Vyjednávání o nákupu nových vozů začal ještě management Petra Žaludy, od té doby dohadování o koupi výrazně pokročilo a blíží se ke svému závěru. "Mělo by jít o velmi kvalitní vozy," řekl k jednání mluvčí drah Radek Joklík. Cenu očekávané transakce však neuvedl.
Šéf drah Dalibor Zelený v odborářském zpravodaji Obzor mluví už jako o hotové věci. Konkrétní typy vagonů však neuvedl. "V první fázi určitě půjdeme cestou rekonstrukce rakouských vozů pro dálkovou a regionální rychlíkovou dopravu," uvedl Zelený. Podle informací MF DNES se smlouva na prvních šest vozů řady Bmz podepíše příští týden.
ÖBB se postupně svých vozů na dálkové spoje zbavují kvůli nákupu nových jednotek railjet od společnosti Siemens, které staré vozy nahrazují. V Česku se už starší vlaky rakouských drah objevují pravidelně: první várku ojetých vagonů nakoupil ještě před Českými drahami konkurenční RegioJet. Na dráhy pak zbyla druhá várka horších vagonů, které dnes nasazují na některé rychlíky.
Třetí prodej by však měl jít podle dosavadních informací do rukou drah. S velkou pravděpodobností tak půjde například o rakouské vozy, kterými dnes jezdí cestujících ve vlacích EuroCity mezi Prahou a Vídní. Dá se proto očekávat, že řada z nich nebude potřebovat zásadní úpravy a půjdou rovnou do provozu.
Nákup ojetých vozů zapadá do strategie nového vedení. To už nechce kvůli nedostatku financí a velké zadluženosti nakupovat nové vozy, ale modernizovat raději starší.