Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vláda chystá plán dopravní výstavby, v hlavní roli je železnice

Česká dálniční síť bude dokončena do deseti let, slibuje ministr dopravy Martin Kupka (ODS) v souvislosti s desetiletým plánem rozvoje dopravní infrastruktury. Podobných prohlášení už čeští řidiči slyšeli nespočet a nebyly výjimkou ani optimističtější termíny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kde je podpora vleček ? Kde je bezpečnost. 90 let nejsou schopni na koridoru postavit lávku nebo podchod. Na tom nádraží přejeli od přestavby v letech 1996 -99 více než 20 lidí. Rájec - Jestřebí. Na zastávce Blansko město nebyli schopni během roční výluky zvednout nástupiště o 40 cm. Tak jako zrušili před 25 lety nádraží Rajhrad a budou ho opět znovu stavět. Kupka neví, kde má lokomotiva komín. Kdy jel naposledy vlakem ? Zavírají a bourají čekárny. Co jeho rodná lokálka Martinice - Jilemnice - Rokytnice ? Tam se do Rokytnice jezdí jednou v sobotu a jednou v neděli. Pak musí lidé jezdit autem.

0 1
možnosti
Foto

P10e53t64r 17Č90i10h90á11k

22. 11. 2022 10:08

Praha-Mlada Boleslav-Liberec-Gorlitz-Cottbus-Berlin? V nedohlednu

1 2
možnosti

P67e68t68r 92M49u28n55z33a55r

22. 11. 2022 12:27

Nechápu. Jestli mluvíte o silniční dopravě, tak na české straně je hotovo. Němcům chybí ještě dva úseky. Ale jelo by se přes Drážďany.

Jestli o železnici tak je to v nedohlednu, prostě tento směr není bohužel prioritou. VRT povede také jinudy. Popravdě ani nevím, že by se něco ve směru Praha-Mlada Boleslav-Liberec-Gorlitz-Cottbus-Berlin kdy plánovalo.

2 1
možnosti

Když tady už 30 let čtu o za deset let dokončené vysokorychlostní železnici, tak bych si tipnul, že ty každé 2-3 roky předkládané projekty za stamilióny pořád dokola aktualizované a měněné, za ty léta musely služně uživit nějakou projekční firmu, pro kterou by případné zahájení stavby znamenalo konec lehkého živobytí.

0 0
možnosti

J32a23n 14S50l88o77v82í77k

22. 11. 2022 8:27

To řekl ve svém projevu už Klaus.

1 0
možnosti

Sláb jenom ten, kdo v sebe ztratil víru a malý ten, kdo zná jen malý cíl.:-P

6 1
možnosti

V té koncepci má pravdu, prostě nesmí se tu stavět v nějakých vlnách, ale konzistentně k požadovanému cíli, koncepce bude plácnu 50km/rok, ŘSD musí naplánovat 80km/rok protože vždy se něco zkomplikuje. To že nebude dálnice do 10let snad vsadím barák ;-D Minimálně D3 mezi Prahou a Táborem budou místní klást takový odpor, že to nikdo nezažil. Do těch 10let dokončí tak D1 (zbývá už jen Přerov), částečně D35 (ale třeba kolem Litomyšle je taky velký odpor, sice nechápu proč měli jsme tam chalupu a jen pole kde nic není), možná D7, D6 částečně (kolem Varů to bude složité). D52 do Vídně ani náhodou, ten most přes nové Mlýnu by se musel stavět už teď, D55 bude končit v Bzenci, D49 posunou leda do Slušovic, ale k hranicím ani náhodou :) To že něco dokončí do 10let věřím, ale rozhodně to nebude dokončené tak jak by si to představovali občané ;-D To bude realita....

13 0
možnosti

Co já tak vím, tak u obchvatu Litomyšle už je na světě nějaká dohoda s místními, díky bohu.

2 0
možnosti

Největší problém je ve stavební mafii.. Tyhle firmy chtějí mít zajištěnou práci na 100 let. Stavební stroje jsou velmi drahé, ale mají taky velmi dlouhou životnost.. Ještě dneska můžeme vidět na stavbách Tatru 148, která se už 40 let nevyrábí. To je pochopitelně jen jeden příklad za všechny....Pro firmu je lepší dělat krátké úseky a postupně po celé ČR, než na klíč zhotovit 80 km. Ušetří za stroje, ale i za zaměstnance a má dlouhodobě zajištěný zisk.. Stát jim jde velmi okatě na ruku. Dálnice kouskuje, vše provádí postupně... Je snad logické, že připravit 5 km je stejně časově náročné jako připravit 100 km.. Pokud se tedy bavíme o výkupu nebo vyvlastnění, o časových lhůtách na odvolání a pod. Na "prkně" je to pochopitelně dýl, ale zase projekt sežere nejmenší časový úsek.

4 3
možnosti

No, myslím, že firmy se o své živobytí bát nemusí. I kdyby během těch 10 let tu infrastrukturu opravdu dostavěli, můžou záhy začít rekonstruovat. A navíc se bude stavět dál.

4 0
možnosti

Tak hlavně že máme plán. Vlastně nemáme, teprve chystáme.

1 0
možnosti

Takže místo 2000km do roku 2025, což byl jakýsi konkrétní cíl (i když každý slušný projekt trvá dvakrát tak dlouho a stojí třikrát tolik) tu máme nekonkrétní dokončení dálniční sítě do roku 2033, což je bezpečnější, neb vzdálenější a hlavně neurčité, protože se neříká, co že to obnáší.

D0, tedy okruh okolo Prahy, v tom je nebo není? Nevěřím, že bych se severního přemostění Vltavy, o kterém se spekuluje co pamatuju, nejmíň půl století, ještě dožil, o vysokorychlostní železnici ani nemluvě.

21 0
možnosti

D0 je součástí státní dálniční sítě, takže by v tom být měl. A jelikož se jim podařilo rozjet výstavbu spojky na D1, jsem poměrně optimistický, že překonají i odpor místních na severu. Je to už jen otázkou času.

1 0
možnosti
Foto

To už zase budou volby ?

9 0
možnosti

P30e77t92r 10M76u36n30z32a46r

22. 11. 2022 12:37

Tak nějaké volby jsou furt.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice

26. dubna 2024  12:17

Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...

Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině

26. dubna 2024  9:57,  aktualizováno  10:57

Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...

Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži

26. dubna 2024  10:45

Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!