Lidé se představení v Sazka Areně nedočkali, a ještě přišli o 120 Kč.

Lidé se představení v Sazka Areně nedočkali, a ještě přišli o 120 Kč. | foto: Michal Sváček, MF DNES

Zaplatili si cirkus, neviděli nic. A ještě přišli o 120 Kč

  • 223
Společnost Sazka přistoupila velmi svérázným způsobem ke zrušenému představení Cirque du Soleil v Sazka Areně. Divákům, kteří si přes její portál zakoupili vstupenky, sice peníze vrátí, ale za každý lístek museli zákazníci zaplatit servisní poplatek 120 Kč.

Dvě hudebně-akrobatická představení Delirium skupiny Cirque du Soleil se měla konat 26. a 27. října. Obě ale byla zrušena.

Čtenářka Kamila si lístky rezervovala přes webový portál www.sazkaticket.cz. Každý z nich stál 1590 Kč. "Za několik dni po zakoupeni jsem se náhodou dozvěděla, že představení se ruší a že lístky mohu vrátit od 17. října. Co mne však více než rozladilo, je storno poplatek ve výši 120 Kč za vstupenku," uvádí Kamila ve svém dopise pro iDNES.cz 

Cirque du Soleil přeci jen v Praze vystoupí, a to 27. října večer. Lidé si nicméně nemohou lístky vyměnit přímo. Nejdřív musí vrátit původní lístek, teprve pak zakoupit nový. To v konečném důsledku znamená, že servisní poplatek zaplatí hned dvakrát.

Jak vydělat na stornu
"Storno poplatek v takové výši považuji za okrádání každého slušného člověka, který je ochoten zaplatit za tak předražené vstupné. Věřím, že nejsem první ani poslední, koho toto obohacování naštvalo,“ uvádí rozzlobená klientka.

"S ohledem na kapacitu Sazka Areny si dovolím konstatovat, že se takové zrušení představení vyplatí,“ dodává rozhořčeně.

Do Sazka Areny se vejde několik tisíc diváků v závislosti na typu akce. Například koncert Madonny navštívilo přes 18 tisíc lidí. Výtěžek se proto dá odhadovat minimálně v částkách desítek tisíc korun.

Krátce po zveřejnění článku se redakci iDNES.cz přihlásili další čtenáři se stejnou zkušeností. Například Tomáš si koupil osm lístků. I když je vrátil, přesto zaplatil 960 korun za nic.  

Stalo se vám, že jste při zrušení představení pořadatelem museli platit storno poplatek?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 sobota 13. října 2007. Anketa je uzavřena.

NE
NE 1583

ANO
ANO 307

ano

"Vstupné je možné vracet až od 17. října, tudíž se jedná o pěknou bezúročnou půjčku na účet Sazky, potažmo promotéra," říká rozhořčeně. Mluvčí Sazky Zdeněk Zikmund se ale brání, že Sazka zatím žádné představení nerušila, a potřebuje proto čas na přípravu.

Podle mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Ivany Pickové není takové jednání v žádném případě přípustné. "Není možné, aby zákazník nesl následky zrušeného představení," potvrdila iDNES.cz.

Sazka: Může za to promotér
Kdo má ale na věc úplně jiný názor, je společnost Sazka. Podle Zikmunda totiž firma nenese v případu žádnou zodpovědnost.

Představení prý zrušil promotér a ten také určil servisní poplatek ve výši 120 korun, který je nevratný. Podle Zikmunda je v podmínkách prodeje, že zákazník s takovým ujednáním souhlasí. Kdo tedy na zrušeném představení vydělal a ponechal si hotovost, která se zřejmě pohybuje v řádech tisíců, není jasné.

Podle Pickové na tom ale ani moc nezáleží. Zákazník totiž má dostat své peníze zpět v plné výši, a to od prodejce. "Zákazník uzavírá smlouvu s prodejcem. Jaké jsou dál vztahy, to ho nemusí zajímat," tvrdí Picková.

Právě na prodejce, v tomto případě na Sazku, se mají nespokojení zákaznici také obracet. Zikmund ale iDNES.cz řekl, že Sazka nemá s poplatkem ani správou peněz za prodané vstupenky nic společného. "Peníze jdou přímo na účet promotéra," tvrdí.

Promotérem je v tomto případě společnost Interconcerts, A Live Nation Company. Ta se brání, že výše poplatku je na každé vstupence vyražena a podmínky jsou uvedeny i v reklamačním řádu.

"Tento servisní poplatek však nezůstává pořadateli zrušené akce jako zisk, nýbrž je použit na náhradu části nákladů, které platí promotér ticketingové společnosti za prodej vstupenek a vracení vstupného. Tyto poplatky jsou v součtu několikanásobně dražší," tvrdí Petr Novák z Interconcerts.

,