na českém trhu nebudou prodávat prostřednictvím reklam, které se vymezují vůči jedničce českého trhu, Škoda Auto. Slíbilo to nové obchodní zastoupení korejské automobilky. Ze spotů zmizela i korejská výslovnost jména výrobce.

„Změna výslovnosti Hyundai v reklamách byla s příchodem nového generálního ředitele Martina Saitze jedním z prvních kroků, které jsme v rámci naší nové vize a strategie podnikli. Naším cílem není nutit českou veřejnost správně vyslovovat [Hjondé], což v překladu znamená moderní, ale vítáme také přirozenější českou výslovnost [Hjundaj], kterou mají lidé rádi a používají ji,“ řekl Jan Pohorský, mluvčí společnosti Hyundai Motor Czech, která vozy na českém trhu prodává. 

Podle Pohorského není cílem nového vedení se proti konkurenci agresivně vymezovat, ale soustředit se na vlastní individualitu a přednosti. Důkazem má být aktuální reklamní spot, který ukazuje minulost korejské automobilky. 

České zastoupení Hyundai má nového šéfa, prošel BMW, Volvem i Škodou

Saitz letos v březnu vystřídal na postu šéfa tuzemského zastoupení Hyundai kontroverzního Vladimíra Vošického, který byl známý zejména letitými soudními spory s částí prodejců. Ti se po jeho nástupu do funkce rozhodli vozy korejské značky přestat prodávat. Právě za jeho éry se začala Hyundai v reklamách proti Škodě vymezovat. 

Srovnávání se Škoda Auto

Bývalý šéf obchodního zastoupení se ke strategii srovnávací reklamy oficiálně hlásil. „My se nesrovnáváme se značkou, ale s produkty Škoda, při vší úctě k nim. Jejich rolí na světovém automobilovém kolbišti je bojovat s Dacií a jinými podobnými značkami. Hyundai je někde jinde,“ řekl v roce 2015 v rozhovoru pro deník E15 Vošický. Tehdy jeho obchodním cílem bylo dosáhnout do roku 2018 patnáctiprocentního podílu na prodejích aut v Česku, což se mu však nepodařilo. 

Podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA), měla korejská značka podíl na trhu ve výší 7,8 procent a v počtech prodaných osobních vozů byla trojkou na trhu za Škodou (s 32 procentním podílem) a Volkswagenem s 9,3 procenty. Zmiňovaná Dacia obsadila čtvrtou příčku s 5,8 procenty.