Diskuze

Města nakupují autobusy na elektřinu. Lákadlem je miliarda z dotací

Dopravní podniky letos začaly ve velkém nakupovat elektrobusy. Do začátku příštího roku by mělo po českých městech jezdit na 65 nových autobusů poháněných elektromotorem napájeným z baterie. Obce k nákupům motivují dotace.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Samozřejmě, že dotace. Bez nich by po slepé uličce s názvem elektromobil/bus neštěkl ani pes.

0 0
možnosti

Tak se podívejte na vypsané dotační programy a o nějakou si zažádejte.

2 0
možnosti

J81a78n 98P51y42t19e41l55a

3. 5. 2018 18:50

Baterky smysl mají, ale musí se u toho myslet. U linky na Staroměstskou (podobně jiná historická centra) je to jasné, přeci jen ty emise tam jsou, elektrobus navíc tolik nehučí atd. Jezdit s elektrobusem jinde než poskoky po městě ale asi dlouho nebudeme. Co je ale fajn jsou hybridy (spalovací + elektro nebo baterko-trolejbusy), pomáhá to přeci jen ekonomice provozu (u těch trolejbusů je třeba komplikované vrácení energie zpět do sítě, takhle si jen bere šťávu z drátů a při brzdění ukládá do baterek).

1 0
možnosti

Bude zima, bude mráz, pojedeme auty zas.

2 0
možnosti

V zimě elektromobily nemaj problém (akorát větší spotřebu), na rozdíl od spalováků, co nejdou nastartovat.

0 0
možnosti

P39e48t10r 19B87á71č83a

3. 5. 2018 16:28

Je jedno co je to za nepouzitelny kramy, hlavne ze jsou dotace.

Dotace to je zlo.

4 3
možnosti

zlo bohužel čiší téměř z každého tvého příspěvku.....

Dotace je dobro, ve zlo ho obrátí ti co mají rádi hlavně sebe.....

0 3
možnosti

Je celkom zaujimave, ze pri nabijani elektromobilov sa spominaju uholne elektrarne. No nikto uz nespomenie, ze ropu treba vytazit, dopravit, spracovat, vyrobene PHM doviest na pumpy. A ze toto vsetko nie je enviromentalne cisty proces, ze?

Keby niekto zaratal vsetky emisie potrebne na tento proces, cisla by vysli uplne inak.

Na Slovensku je 80% emisii z vyroby elektriny CO2 free. Do par rokov sa maju zatvorit aj tie dve velke uholne elektrarne. A ze Amici vyrabaju elektrinu v uholnych elektrarnach a V-power sa predava 91 oktanovy benzin je ich problem. To si musia riesit doma spolu s prechodom na elektricke auta, riesit aj prechod na cistejsiu vyrobu el. energie. Maju dostatocne dlhe pobrezie aby si mohli dovolit stavat veterne parky.

3 0
možnosti

Snad správná cesta. Konečně šance aby snad zmizela ta hnusná žlutá "Ropná pole"

0 1
možnosti

Na to zapomeňte, pokud snížíme spotřebu nafty, tak nám tam Bureš toho svinstva prostě přimíchá víc.

3 0
možnosti

A není mnohem lepší mít jednoduché a spolehlivé trolejbusy?

9 0
možnosti

Problém trolejbusů jsou troleje.

1 0
možnosti

To je typická cesta radosti a pokroku. Občané dejte nám své daně - lobby busy vyrobí, budete mít na ně. Čistý výfuk neznečistí - ani kouř ofuk eletráren - Co s vyřazenými AKU bateriemi se zatím neví - Ty zase dostanete darem ! ... Elektrobus do každé rodiny - neváhejte ani hodiny ! Vaše pokroková, daňo výrobní společnost.

4 1
možnosti

Akubaterie se recyklují už nějaký ten pátek, proč by s tím teď měl bý problém? A kouř elektráren... tak, né že by se objevovalo více a více elektráren z obnovitelných zdrojů :)

0 0
možnosti