- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jednotka 741 je nějaká novinka? Foto by nebylo?
Člověk by neřekl, že jsme pořád v Česku, kde převládají odpůrci dotací. Chtějí i na lokálky nové soupravy za miliardy a vůbec jim to nepřijde divné.
"Nedávno jsme například zahajovali provoz tandemového soustruhu v Praze, což je investice za 200 milionů korun."
Zrovna v sobotu byl k vidění na Dni Železnice, zajímavá "mašinka"....
Nejvíc smutno je mi z toho, když vidím, jakou rétoriku nový šéf ČD používá a z jakého prostředí vzešel, že opět nepřijdou inovace ve prospěch zákazníků, ale v první řadě snaha někde ušetřit v provozu, omezit služby a když investovat, tak jen tam, kde jsme k tomu dotlačeni anebo kde si na tom někdo přivydělá.
Když byl jmenován narychlo a předtím dělal v ČD "správu majetku a servis železniční techniky", tak je logické, že mluví spíš o tom, čemu rozumí.
Klimatizovaná krabice? To jsou věci. Včera jsem tímhle verglem jel po hlavní trati (Lupěné - Třebová). Jízda přískokem, ve třech stanicích na předjízdnou a v cíli slušných +15. I tak dovezla na 30 lidí.
A tak, zatímco v Německu jde do pravidelného provozu souprava na vodík, u nás se diskutuje další modernizace 810.
Zase jsem si vzpomněl na Šimka, který říkal, že vinu na tom, že se nám nedaří dohnat ten Západ, nemáme my, ale oni - protože na nás nepočkají!
souprava na vodík by pro ČD byla ekonomická sebevražda. Nejde jen o to koupit pár souprav, ale vybudovat celou infrastrukturu kolem toho. Od zkušebních a bezpečnostních procesů, přes tankovací stanice, až po servisní zázemí.
To, že mají oni, neznamená, že to musíme mít i my. To ale neznamená, že souhlasím s těmi 810 ...
No jestli budou mít nové vozy (jednotky) stejně "kvalitní a pohodlné" sedačky jako 2.tř. v Railjetu, tak potěš...... Jel pan ředitel někdy ve 2.tř. Railjetu ??? Dost o tom pochybuji.
"Na druhou stranu jsme na žádost některých krajů přistoupili k tomu, že zmodernizujeme 30 vozů 810 na provoz na nejméně vytížených lokálních tratích."
Už jsem se lekl, že se konečně zbavíme Šukafonů.
tak to je na prdlajs, tam nejsou kupečka a uživat si sexu za jizdy už nebude možny :-(