Diskuze

Z českých dílů už jde postavit celé auto

V Holýšově u Plzně se dříve vyráběly kabiny pro nákladní liazy. Ale v novém miléniu místní svářeči přestoupili na lepší značku. Od roku 2002 jich sto šedesát svařuje kostry pro autobusy Mercedes, který do zdejšího podniku Evobus Bohemia od té doby investoval pětadvacet milionů eur.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Thyronx

16. 7. 2005 0:41
a co vodik? -
Vyrobili jsme ve Fordu prvnich 60 Focusu na vodik.Pumpy jsou uz v nekolika statech a jezdi to ve zkusebnim provozu. O Cesich vim ze radeji nakupuji starsi zaprdene autaky z Nemecka...Holt nejsou asi hrdi na to ze pracuji. A pracujici je nekdo kdo si ma uzivat v novem aute. (Tedy asi s jinou vladou nez s touhle)...ale to jsme uz jinde. Je zazitek videt organizaci prace ve svetovych automobilkach v USA a Japonsku. Mam to stesti pracovat ve Fordu. Tady tedy delame auta neprodejna v Evrope, (5,6 litru 8mi valce moderni a skvele luxusni SUV Expedition a Navigatory) ale to je uz jine tema.... Predstava treba ze mame zasoby dilu na vyrobni lince na 20 minut a nektere se dovazi treba z Kanady....mluvi sama za sebe.Je to svetovy trend. Firma pouze montuje auta z dilu ktere se dovazi primo k lince.Kazda automibilka si pochopitelne chce udrzet kvalitu (Toyota je vzor por vsechny) a tak sve pracovniky zaskoluje,a skvele plati. Vzdelani je cislo 1.
0 0
možnosti

Jasan

16. 7. 2005 6:50
Re: a co vodik? -
By the way: Díky "spolehlivosti" a "vyjímečné" spotřebě si americká auta přestávají kupovat i Amíci
0 0
možnosti

Thyronx

16. 7. 2005 0:41
a co vodik?
Ve vsech americkych automobilkach se plati lidem na linkach a vsech pomocnych pracich vcetne uklizecu podlah.....stejne (podle firmy) okolo 22-25 USD/hod a vsichni remeslnici maji plat ve Fordu 31 USD/hod.Za prescasy 1,5nasobek za nedeli 2x a za praci ve svatek trojnasobny hodinovy plat. Pracuje se podle potreby, lide na lince 5 dni v tydnu po 8-12 hodinach a remeslnici max 12 hodin denne i o weekendech. Elektrikar,instalater,zamecnik si tedy rocne prijde s prescasy hrave na 120-140,000 USD hrubeho. Federalni dan je 15%. Zdravotni pojisteni pochopitelne plati firma a ne pracujici. Malicky Focus dnes maji zamestnanci Forda asi za 14,000 USD to jsou asi 2 mesicni ciste platy.
0 0
možnosti

Slash

17. 7. 2005 22:04
Re: a co vodik?
Americky auta jsou nahovno a i amici to uz vi a prestavaji je kupovat :o) V Evrope moc americkejch "popelnic" neni,zato v USA je to stale vice citit Asii a Evropou. Ja bych si ty krusky made in hnUSA nekoupil ani kdyby staly 2 cesky platy :o)
0 0
možnosti

petr

15. 7. 2005 23:25
Hnupi
Ten kdo psal tuto reportaz a nasledne ten,kdo je zodpovedny za jeji uverejneni,musi byt opravdu totalni hnupi.
0 0
možnosti

Hannis

15. 7. 2005 22:58
A co dveřní těsnění?
Vždyť by vám tam teklo!!!  ( GDX Automotive, Odry a Příbor)!!!
0 0
možnosti

Petr

15. 7. 2005 21:59
Motor??
Nevím jak vám, ale mne v te grafice pro postaveni auta shcazel motor... Tak si tak rikam, na co to vlastne bude jeszit :-) Nejspis vlastní pohon :-)
0 0
možnosti

Papick

15. 7. 2005 21:19
Ceske auto??????
Jenze zamyslete se nad tim, kolik z tech radove ceskych firem je opravdu CESKYCH !!!!!!!!!!
0 0
možnosti

Zdeněk

15. 7. 2005 21:46
Re: Ceske auto??????
Nebuď detailista... byl jsem nadšenej z toho, že v novém Focusu mám natáčecí světlomety (klasické, halogenové) a teď mě to těší o to víc, že to vymysleli a vyráběli Češi... mimochodem, vážně nejen líp vidíte, ale i to dokonale vypadá, je to efektní, jak se to točí - jako když se hurvajzovi koulí oči :-)
0 0
možnosti

Camry

15. 7. 2005 21:17
České auto? NEVER MORE...
S pozdravem,
Toyota Camry 3.0 V6 :-)
0 0
možnosti

Zwerg

15. 7. 2005 21:23
Re: České auto? NEVER MORE...
To je sice jistě výborné auto, ale poněkud mimo finanční rádius lidí uvažujících o škodovkách.....
0 0
možnosti

q

15. 7. 2005 18:40
inzenyri vsech zemi, spojte se
Je neuveritelne, jak malo lidi dokaze vydelat na zbytek naroda. Konkretne mam na mysli inzenyry. Ti jedini jsou schopni svou praci vydelat penize ze zahranici. Je k vzteku, ze to neni doceneno a neumim si predstavit, cim je to zpusobeno. Muzete nemitnout, ze kazdy plati dane, ale to je jen presypani penez z jedne ceske ruky do druhe. Penize je nutne dovezt ze zahranici  a my je nedostaneme za nic jineho, nez za vyrobky, ktere musi nekdo vymyslet, nakreslit, otestovat a pripravit a ridit vyrobu. Tihle lide vydelavaji na stat.  Je mi nanic, kdyz se pridava statnim urednikum, ktery kolikrat maji stejne, nebo vic, pevnou pracovni dobu a domu chodi s cistou hlavou. Ted jsem se docetl, ze se prida zdravotnim sestram, ktere tim padem budou mit stejne jako ja, kterej jsem od rana do vecera v praci v plnym trysku, mluvim plynne anglicky, mizerne nemecky a moje prace statu neco vydela, tak ze se z toho maji lip vsichni. Nechme stranou, ze samozrejmne muzu odejit ale zustavam s
0 0
možnosti

q

15. 7. 2005 18:42
Re: inzenyri vsech zemi, spojte se
...ale zustavam s ocekavanim nejake perspektivy pochazejici z meho dosavadniho progresu v kariere.
To nemluvim o tom, ze stat dava na vicemene nepotrebneho humanitarniho studenta a jeho vzdelani vic, nez na inzenyra. Stve me to.
Jeste k nejakym poznamkam dole. Uz davno nejsme jen manufaktura zapadni evropy. Kdo v tom nedelate, tak byste se moc divili, kolik u nas uz jede vyvojovych tymu ze vsech moznych oboru prumyslu. Ne ze by vyrobit nektere veci nebylo kolikrat i slozitejsi, nez je navrhnout...
0 0
možnosti

atlanta

15. 7. 2005 15:57
auticka
vodik to je ono to je zkapaln.vodik   v new york dva kluci  ukazali motocykl na vodik budo ho prodavat za 8 000  vodik si udelas doma v kuchyni  proc cesky inzinyri neudelaji to  stejny                                   
0 0
možnosti

RadecekH

15. 7. 2005 18:09
Re: auticka
Protoze vodik se vyrabi z elektriny a elektrina z nerostnych surovin stejne jako benzin. Takze zadne perspektivni reseni.
0 0
možnosti

Lupínek - Křupínek

15. 7. 2005 15:29
Náskok díky technice
Hlavně neztratit náskok díky technice....
0 0
možnosti