Diskuze

V Berlíně se válčí o silnice. Cyklistům pruhy nestačí, řidiči je nechtějí

Pandemie koronaviru měla být příležitostí pro evropská velkoměsta zbavit se hustého provozu aut. Na první pohled jednoduchá opatření však narážejí. Od jara zavedl Berlín čtrnáct nových cyklistických pruhů a oddělil je od zbytku silnice zábranami. Řidičům se to ale nelíbí. O možném odstranění překážek nyní rozhodují místní soudy. Bezpečnosti totiž příliš nepomohly.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VC

Jezdím velkým SUV (Volvo), auto je můj pracovní nástroj. Považuji se za slušného řidiče, chodce ani cyklisty neohrožuji. Ale upřímně: když vidím cyklistu, jak se uprostřed rušného provozu ve velkoměstě proplétá mezi auty, tak nevím, co si od toho slibuje. Naše města prostě vznikla ve středověku a pochopitelně tenkrát nikdo neřešil cyklostezky v centrech. Takže upřednostnění jedné skupiny v širším centru měst vede vždy k utlačení skupiny druhé. A klasicky jde o to, ochránit práva menšiny (cyklisté), ale neomezit v právech většinu (řidiči). Celkem neřešitelný problém. Určitě jej nejde řešit tak, jako v Berlíně.

0 0
možnosti
MR

M37i73l37o33š 69R81u80f47e15r

27. 11. 2020 16:40

Možná si slibuje to samé co vy, dostat se v pořádku do práce, obchodu, na rande....

0 0
možnosti
JZ

J10a82n 72Z48e60m81a58n

18. 10. 2020 17:29

Kdyby to bylo na nás, v budoucnosti by osobní automobily hrály v Berlíně roli pouze ve výjimečných případech, třeba pro lidi s omezenou schopností pohybu a orientace,“ dodává ekolog.

Krásná ukázka cyklofašismu v praxi.

1 1
možnosti
MG

M70i38r20e97k 74G17a70l80k55o

19. 10. 2020 16:31

Nesmíš to brát podle sebe :-)

0 0
možnosti
MP

MHD prešlo od svojho vzniku (pre strednú vrstvu) do dneška (miesto s veľkým rizikom nákazy) veľkou premenou - z bezpríspevkovosti k vozeniu zadarmo.

individuálna (mestská) doprava preškla od bicyklov k viacmiestnym automobilom (vyžíovaným jednou osobou).

oboje treba zmeniť - namiesto vysokokapacitných pár miestne, zato jazdiace husto a až na samotný opkraj obce/mesta/satelitu. to je o samospráve, jej "parketa".

"štát" má zasa poskytnúť plnohodnotnú prepravu na veľké vzdialenosti - omnoho pohodlnejšie ako "rodinné auto".

a "podnikatľská sféra" má možnosť ponúkať možnosť pohodlne (nie stojačka) sa prepraviť na posledných PÁR míľ (nie kúsok!).

cyklistická preprava je vhodná do miest, kde boli postavené bulváry, ktorými sa pohodlne prepravili jazdné oddiely k potlačeniu chamrade, nie úzke uličky s "kočičími hlavami".

0 0
možnosti
RV

Říjen až březen, ideální čas na na kole do práce.

Kolik % lidí to takto využívá?

A kolik celoročně?

Neberu zábavu, rekreaci, to je něco jiného i když i tam v poměru 7 dní v týdnu, kolikrát, to bude sakra málo.

Proto je otázkou jak jsou tyto cyklostezky důležité?

0 0
možnosti
MP

koľko deodorantov potreba na potlačenie zápachu potu?

0 0
možnosti
JS

J77a87n 15S88t95e78h46l95i69k

18. 10. 2020 8:41

Auto je svoboda pohybu . Jezdím do práce na kole , ale když prší , je škaredě , tak vezmu auto . Navíc autem pak jedete do nákupní zony nakoupit a mužete dost naložit do kufru . Kolo je opravdu takzvaně nalehko a vezete se jen sám .

Problém je spíš v těžkopádnosti stavebnictví , aby města nebyla skanzenem středověku , ale měla by odpovídat dnešnímu životu.

4 0
možnosti
MZ

A jak to uděláte .... zbouráte "ten středověk" a postavíte "dnešek" ... Kdo to zaplatí ...

0 0
možnosti
DN

Tak AfD je krajně pravicová, jak nám autor článku zdůraznit.... Ale proč zapomněl čtenáře stejným způsobem "poučit" v případě té vládní koalice socanů, zelených a post-komunistů ?????

8 0
možnosti
LM

Tak me napada, ze automobilovy prumysl je v Evrope a obzvlast v Nemecku ten nejvetsi prumysl ktery v Evrope zbyl. Proc, obzvlast nemci, delaji vsechno pro to, aby zrusili i ten?

1 0
možnosti

M42a90r55e23k 20Š25i78m29o40n

18. 10. 2020 17:30

Největším průmyslem se pomalu stává tvorba software.

0 0
možnosti
JS

Já jsem vždycky měl a mám z války příšerný vítr, prostě mě to fakt děsí.

Na druhou stranu si myslím, že nám to prostě chybí. Místo opravdu zásadních problémů řešíme pýjoviny obrovského kalibru. A týká se to úplně všech ichtylovin: hnědí migranti, elektromobily, BLM, feminy... všechny tyhle ukrutné pýjoviny.

Protože ve vedení jsou slabí taky-muži, kteří neumí prásknout do stolu.

1 0
možnosti

No, oni ti pestrobarevní migranti jsou dost zásadní problém - stačí se podívat do Francie, kde jsou o něco dál a nejspíš nevědí, zda to má řešit policie nebo armáda ...

A elektromobily jsou také problém, protože jestli jejich protežováním zabijeme automobilový průmysl, na životní rovni to sakra poznáme.

1 0
možnosti
TK

"Napětí je podle něj nevyhnutelné a cyklistické pruhy v Berlíně jsou jen malou ochutnávkou toho, co ještě přijde v budoucnu."

To jako vyhrožuje? :-P

Mimochodem, sdílené automobily sníží provoz ve městě asi jak? Nijak, jen sníží požadavek na počet parkovacích míst. Možná provoz naopak zvýší, protože pojedou i lidi, kteří si vlastní auto nemohou dovolit.

A ano, zlepšení a zlevnění MHD je cesta. A pokud to zelení myslí s ekologií vážně, zavedou MHD zdarma, protože z jízdného se zaplatí stejně jen zlomek nákladů. Pak by lidé opravdu měli důvod nechat auto doma. Jenže co kdyby nám pak lidi opravdu přešli a aut do MHD? Hrůza pomyslet! To by ji ještě o něco zdražilo a klesl by výběr daní, ze kterých se ta MHD platí! Ale to zase nechceme, co? Pokrytci zelení. :-P

13 1
možnosti
LJ

Podle me zvysi zatizeni. Kdyz mate auto parkujete nekde u domu. Kdyz mate sdilene, musite si pro nej nekam dojet abyste ho mohl pouzit. Podle me jsou parkovaci zony lepsim prinosem.

0 0
možnosti
LJ

V demokracie rozhoduje soud podle nazoru verejneho mineni?8-o

0 2
možnosti
JN

J21i17ř60í 94N53o70v57á74k

17. 10. 2020 22:12

Demokracie nemůže zasahovat příliš do individuálních práv a na to dohlíží soud.

0 1
možnosti