Z „peršingů“ bude Agata či Zosia. Dráhy půjčí Polákům deset lokomotiv

  10:32aktualizováno  10:32
České dráhy se zbaví na čtyři roky deseti svých elektrických lokomotiv řady 163. Až do roku 2016 je pronajmou polskému regionálnímu osobnímu dopravci Przewozy Regionalne.

Lokomotiva 163 přezdívaná peršing. | foto: České dráhy

Dráhy do Polska půjčí jednu z nejrozšířenějších elektrických lokomotiv v Česku, která se vyráběla v osmdesátých letech a ještě několik let na začátku devadesátých let. Stroje s přezdívkou Peršing dnes jezdí hlavně na nekoridorových tratích, protože dosahují rychlosti maximálně 120 kilometrů v hodině.

Po Polsku budou jezdit lokomotivy pod jiným názvem. Polský dopravce přidělí strojům různá ženská jména, například Oliwia, Zosia či Agata.

Informaci jako první přinesl polský specializovaný server Rynek Kolejowy, mluvčí drah Petr Šťáhlavský obchod potvrdil.

Cenu však žádná ze stran neuvedla. Podle serveru jde o 26 milionů zlotých, tedy více než 150 milionů korun. "S dopravci v Polsku jsme spolupracovali i v dalších oblastech, například v minulosti jsme půjčovali dopravci Koleje Slaskie deset osobních vozů," dodal Šťáhlavský. Už dnes lokomotivy 163 do Polska často zajíždí.

Lokomotivy musí před dodáním do Polska projít ještě drobnými úpravami kvůli polským železničním normám. Změny provádí dráhy ve své firmě DPOV Přerov.

Autor:

Nejčtenější

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

K elektrorevoluci zavelel i Mercedes. Do 20 let skončí se spalovacím motorem

Mercedes-Benz

Německý výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz v pondělí oznámil, že se během dvou desetiletí zbaví spalovacích...

Zdanění leteckého benzinu by zdražilo letenky v Evropě

Ilustrační snímek

Zdanění leteckého paliva, kerosenu, v Evropské unii by přineslo snížení uhlíkových emisí sektoru o 11 procent, přičemž...

Najdete na iDNES.cz