Peníze, Kč, pět tisíc korun

Peníze, Kč, pět tisíc korun | foto: Profimedia.cz

Zadavatelé reklamy utratili loni na internetu 2 miliardy

  • 1
Domácí zadavatelé reklamy loni utratili za kampaně na internetu dvě miliardy korun. Téměř polovina z celkové částky přitom připadá na podzimní a předvánoční kampaně. Ty jen v listopadu dosáhly 264 milionů korun.

Vyplývá to z aktuálních výsledků projektu měření internetové reklamy AdMonitoring pro Sdružení pro internetovou reklamu.

Prvenství v objemu investovaných peněz dosáhla společnost Seznam.cz s 789 miliony korun, následovaná firmami NetCentrum (434 milionů korun) a MAFRA (312 milionů korun).

Do měření je započítán i celoroční výkon portálu Atlas. Od letošního ledna se do měření zapojilo také jedno z největších mediálních zastupitelství u nás - Impression Media se 73 médii. Celkově tak bude ke konci ledna monitorováno 193 serverů.

Podle zástupce obchodního ředitele mediální skupiny MAFRA Jiřího Otevřela je ale objem Českého on-line reklamního trhu ve skutečnosti daleko větší, než uvádí monitoring.

"Výsledky obsahují pouze deklarovanou část on-line reklamy, tedy pouze display (bannerovou reklamu). Výsledky nezahrnují PPC, placené zápisy či přednostní výpisy," uvedl.


Témata: MAFRA, Seznam.cz