Diskuze
Airbus znovu poráží Boeing. V objednávkách i počtu nehod
Děkujeme za pochopení.
krekro
NEHODY AIRBUS vs BOEING
Airbus má bohužel dlouhodobě horší statistiku ač se jedná o letadla pohodlnější (podle mého názoru), úspornější a vybabená modernější technikou (porovnáme-li proti sobě stejné generace konkurenčních typů letadel).
Možná je to díky obrovskému množství elektroniky, nebo kratší zkušeností s výrobou dopravních letadel.
Ohledně bezpečnosti hodně napoví budoucnost, protože boeing (777, 787) postupně přechazí plně na FLY-BY-WARE (namísto hydromechanického systému se z kokpitu se přenášejí pouze elektrické signály k servomotorům).
Střední generace boeingu 737 (hydromechanika) má nehodovost přibližně 0,35%. A320 (fly-by-ware) je na 0,85% na milion letů
Podobnou statistiku nehod jako A320 měl boeing 727 vyráběný v letech 1964 - 1984
oId fashioned Vince III..
5 až 10 let před totálním kolapsem letectví
je to vcelku jedno
GU.HU
Re: 5 až 10 let před totálním kolapsem letectví
no jasně, inteligente, budeme se zase plavit loděmi
_profesor_
Airbus válcuje Boeing?
Airbus dodal 498, Boeing o 3,5 % méně (481). Obávám se že Boeing je opravdu rozválcován a už se z toho nepostaví.
briza
Re: Airbus válcuje Boeing?
Tak to v cem Airbus letos Boeing "prevalcoval" nejsou nikoliv dodana letadla, ale nove objednavky resp. ten relativni prirustek nove obejdnavky minus odreknute existujici.
p266
Je to tak
Opravdu to pro Boeing s vyjimkou Dreamlineru nevypada do budoucna prilis dobre. V nejvetsi kategorii dominuje A380 a s novym 747-8 to nevypada dobre (zatim jen asi 30 civilnich objednavek, zbytek jsou freightery, kde Boeing tezi z toho, ze A380 se zatim jako freighter nevyrabi). V o tridu nizsi kategorii (B777, A350, A330, a mensi A340) zatim dominuje B777 nad Airbusem (A330-300 a A340), ale pokud se potvrdi predpoved, ze novy A350 bude o 20-25 procent uspornejsi nez B777, pujde to s B777 s kopce, jako to slo s kopce a A340 a B747, kdyz se B777 objevil. V kategorii (ex)B767, Dreamliner a A330-200 nema Dreamliner konkurenci, tam bude Boeing jednoznacne dominovat. V kategorii nejmensi (A320 vs. B737) zatim Airbus Boeingy valcuje a Boeing muze jedine snizit naskok. S velkym zlepsenim se v tehle kategorii neda pocitat, Airbus si udelal studii, ze supernovy nastupce A320 by byl uspornejsi jen asi o 5 procent.
p266
Re: Je to tak
Pokud se nezacnou letadla delat cela z kompozitu nebo motor pohaneny misto benzinu necim nehmotnym (napriklad dusi hrisniku), uz se z koncepce roury a uzkeho kridla asi moc neziska.
Diky za clanek pane Suro, jen ten bulvarni konec
gogol_jl
Radeji Boeing, nez "fly by wire" Airbus - Proc ?
Proc spadl let AirFrance ? Mozna ze stejneho duvodu jako Qantas A330 let 72: http://en.wikipedia.org/wiki/Qantas_Flight_72
"Plenty of pilots feel that Airbus's 'fly-by-wire' systems are overly sophisticated," said a senior former executive for a leading UK airline. "They can put the pilot in conflict with the aircraft systems. Boeings might be more rudimentary, but they are robust."
Spousta pilotu si mysli, ze 'fly-by-wire" u Airbusu je az prilis propracovany. A ze muze vest ke konliktu mezi pilotem a systemy letadla. Boeing je mozna jednodussi, ale je robustnejsi. /pozn: pilot v boeingu ma vice kontroly v pripade chyby pocitace /
ACCIDENT OF AN IBERIA AIRBUS A320 IN BILBAO
Vice o "fly by wire" treba zde: ://http://www.askcaptainlim.com/ Hledejte - How does the fly-by-wire system of the Boeing 777 differs from the standard Airbus fly-by-wire system?
p266
Re: Radeji Boeing, nez "fly by wire" Airbus - Proc ?
Kdyz hovorime o fly-by-wire, obvykle slucujeme dve veci. 1) Zpusob prenosu povelu pilota na ridici plochy a 2) interferenci pocitace do tohoto procesu. v pripade problemu s fly-by-wire nejde ani tak o to prvni, jako spise o to nakolik nechame autopilota kecat do rizeni, viz zminena havarie B737 v Amsterdamu (autopilot si na zaklade chybnych udaju z vyskomeru myslel, ze letadlo je uz na zemi a tak snizil vykon motoru).
Chytracisko
Vyhrál?
Musel jsem si to přečíst třikrát než jsem pochopil, že blbec redaktor považuje za vítězství tým s větším počtem mrtvých
kiv
Re: Vyhrál?
Nejen s větším počtem mrtvých ale i tým, který stojí 2x víc než tým soupeře, ale dokud jsou fandové tuto equipu ocjotni sponzorovat, proč si dělat vrásky? Otázka co bude, až je to přestane bavit nebo až jednoduše ekonomika zvítězí nad patriotismem ...
mcsoap
Já nevím
Já nevím, když padá letadlo, tak je to snad vždycky Airbus. Vím že to asi není pravda, ale vždycky když se ve správách dívám na havárii letadel, jsou to airbusy. Raději bych letěl boeingem.
sirc
Re: Já nevím
Je to tak padesát na padesát. Loni to bylo horší pro Airbus, letos to zase může být horší pro Boeing. Když se vezme statistika všech závad, tak Boeing vede. Ale je to hlavně proto, že obecně je flotila provozovaných Boeingů starší než u Airbusů.
MC MC
boeing
já když sednu do Boeingu, tak mi to přijde jako když letím starou plechovkou. Už jen ty staré technologie kolem mě. Myslím, že Airbus je lepší, ale asi záleží, co která letecká společnost má ve svém leteckém parku.
USB_hub
Re: boeing
nedavno jsem letel jednu delsi trasu s B777 a super prostorne (mam 191cm) a imho dobre resene letadlo
myskamiki
nevim
ja Airbus nerad, nemam v nem dobry pocit, uz jen pro to, ze v tom maji prsty "umelci" z Francie, brrrr To radsi TU154M s Aeroflotem nez jakykoliv airbus s AF Ale A340 je krasavice, to zas jo
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Předat farmu potomkům má být snazší, s návrhem po letech přichází nový náměstek
Před dvěma lety slíbil tehdejší ministr zemědělství Zdeněk Nekula, že připraví pro rodinné farmy...
Konec minikečupů i ovoce v plastu. EU chce snížit množství odpadů
Premium Evropská unie v boji za co nejmenší množství odpadu zakáže minibalení majonéz, šamponů nebo...
Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů
V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...