Modernizovaný airbus ČSA | foto: ČSA

ČSA „modernizovaly“ 15 let starý airbus

  • 45
Let na dálkových linkách ČSA je o něco pohodlnější, než býval. Ale ne o moc. České aerolinie vrátily do provozu po více než dvouměsíční odstávce jeden ze svých čtyř airbusů 310, které jsou nejstaršími letouny ve flotile národního dopravce. Kromě nového laku čeká na cestující na první pohled i nový interiér.

Sedačky se ale příliš nezměnily: dopravce vyměnil jen potahy a sedačky opravil, konstrukce v ekonomické i obchodní třídě zůstává stejná. "Modernizací interiéru letounu se snažíme vyjít vstříc požadavkům cestujících a zlepšit tak jejich pohodlí v průběhu letu," řekl viceprezident Českých aerolinií pro marketing a vývoj produktu Petr Pištělák.

Modernizace byla z větší části součástí tzv. IL-checku, tedy velké plánované revize letounu. Cena revize včetně modernizace interiérů, generální opravy sedaček a nového laku se pohybuje v řádu desítek milionů korun.

Aerolinky vyměnily interiér po návratu letadla z pravidelné "těžké údržby". Během ní dostal airbus také nátěr do nových barev ČSA. "Změnily se tapety na stěnách, nátěry, poškozené plastové nebo kompozitové části jak v kabině, tak v kuchyňkách a na toaletách," řekla mluvčí společnosti Daniela Hupáková.

Modernizovaný airbus ČSA

Cestující v obchodní třídě tak nečeká na rozdíl od řady jiných společností větší komfort než v minulosti. Rozkládací sedačky by zabraly podstatně více místa, což by výrazně ubralo kapacitu celého letadla. "To by už na tak drahém provozu tohoto starého stroje znamenalo, že ho můžou zavřít. Nové potahy v rámci servisní prohlídky jsou maximum," míní Pavel Němec ze společnosti HRG Czech Republic prodávající letenky hlavně firemním zákazníkům.

Modernizovaný airbus byl vyroben před patnácti lety, podle leteckého rejstříku je jeho majitelem leasingová společnost.

Modernizovaný airbus ČSA

Dva ze čtyř se prodají
Opravený airbus bude létat z Prahy do New Yorku, ostatní dálkové spoje s výjimkou sezonní linky do Toronta firma zrušila. Druhý airbus, který si aerolinky nechají, bude létat na charterových linkách. Prodej zbylých dvou letadel schválila už na jaře dozorčí rada, aerolinky dosud ještě kontrakt na prodej neuzavřely.