Diskuze
Halíře dělají talíře. Poplatky za kufry přihrály aerolinkám 2 biliony
Děkujeme za pochopení.
J77a77r20o79m39i11r 34H24o40b18l89i28k
Zlevňování letenek (na to cestující slyší), všelijaké příplatky za kdeco (kufry, jídlo, lepší místo,místenka...). Bla, bla, bla.
Kdyby aerolinky zavedly sazbu za kg přepravené hmoty, byly by a) porovnatelné, b) mohly by si odpustit poplatky za zavazadlo, resp. přeslimitní zavazadlo. c)neřešily by filuty se zimníky s padesáti kapsami napěchovanými na týden dovolené. Při objednání zadáš hmotnost, kterou budeš i s kufry vážit a zaplatíš taxu. A při check-inu tě zváží, vážíš víc, doplatíš, vážíš míň, možná ti něco vrátí.
Spravedlivé ať letí typický Američan nebo Somálec, korpulentní dáma s polovinou garderoby nebo vychrtlá slečna s igelitkou. Ale už slyším, jaký je to zásah do soukromí, když by se měla takto "zveřejnit" hmotnost dotyčné/ho. A že i při ne příliš důsledné kontrole dotyčnou/ného zujou, rozpustí účes, projedou skenerem, asi nevadí.
Údajně kdesi v tichomoří tento price model funguje.
L66u54c84i30a40n 67P92a72p75a38z38i91a67n
Je to ostuda a EU by to mělo řešit.
J71i62ř21í 78M10a98c39e44k
Je s podivem, že letištní poplatky jsou často dražší než vlastní letenka. Potom bych čekal na letišti aspoň dobrý servis a ne to, že na ruzyňském terminálu 2 bývá ráno dlouhá fronta na bezpečnostní kontrolu a otevřeno je jen 6 přepážek ze 14.
M72a54r88t72i74n 17K61o19l85á80ř
Fronty jsou normální a v Praze ještě velmi malé
K20a34r98e31l 78M14a82r27t67i37n87e35c
Nedávno sa mi tunajší dýškutérovjá posmiévali, keď som písál, že človek mosí od haliérov špóríť.
A vidáj tuná táto pravdá je rovno v týtulku napísaná, že "Haliére robijá taniére".
Preto pravidělno chodiévam do márketov s kaľkulačkú, platím hotovosťú a nákup robím ták, aby koncová sumá robíla maximálno XY,40-49 haliérov. Lebo keď končí na --,50 haliérov a vychšije, zaokrúhlijá u kás cenu hore a človek de fákto ztratu má, a je v skutočnosti okraděn.
Dokonca keď večsije nákupy robíme chodieváme s celú famílijú a nákup rozložíme do viácej menčích, ktoré mosijá končíť v sumách do --,40-49 haliérov.
A keď budětě ako ja špórováť a flexibýlný budětě, potem vertě že budětě ščástný, spokojný a bohatý ako som ja.
G48e84o52r18g 76K89o54m23b41e77r55e55c
ze stoupaji ceny letenek? neni se cemu divit. Pred 2 roky byla ropa brent barel za 28,51 US $ dnes je cena barelu ropy Brent za 63.68. US $ Cena se vic jak zdvojnasobyla a to se proste nekde musi projevit.
M21i65l22a55n 33D16o83s86t94á28l
Zase typický článek z dílny iDnes...
Ano, poplatkové příjmy musely výrazně narůst, protože před deseti lety většina velkých aerolinek žádné poplatky za první odbavené zavazadlo, výběr sedačky nebo jídlo neměla.
Nicméně člověk to zaplatil v ceně letenky a někdy využil, jindy ne.
Nové aerolinky (tzv. nízkonákladové) přišly s tím, že tyhle poplatky striktně oddělily a začaly nabízet tzv. levné letenky.
Od té doby na tento model přešla naprostá většina aerolinek, takže teď určitě tyto poplatky musí být v součtu mnohonásobně vyšší.
Zajímavé ale by bylo vidět, jak se za stejnou dobu aerolinkám změnily příjmy z "jízdného". Předpokládám, že ty šly dolů ještě rychleji než rostly ony poplatky. Pokračující krachy aerolinek to jen potvrzují.
R91o46m91a58n 38N60o42v70a50k
Letenky se neustale zdrazuji, ikdyz nam vsichni tvrdi opak. Vcera jsem se dival na me stare letenky s ryanairem. Brno - Milan a zpet za 250 korun. Brno - Londyn 500 korun. Vse za zpatecni letenky.
R18a33d68e46k 63J97a27n16a95t53a
Z toho nelze na nic usuzovat. Jen na to, jaká čísla se zrovna líbí marketingovému týmu Ryanairu. Takové podnákladové ceny jiný účel nemají.
D12a63v78i87d 64K65n57a58p21e83k
Na druhé straně, když se člověk podívá, jak jsou letenky levné, tak je jasné, že aerolinky někde ty prachy dostat musí, aby vůbec zplatily kerosin, posádku a letištní poplatky.
V létě jsem letěl s Wizardem z Bratislavy do Sofie. Letenka stála 42€ (1100Kč). To je prostě cena, za kterou není možné letět 1000 km. (1,10 Kč/km).
Ale za každý kus zavazadla do 23 kg se platilo 26€. Takže výsledná cena byla 68€ (1800 Kč) , což už se blíží reálné ceně.
M49i92l17a44n 91Z15e26i27d60l93e80r
Mým největším zklamáním za poslední léta jsou British Airways, zvláště na středně dlouhých letech a to nasazením vykuchaných A319 s maximálně možnou konfigurací těch nejnepohodlnějších sedadel. O platbě za zavazadla a občestvení ani nemluvím.
U toho Ryanu či jiných nízkonákladovek člověk s menším pohodlím a komfortem tak trochu počítá. U BA mě to nepříjemně překvapilo.
M69i36l47a31n 51D29o58s56t15á10l
Člověk už si moc nevybere. Lufthansa a spol. je úplně totéž.
T42o91m63á34š 14M81a35c10e78j48k58a
A vlastní svacinu a petkflasku s vodou si na palubu vzít muzu?
S31a57r11a 87N76o40v47a
Svacinu a petflasku ano, vodu si musite natocit az za security
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....