S dálnicí A6 se propojí česká dálnice D5 Praha - Rozvadov. Ilustrační foto

S dálnicí A6 se propojí česká dálnice D5 Praha - Rozvadov. Ilustrační foto | foto: Jaromír Pech

Čeští řidiči se ode dneška dostanou po dálnici až k oceánu

  • 77
Uvnitř mapa - Českým řidičům se otevřel poslední chybějící kus dálnice, po které se dostanou přes Norimberk a Paříž až ke španělským břehům Atlantského oceánu. Poslední chybějící devatenáctikilometrový úsek dálnice A6 z Ambergu na Norimberk slavnostně otevřeli německá kancléřka Angela Merkelová a český ministr dopravy Aleš Řebíček.

"Mrzí mě, že Němci mají takové zpoždění. Podle mezivládní dohody se měly dálnice D5 (česká) a A6 (německá) propojit ve stejném termínu v roce 2006," řekl Petr Otásek, koordinátor stavby dvacetikilometrového obchvatu Plzně, který byl jako poslední stavba dálnice D5 Praha - Rozvadov otevřen v říjnu 2006.

"Poté, co jsme to my splnili, se téměř dva roky jezdilo z Rozvadova po dálnici jen kousek k německé severojižní dálnici A93," uvedl Otásek.

Mapa dálnice A6

Mapa s vyznačenou trasou dálnice

Tím se na německém území uzavřelo napojení Česka na západní dálniční síť. V říjnu 2006 dokončili Němci dálnici vedoucí od Prahy přes Krušné hory na Drážďany a také úsek dálnice A6 od Rozvadova k severojižní dálnici A93, spojující Amberg, Řezno a Mnichov, čímž se poprvé v historii propojila východoevropská dálniční síť se západoevropskou. Z Česka se dá od té doby bez přerušení dojet například do Mnichova a Itálie.

Úsek dálnice na trase Praha - Norimberk.

Stavba posledního úseku dálnice A6 od křižovatky s A93 směrem na Norimberk do Pfreimdu přišla na 168 milionů eur (téměř 4,2 miliardy korun). Začala v červnu 2004, ale byla několikrát přerušena. Zahrnuje devět mostů, 11 nadjezdů, 12 podjezdů a dvě křižovatky.

,