„Hospodaření ČSA skončilo nad očekávání dobře. (...) Oproti roku 2014, kdy byla provozní ztráta 600 milionů, jde o zlepšení o 850 milionů, což výrazně předčilo naše původní plány,“ řekl v rozhovoru pro Lidové noviny Sinčák.
Na kladném výsledku firmy se podle něj podepsala mimo jiné i levná ropa, jejíž dopady však negativně ovlivňoval nepříznivý kurz koruny k dolaru. V důsledku se tak vliv nižších cen paliv projevuje pouhými třemi procenty úspor v celkových nákladech.
„Nelze si představovat, že pokles ceny ropy ze sta dolarů na 35 se ve stejné výši projeví u aerolinek. My navíc počítáme s tím, že v průběhu roku se cena ropy zase vyhoupne výše, a roční průměr se bude pohybovat kolem 50 dolarů za barel,“ uvedl. Ani pokles cen ropy však podle Sinčáka není jednoznačně kladem, protože devastuje ruské hospodářství a klesá zájem lety do Ruska.
K lepšímu výsledku přispěl také prodej dvou starších boeingů. Na druhou stranu firma měla neočekávaný náklad 180 milionů, které společnost vydala na opravu jednoho poškozeného motoru airbusu.
V dopravci drží necelých 20 procent akcií stát, většinu mají korejská společnost Korean Air (44 procent) a soukromá letecká společnost Travel Service (34 procent). Zbylých 2,26 procenta drží Česká pojišťovna.