Diskuze
Největší osobní letadlo slaví 10 let. Airbus A380 pilotuje jediný Čech
Děkujeme za pochopení.
J84i94r28i 90B84i58l83i82n82a
Krasne, velke, tiche letadlo. Letel jsem s nim 2x. Ale radeji mam Boeing Dreamliner 787. Uz kvuli vzhledu, osvetleni a tem LCD oknum. I fronty pred celniky na letistich byvaji u mensich letadel kratsi.....
P35a33v35e31l 24V27e91t73e78š19n15í21k
Kromě té uvedené tichosti (opravdu je o třídu lepší než kdykoliv jinde), bych ještě z pohledu cestujícího uvedl úžasnou stabilitu ve vzduchu. Vznese se to a "sedí".
Jsem cestující, který musí koukat i na výdaje (zvlášť, když se mnou letí někdo další z rodiny) a polovinu rodiny mám v Thajsku. Ale když je šance, tak se o let s A380 snažím (i kdyby to mělo být trošku dražší).
A linka Bangkok-Dubaj - ta je narvaná vždycky. A to tam lítají s A380 Emirates i Thai Airways.
P98e55t68r 68F24r48ý47d82e41k
B787 je v tichosti zcela srovnatelny, A350 take, ale jen pri letu, vzlet s A350 je o neco hlucnejsi. Porovnavam hlucnost v kabine pred motory.
S38e35i10d39l 49P97e39t71r
S 380-tou je výborné cestování, letadlo samo je špička techniky a je opravdu krásné.
Avšak jako již v minulosti (např. VC-10, Concorde, A-340 a d.) se ukazuje, že ekonomicky to Evropě opět moc nevychází (resp. žádný kasaštyk z tohoto projektu nikdy nebude) mimo jiné proto, že technický vývoj a komerční požadavky se ubírají trochu jiným směrem.
Tyto jdou vcelku logicky k widebody "dvoumotorům" typu B-777/A -330 resp. B- 787/ A -350.
Jejich cena je zhruba poloviční než A-380 a přitom při standardní konfiguraci mají "pouze" v průměru o 30% nižší kapacitu a kdy dolet je víceméně srovnatelný.(*) Náklady na údržbu four vs. twin engines jsou též jinde ...
Toto je ostatně i problém Boeingu, kdy "nová" 747-8 se též v podstatě neprodává (vyjma cargo verze). Ten má však tu výhodu, že kvůli tomu projektu nemusel stavět celé nové továrny, vodní kanály s přístavy a železnice čímž i když se jedná v podstatě o nový typ do toho něj investoval podstatně méně ..
To vše však nic nemění na faktu, že A-380 zůstane už asi navždy největším civilním dopravním letadlem a bude dalším mílníkem letecké výroby a posléze i historie ...
----------------
(*)
4- motory se stavěly především kvůli neomezenému ETOPS. Doba však pokročila a nyní jej mají dvoumotory v dálkových verzích i 300 minut což se v praktickém užití rovná neomezenému ..
P42a40v67e28l 66V94e46t56e74š73n55í91k
Airbus a Boeing tvoří duopol a obě firmy nabízí všechno od menších až po velká letadla všechno.
Nevím, kde se pořád bere tvrzení, že Airbus se specializuje na velká letadla.
Boeing dává B747, Airbus A380.
Boeing dává B787, Airbus A350.
Boeing dává B777, Airbus A330.
Boeing dává B737, Airbus A320.
Myslím, že větší rozdíly jsou uvnitř. Třeba avionika. V kapacitě se to tolik neliší.
P55e48t34r 12Ž57á85k
za týden s ním letím Mnichov-Dubaj, těším se. Poprvé...
M74i29c61h11a45l 78K47ř92í41s59t31e21k
To uz je 10 let! Ten čas nějak leti. Každopádně je to nádherný stroj a je zážitek ho vidět přistávat a vzletat. Pral bych 380ce aby se udržela a aby jich létalo co nejvíc. ;-) a třeba i k nám.
E49d74u90a89r85d 89B11l96a81z63e58k
jediny Cech ... Nemelo byt, ze jej pilotuje jediny pilot , ktery je zCeska!? Nebo: pouze jediny pilot tohoto modelu, je z Ceska? (pochybuji ze jej ridi jediny pilot...) Nebo dejme tomu nacionalne...: ze Cech. Co jste meli, chlapi, ze sloohu na ZS?
Rekapitulace pro jistotu: Tedy nepilotuje jej jediny Cech... ale: jediny pilot z Ceska pilotuje tento model. Neb pilotuje jej vice pilotu ;-) a jen jediny je z Ceska a ne ze zej pilotuje jediny clovek -Cech...
E79d50u72a30r31d 27B25l97a47z32e82k
nebo jeste: jen jediny z pilotu!!! je z ceska (je Ce h chceteli tedy nacionalne... cili stale zamenujete privlastek s prislovecnym urcenim mista - odkud je ten pilot, ze je jediny z Ceska ne jediny Cech...)
M36i40l53a12n 54U63ř63í53d88i38l
Špatný titulek. A 380 není největší letadlo. Na H-4 Hercules, nebo An 225 nemá.
J19o29s44e54f 19K64a16r96f37í19k
Koukám, že umíte otevřít Wiki
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules
A jistě jste se dočetl, že ani jedno ze zmiňovaných letadel není OSOBNÍ natož aby bylo "sériově" vyráběné...
J20o70s80e60f 72K57a26r74f25í61k
To je krááva jako prase
Ale jinak moc pěkné letadlo :)
L82a88d66i75s64l59a41v 86M55i42k27a
Letadlo je to monstrózní budící zaslouženou pozornost, ale eleganci a švih B 747 nemá.
A20n68t51o40n52i85n 76B17l60a90z50e93k
Je jasne, ze boingovska sazka na stredni a ekonomicky 787 je vyhra oproti monstroznimu A 380, ktery je velky problem naplnit. Ale tento clanek je spise pojat jako reklama na toto obri letadlo a snaze prilakat lidi na Ruzyni.
M72i87c65h58a92l 39M95i47l88l37e36r
Velky problem naplnit A380?
A mohu se zeptat kolikrat jsi s A380 letel? Nebo si to jenom cucas z prstu protoze ti A380 s jeho kapacitou pripada vzhledem k tvym zkusenostem prilis velike?
Mam za sebou prozatim 12 letu s A380. V 10 z nich bylo letadlo hodne plne nebo dokonce v nem zbyvala volna jen 2 sedadla.
Jedine 2 lety byly volnejsi: Emirates na poslednim useku cesty Dubai -Auckland mezi australskym Melbourne a Aucklandem a v prvnim useku cesty Auckland - Dubai mezi Aucklandem a Sydney.
Mimochodem, Emirates je nejvetsi operator A380 na svete. Ma 60 letadel v provozu, dalsich 20 na objednavku a v planu event. rozsireni flotily na 140 letadel A 380. Soucasna kapacita je mezi 489 a 517 pasazeru, v tri- tridni konfiguraci ale v budoucnu je pocitano take s letadly s dvoutridni konfiguraci business a economy a s kapacitou 615 pasazeru.
Fakt si myslis, ze kdyby Emirates mely potize letadlo naplnit, mely by jich tolik v provozu a na objednavce? Podobne nemaji potiz zaplnit kapacitu ostatni aerolinky- Qantas, Singapore a dalsi. Samozrejme zalezi na trasach, kudy a jak casto letaji.
M54i30l61a67n 88Č59e33r29n51ý
Teda, nejsem žádný rusofil, ale největším letadlem na světě je nákladní Antonov Mrija, v článku by správně mělo byt uvedeno "největší osobní letadlo".
Doufám že to redaktor opravi.
V93á90c10l11a39v 29P29o71u49s66t64k69a
Kam jsme to dospěli? Uvedete prostý fakt a hned se omlouváte že nejste rusofil. Tragédie.
Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení
Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění
Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Němce trápí dönerflace. Cena kebabu prudce stoupla, mluví se o cenovém stropu
Pro velkou část německých spotřebitelů je turecký kebab velmi oblíbenou pochutinou, na kterou...
Inflace v dubnu vzrostla. Hlavně kvůli cenám pohonných hmot, soudí analytici
Meziroční inflace v dubnu zřejmě vzrostla z březnových dvou procent, a to až o půl procentního...
Mafie mění praktiky. Místo vražd páchá finanční delikty, škody jsou nedozírné
Premium Časy se mění a italská mafie si dnes už jen zřídkakdy špiní ruce krví. Vydírání vyšlo z módy a...
Rovnostářské Švédsko překvapuje. Žije tam více miliardářů než v USA
Vysoké daně a snaha o dosažení sociální rovnosti. Taková je dlouhodobá pověst Švédska, které se...
Je krásný, drahý a luxusní. Australskému bytu snů chybí už jen majitel
Pro superluxusní byt v mrakodrapu One Barangaroo v hodnotě devadesáti milionů australských dolarů...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!