Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Arriva škrtá část spojů. Dotovaným vlakům ČD nelze konkurovat, říká

Dopravce Arriva přes léto nespustí plánované každodenní vlakové spojení Prahy s Novou Pecí na Prachaticku, ale zůstane jen u víkendových spojů. Vysvětluje to zavedením přímého vlaku Českých drah, který je placený z veřejných rozpočtů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Klíčový problém Arrivy (a nejen jí) spočívá v tom, že na rozdíl od velkého vozu (kdysi služebního) ČD, do něhož se vejde několik desítek kol, se do malých motorových jednotek vejde pouze několik kol ...

V Německu "TO" řeší buď přestavbou souprav tak, že "vybourají" polovinu sedaček a místo nich je prostor pro kola, leč tato kapacitní redukce vyžaduje nasazení další soupravy. V Německu, kde mají těchto souprav nadbytek, žádný problém ... jede se dvojmo nebo trojmo, řízení je na více souprav řízených jedním strojvedoucím upraveno.

Podobně není zřejmé, zda Arriva akceptuje mezistátní jízdenky nebo v Česku i velmi oblíbenou jízdenku Interrail (v Německu, či jinde s tím není problém, ale co funguje bezvadně v zahraniční nemusí fungovat u nás).

0 0
možnosti
JH

J39a26n 57H87o80r70a

5. 6. 2017 8:45

Mistr Sůra a jeho dotace, pořád dokola jako kolovrátek....

Tak ve světle jeho logiky jsem dnes ráno zadotoval pekaře a prodejce jeho výrobků a přečtením tohoto članku jsem zadotoval i mistrovu apanáž.

0 0
možnosti
VP

V72í36t 11P62r80č98í27k

5. 6. 2017 0:14

Arriva už nikdy! Přesvědčil jsem se na její lince Nitra - Praha, která je dlouhá asi 500 km a jezdí ji motorák, srovnatelný komfortem i rychlostí s regionovou. Když jsem tento vlak chytil v Uherském Brodě, byl jsem rád, že se dostanu přímým vlakem do Prahy. Ale přehodnotil jsem to, ještě než přišla průvodčí. Raději jsem v Olomouci přestoupil na jiný spoj, který je v Praze ještě o něco dřív a komfortem předčí tento motoráček o několik tříd.

3 1
možnosti
MZ

Motorovou jednotku 845 - původně 628 DB - neumím posoudit, nemám důvod s Arrivou jezdit.

Nicméně v Německu jich stále jezdí dost a tam patří k mým nejoblíbenějším vozidlům - zejména tichý řídící vůz, především pro pohodlné sedačky. Možná, že v rámci "modernizace" byly ty německé (v Německu existuje několik verzí, podle různého stupně modernizace a úprav) nahrazeny "něčím" lepším - ve skutečnosti ovšem horším ... , ale je TO NOVÉ ... ne vždy se modernizace povede, ale navenek TO působí dobře, zejména když český - ohlupovaný - zákazník nemá možnost porovnat původní (předchozí verzi).

0 0
možnosti
FH

Škoda, docela jsem se těšil. Snad Arriva nachystá jiné trasy. Jejich vlaky jsou příjemné.

0 2
možnosti
KM

a můžete upřesnit v čem jsou příjemné ?

arriva má vlaky na krátké lokální vzdálenosti rozhodně ne na dálkové trasy!

2 1
možnosti
VN

Arriva v železnici je pro mne velká neznámá. Působí na mna hodně chaosovým dojmem.Mám pocit,že její čeští manažeři nevědí co chtějí. Kolik linek a vlaků už jezdili, aby je posléze zrušili... Přece věděli dopředu,že od státu nic nedostanou a že budou muset jezdit proti dotovaným vlakům. Proč je to tedy překvapuje ?

Já jsem Arrivu chápal jako silnou firmu,která se vrhá záměrně do ztrátového byznysu jenom proto,aby získala nějaké zkušenosti,reputaci , které by využila v době,až se ve velkém budou vypisovat výběrová řízení na provoz dotovaných vlaků..

1 1
možnosti
RJ

Vždyť jste si na otázky položené v prvním odstavci sám odpověděl v odstavci druhém.

0 0
možnosti
JJ

Pro cestujícího je to dobře Ariva jezdí. Jezdí tam více spojů. DB 628 je docela pohodlný stroj, na tenhle tankodrom ideální, nemusí se přepřahat. Výhoda open access vlaku, že nutí zlepšovat služby. Přitahuje nové cestující. Ariva se tady musí snažit, aby přitáhla cestující (občerstvení atd). Ne jako když vyhraje jeden pseudosoutěž a na 15 let, má monopol a ještě si určuje cenu.

Zimolův výherce nebude jezdit pohodlnou db 628, ale sprinterem s 65 místy. Menší než jeden vůz ČD - 90 míst. A hlavně, že v požadavcích měla být klimatizace (což třeba 628 nemá). Ale v sezóně se bude část cestujících drkotat přidanou neklimatizovanou regionovou. 2 hodiny. A ještě si troufám tvrdit, že část ve stoje. Sprinter+regionova - ani to kapacitně v sezóně nebude stačit si myslím.

Čím tam jezdí dnes dráhy na osobních vlacích? 4ř vozové soupravy - 2 * vůz 842 (pneumatický podvozek), 2 přípojné vozy(po 90 místech). Tedy 340 míst.

K tomu ČD prý nádraží opouští, např. Krumlov, vybavení se prý bude likvidovat. Takže žádné čekárny, prodeje lístků na nádražích, žádné úschovny, žádný ČD bike. Funkční systém prodeje lístků, ne jako krajské srandy na tabletech.

K tomu jestli se budou za hubičku rozprodávat, šrotovat vlaky/lokomotivy.. Pak to už nikdo za 15 let nevrátí. Stejně jako v Británii..

4 2
možnosti
FM

Němci se domnívají, že do kolonie stačí vlaky vyrobené více než před třiceti lety!

1 0
možnosti
JL

J41a83n 40L23a55k49o41m19ý

3. 6. 2017 23:55

ČD se to domnívají taky - klasické rychlíky typu Brno - Jeseník či Praha - Ústí - Cheb a podobně jsou toho zářným příkladem

11 2
možnosti
Foto

I ve Švýcarsku platí dopravu nebo si myslíte že nikoliv?

Na financování veřejné dopravy v roce 2008 byl podíl federace, kantonů a obcí ve výši 5,088 mld. franků.

10 0
možnosti
RP

To je základní problém zdejší diskuze, kde dodnes část nepochopila rozdíl mezi dotací a objednávkou služby, kterou musí někdo zaplatit:-)

12 0
možnosti
RP

Arriva je největší odpad co v dopravě existuje... At už vlaky, tak autobusy...

Navíc kolik že dostali DB v loni od německého státu injekci, aby neměly problém? 1 mld EUR?

7 2
možnosti
JJ

J13i91ř15í 24J81o83z74a

3. 6. 2017 20:31

Arriva spada pod koncern Deutsche Bahn. Zacalo to jidlem (jina kvalita jidla na Zapade nez u nas pri srovnani stejneho produktu) a pokracuje to vlaky... kdy to skonci? To opravdu porad budeme odkladistem pro Zapad?

5 2
možnosti
RJ

Dokud nebudou lidé ochotni platit 4x vyšší jízdné, tak ano.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení

11. května 2024

Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím

7. května 2024  12:05

Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...

Je krásný, drahý a luxusní. Australskému bytu snů chybí už jen majitel

11. května 2024

Pro superluxusní byt v mrakodrapu One Barangaroo v hodnotě devadesáti milionů australských dolarů...

Prazdroj obrátil Proud. Experimentální značku nalepil na ležák pro mladé

11. května 2024

V roce 2020 spustil Plzeňský Prazdroj ve svém areálu nový experimentální minipivovar Proud zaměřený...

Průvodce lže v jednom kuse. V Tokiu vymysleli túru po neexistujících místech

11. května 2024  13:55

V Asakuse, historické čtvrti Tokia, nabízejí „Uso no Cua“ neboli „Prohlídku lží“. Sestává z...

Němce trápí dönerflace. Cena kebabu prudce stoupla, mluví se o cenovém stropu

11. května 2024

Pro velkou část německých spotřebitelů je turecký kebab velmi oblíbenou pochutinou, na kterou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!