Diskuze

Konec létajících dobytčáků? Airbus vytáhl do boje za širší sedačky

Výrobce letadel Airbus přišel s novou studií, jak skončit s noční můrou řady cestujících na dlouhých letech v ekonomické třídě. Rozšíření sedačky o zhruba 2,5 centimetru podle Airbusu a studie Londýnského centra pro spánek zlepší kvalitu spánku o 53%.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VBS

Pokud se bude létat "na stojáka" jak navrhovaly některé nízkonákladovky, tak je to opatření zcela zbytečné;-D

0 0
možnosti
RK

Některé nápady se naštěstí nedočkaly své realizace, jako například toto.

1 0
možnosti
MM

diskuteri by si meli uvedomit, ze osoba nezapasovana v sirsi sedacce se muze posadit vic nasikmo a tim mit vetsi prostor aspon pro jednu nohu a pozdeji totez udelat na druhou stranu.

Statistika kvality spanku a jeho fazi je na dlouhych letech stejne na kocku. Kdejaky lekar a informativni instrukce aerolinek vam reknou, ze nemate zustavat nehybne v sedadle prilis dlouho. Doporucuje se delat cviceni nohou kazde dve hodiny a po strance prakticke je nejlepsi se kazde 2-3 hodiny zvednout, projit se a protahnout cvicenim.

Nejnovejsi poznatky o DVT pokazuji, ze jeji vyskyt neovlivnuje jen dlouhodoba nehybna poloha behem letu, ale take slozeni vzduchu v letadle. Kdyz je po nekolika hodinach letu telo znacne omezene v pohybu a vzduch "tezky, ze by se v nem udrzela sekera", nejenze prokrvovani koncetin pohybem je nedostatecne, ale take samo okyslicovani krve v tele neprobiha jak by melo.

Mam za sebou celou radu 8-15 hodinovych letu ve WB letadlech  a vim, jak se kvalita vzduchu zhorsuje podle umisteni v letadle. Cim  vic dozadu, tim nizsi obsah kysliku a horsi kvalita vzduchu.

Zvlast markantni to je u nejvetsich letadel B747 (Jumbo) a A380(Big Beast).

Nekolikrat jsem v poslednich 2 letech letel na 14-15 hodinovych trasach s A380 Qantasu a Emiratu, z nichz nektere byly skutecne plne. Obe aerolinky maji dolni patro slozene ze 4 oddilu, ale Qantas je 4tridni a  leta s konfiguraci business a premium economy v hornim patre, zatimco dole ma v prednim oddeleni 1. tridu a za ni 3 oddeleni economy. Emiraty jsou 3 tridni a letaji v konfiguraci 1.tr a business v hornim patre a cele dolni patro tvori 4 oddeleni economy. Samotny rozdil v kvalite vzduchu mezi 2. a 3. oddelenim dole u Qantasu je hodne znat, nemluve o 4.oddeleni vzadu! U Emiratu jsme pri navratu dostali sedadla v 1.oddeleni=  prostoru vyhrazenemu 1.tride u Qantasu. Kdyz jsem se nekdy v puli letu sel projit uplne dozadu, az me zalklo jak tezky a vydychany vzduch tam byl v porovnani s nasim 1.oddelenim vepredu.

1 1
možnosti
LE

L43e13o45š 82E81x41n79e29r

31. 10. 2013 7:54

Chce to si - aspoň na chvilku - otevřít okénko. ;-D

0 0
možnosti
PJ

P51e29t29r 27J45a28r81o30š

30. 10. 2013 21:44

2.5cm sirky. no to je revoluce! jen jsem nikoho neslysel skuhrat kvuli sirce sedacky, ale drtive vetsine spis vadi nulovy prostor pro nohy. pri 13h letu to je slusny masakr.

1 5
možnosti
LO

Vepředu v business máš místa dost. Tu volbu máš.

3 4
možnosti
PK

Já jsem docela dotře rostlý (80 kg) ale nikdy jsem se šířkou sedadel v letadle problém neměl - spíš při letech přes Atlantik jsem měl problém s koleny.

0 0
možnosti
JV

Bez urážky, ale 80 kg se dalo označit jako "dobře rostlý" snad ve středověku, ne? Já mám problém se šířkou sedadel v letadle i autobuse, ale záleží na tom, kdo sedí vedle mě nebo jestli sedím v uličce. Tam mě vždy do ramene šťouchne stevardka, pokud vedle mě sedí chlap, tak je to rameno na rameno, přičemž jeden vždy musí být trochu v předklonu.

2 0
možnosti
PM

Kdo chce komfort ať si připlatí . Kdo hledí především na cenu ať neskuhrá.

2 2
možnosti
PJ

P58e51t72r 17J78a87r64o60š

30. 10. 2013 21:45

no takhlavne ze mame kvoty na velikost kleci pro slepice, ale mackat lidi do plechovky je ok R^

2 5
možnosti

A94l75a25n 30Ř18e20p68k24a

30. 10. 2013 18:32

A pak že prej dobytčáky mají jen ČD ;-D

0 0
možnosti
PV

Pche - nevím kdo přišel s tím se chlubit, že "v našem vlaku bude pohodlí jako v letadle". Já už roky čekám na to, až v letadle bude pohodlí jako ve vlaku.:-)

5 0
možnosti
LP

tak nevím, ale šířka sedačky mi v letadlech nikdy problém nedělala, problém mi dělal prostor pro nohy, celou dobu musím vždy sedět se zadkem těsně přiraženým k opěradlu, protože mám prostě dlouhé nohy a při každém pohybu bych jinak okopávala sedadlo přede mnou...

4 0
možnosti
LT

L77i18b88o12r 32T28e29s92a52ř

30. 10. 2013 20:46

toto je spíš reakce na u.s. typ populace. ta se zkracuje a rozšiřuje ;-D;-D;-D

1 0
možnosti
LE

L14e22o77š 55E81x74n76e80r

30. 10. 2013 18:04

Taky by měli rozšířit sedačky v autobusech, neboť i v nich je to utrpení sedět, pokud si někdo sedne vedle vás. Pokud to jde, tak jezdím vlakem. Tak si může člověk i natáhnout nohy. :-)

0 0
možnosti

V dálkových autobusech je to běžné. Sedačka jde trochy vysunout do uličky.

0 0
možnosti
KH

Děti na cestu zamrazit, po příletu rozmrazit. ;-D;-D

7 1
možnosti
KH
AM

Nemusím asi popisovat své problémy při mé výšce 205cm. Do letadel, které vytvořila tato civilizace, se prostě nevejdu. Asi budu muset najít jinou...

7 0
možnosti
LE

L62e16o70š 61E24x52n94e65r

30. 10. 2013 18:07

No, UFO mi připadá ještě těsnější než Boeing či Airbus. :-/

0 0
možnosti