- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak hlavně asi půjde o tu studii, kterou se podojí brněnská radnice. Brno není schopno se domluvit o poloze nádraží, dostavět velký městský okruh, protáhnout šalinu na Lesnou a v Bystrci, ale bude se pouštět do něčeho, co nejezdí ani v Německu, Švýcarsku nebo Japonsku. Nenechte se vysmát, Hnít Brno.
Pokud by se nechalo v Brně nádraží na místě a postavilo se několik set km hyperlopu, tak by se ještě dost ušetřilo
Pro technologické analfabety, Švýcaři už někdy před třiceti lety reálně uvažovali o síti maglevů cestujících v podzemí v tunelech s vyčerpaným vzduchem. Od plánů se upustilo, nikoliv však kvůli technologickým překážkám, ale kvůli finančním protože maglev je vlemi drahá technologie.
Tohle je v podstatě odlehčená a zjednudušená varianta. Jen je přidán pro pohyb kompresor, aby se odlehčilo nákladným lineárním motorům. Celý systém navíc není tak těžký, což zjednodušuje výstavbu.
Samozřejmě netvrdím, že se systém prosadí, ale důvody budou úplně jinde než vtechnologiích.
já jeden zásadní problém v současném světě vidím.... bezpečnost takové nadzemní dopravy. Stačí jeden cvok s puškou, udělá dírku a potkat se s náhlým s přetlakem 1ATM v rychlosti 1000kmh... no nechtěl bych být v tu chvíli uvnitř.
Když někdo vykolejí vlak, vykolejí jednu soupravu, když někdo udělá díru do tubusu HL tak jsou mrtví všichni co jsou v tu chvíli uvnitř ať budou kdekoliv po trase.
To je super, že se ještě ani nezačalo a už se ví, jaká bude návratnost. Příště bude asi stačit sednout do křesla a natáhnout dlaň :)
No pro jistotu zaplavím trh balonovými plášti
Tohle je technologie asi vzdálenější budoucnosti, navíc si ji neumím představit pro přepravu většího počtu zboží-materiálu, ale i většího počtu osob v krátkém čase. A o nákladech na postavení a provoz ani nemluvě.
To bych určitě neřekl. Technologie na to jsou už teď. Respektive je to technologicky jednodušší než o proti "konvenčnějšímu" maglevu. Horší budou legislativní překážky. Nebo prostá nedůvěřivost lidí.
Ježkovi voči. Všichni jsou pod tlakem, že kdyby něco řekli, byli by proti pokroku. Je to technický nesmysl. A teď do mě.
Proč je to technický nesmysl? Ve smyslu, že to nikdy nemůže fungovat po technické stránce?
Potrubní poštu pro lidi předpovídal už Jára Cimrman: https://youtu.be/6RjLGUsbIzU?t=2020
"Abu Zabí" - proboha kde se tato zkomolenina vzala? Byli jsme kdysi v Maghrebu a jediná místní stanice, na kterou se dalo dívat, byla "National geografic Abu Dhabi" . Arabové to vždycky vyslovovali jako DABÍ, nikoliv ZABÍ.
Ta zkomolenina se vzala "odtud": https://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Dhabi ..... je to přepis arabských písmen. Výslovnost je samozřejmě jinak.
První brněnský pokus s potrubní dopravou nedopadl dobře, naopak skončil tragicky. Nedávno byl o tom článek.