Arriva škrtá část spojů. Dotovaným vlakům ČD nelze konkurovat, říká

  16:00aktualizováno  16:00
Dopravce Arriva přes léto nespustí plánované každodenní vlakové spojení Prahy s Novou Pecí na Prachaticku, ale zůstane jen u víkendových spojů. Vysvětluje to zavedením přímého vlaku Českých drah, který je placený z veřejných rozpočtů.

Arriva koupila v létě v Německu od svého majitele, německých státních drah Deutsche Bahn další čtyři motorové jednotky, které se vyráběly v letech 1986-1989 v německé společnosti Duewag. | foto: Arriva

Vyplývá to z oznámení Správy železniční dopravní cesty o pravidelné změně jízdního řádu, která nastane v neděli 11. června. Arriva měla od 12. června až do září jezdit každý den z Prahy do Nové Pece, nakonec zůstane stejně jako dosud pouze u provozu o víkendech.

Plány Arrivě změnily České dráhy a Jihočeský kraj. Ten objednal u státního dopravce prodloužení ministerstvem dopravy placeného expresu z Prahy přes Český Krumlov až do Nového Údolí. „Nedá se konkurovat vlaku, na jehož ztráty se doplácí z veřejných zdrojů a jede před námi,“ řekl šéf Arrivy v Česku Daniel Adamka.

Se změnou jízdního řádu bude dopravce nově zastavovat ještě ve Veselí nad Lužnicí.

Arriva vlaky současně couvají z plánu jezdit přes léto každý den dvakrát denně z Prahy do Nitry přes Vlárský průsmyk, dvakrát bude jezdit jen v pátek a v neděli. A to i přesto, že si linku pochvaluje. „Poslední týdny se na trase dostáváme do zisku, musíme často jezdit ve zdvojené soupravě,“ říká Adamka.

Arriva zrušení dalšího chystaného vlaku vysvětluje právě tím, že nemá dostatek souprav pro případné zálohy. V provozu má pět dieselových vlaků řady 845, původně plánovala i pořízení šesté, ale kvůli škrtům linky do Nové Pece nakonec nákup odložila. Dál provozuje spěšné vlaky z Prahy do Benešova, u nich přes léto částečně omezí provoz.

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Vláda neví, zda použít miliardy od Evropské investiční banky. Dopravě by pomohly

Ilustrační snímek

Resort dopravy zbrzdil čerpání úvěru od Evropské investiční banky (EIB) na výstavbu nových silnic a železnic, chce si...

Problémová dálnice bez tendru. ŘSD zvažuje přímý výběr stavitele D1 u Humpolce

Humpolec, 5. 1. 2019, D1. 92. km, směr Praha, demontáž

Část nedokončených prací na problematickém úseku dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem chtějí silničáři zadat...

ČSA předloni vydělaly 268 milionů, lety na lačno se vyplatily

ČSA a Letiště Praha nasadily na speciální let k 80. výročí Airbus A319,...

České aerolinie v posledním roce před definitivním začleněním do skupiny Travel Service (nyní SmartWings) vydělaly...

Najdete na iDNES.cz