- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud se bude létat "na stojáka" jak navrhovaly některé nízkonákladovky, tak je to opatření zcela zbytečné
Některé nápady se naštěstí nedočkaly své realizace, jako například toto.
diskuteri by si meli uvedomit, ze osoba nezapasovana v sirsi sedacce se muze posadit vic nasikmo a tim mit vetsi prostor aspon pro jednu nohu a pozdeji totez udelat na druhou stranu.
Statistika kvality spanku a jeho fazi je na dlouhych letech stejne na kocku. Kdejaky lekar a informativni instrukce aerolinek vam reknou, ze nemate zustavat nehybne v sedadle prilis dlouho. Doporucuje se delat cviceni nohou kazde dve hodiny a po strance prakticke je nejlepsi se kazde 2-3 hodiny zvednout, projit se a protahnout cvicenim.
Nejnovejsi poznatky o DVT pokazuji, ze jeji vyskyt neovlivnuje jen dlouhodoba nehybna poloha behem letu, ale take slozeni vzduchu v letadle. Kdyz je po nekolika hodinach letu telo znacne omezene v pohybu a vzduch "tezky, ze by se v nem udrzela sekera", nejenze prokrvovani koncetin pohybem je nedostatecne, ale take samo okyslicovani krve v tele neprobiha jak by melo.
Mam za sebou celou radu 8-15 hodinovych letu ve WB letadlech a vim, jak se kvalita vzduchu zhorsuje podle umisteni v letadle. Cim vic dozadu, tim nizsi obsah kysliku a horsi kvalita vzduchu.
Zvlast markantni to je u nejvetsich letadel B747 (Jumbo) a A380(Big Beast).
Nekolikrat jsem v poslednich 2 letech letel na 14-15 hodinovych trasach s A380 Qantasu a Emiratu, z nichz nektere byly skutecne plne. Obe aerolinky maji dolni patro slozene ze 4 oddilu, ale Qantas je 4tridni a leta s konfiguraci business a premium economy v hornim patre, zatimco dole ma v prednim oddeleni 1. tridu a za ni 3 oddeleni economy. Emiraty jsou 3 tridni a letaji v konfiguraci 1.tr a business v hornim patre a cele dolni patro tvori 4 oddeleni economy. Samotny rozdil v kvalite vzduchu mezi 2. a 3. oddelenim dole u Qantasu je hodne znat, nemluve o 4.oddeleni vzadu! U Emiratu jsme pri navratu dostali sedadla v 1.oddeleni= prostoru vyhrazenemu 1.tride u Qantasu. Kdyz jsem se nekdy v puli letu sel projit uplne dozadu, az me zalklo jak tezky a vydychany vzduch tam byl v porovnani s nasim 1.oddelenim vepredu.
Chce to si - aspoň na chvilku - otevřít okénko.
2.5cm sirky. no to je revoluce! jen jsem nikoho neslysel skuhrat kvuli sirce sedacky, ale drtive vetsine spis vadi nulovy prostor pro nohy. pri 13h letu to je slusny masakr.
Vepředu v business máš místa dost. Tu volbu máš.
Já jsem docela dotře rostlý (80 kg) ale nikdy jsem se šířkou sedadel v letadle problém neměl - spíš při letech přes Atlantik jsem měl problém s koleny.
Bez urážky, ale 80 kg se dalo označit jako "dobře rostlý" snad ve středověku, ne? Já mám problém se šířkou sedadel v letadle i autobuse, ale záleží na tom, kdo sedí vedle mě nebo jestli sedím v uličce. Tam mě vždy do ramene šťouchne stevardka, pokud vedle mě sedí chlap, tak je to rameno na rameno, přičemž jeden vždy musí být trochu v předklonu.
Kdo chce komfort ať si připlatí . Kdo hledí především na cenu ať neskuhrá.
no takhlavne ze mame kvoty na velikost kleci pro slepice, ale mackat lidi do plechovky je ok
Pche - nevím kdo přišel s tím se chlubit, že "v našem vlaku bude pohodlí jako v letadle". Já už roky čekám na to, až v letadle bude pohodlí jako ve vlaku.
tak nevím, ale šířka sedačky mi v letadlech nikdy problém nedělala, problém mi dělal prostor pro nohy, celou dobu musím vždy sedět se zadkem těsně přiraženým k opěradlu, protože mám prostě dlouhé nohy a při každém pohybu bych jinak okopávala sedadlo přede mnou...
toto je spíš reakce na u.s. typ populace. ta se zkracuje a rozšiřuje
Taky by měli rozšířit sedačky v autobusech, neboť i v nich je to utrpení sedět, pokud si někdo sedne vedle vás. Pokud to jde, tak jezdím vlakem. Tak si může člověk i natáhnout nohy.
V dálkových autobusech je to běžné. Sedačka jde trochy vysunout do uličky.
Děti na cestu zamrazit, po příletu rozmrazit.
Nemusím asi popisovat své problémy při mé výšce 205cm. Do letadel, které vytvořila tato civilizace, se prostě nevejdu. Asi budu muset najít jinou...
No, UFO mi připadá ještě těsnější než Boeing či Airbus.