- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co takhle porovnávat s jinými roky než s rekordním rokem 2012?
CHYBA V TABULCE!!
Stejná období 1-2/2013 a 1-2/2013 též !?!
Myslím, že jsem už dlouho nečetl u ekonomického článku takovýhle guláš údajů a blbostí.
Pokud Škoda odstavuje na několik dní výrobu kvůli náběhu nového modelu, tak se to samozřejmě musí projevit v počtu vyrobených kusů - takže to je normální. Jestliže v Hyunday došlo k poklesu o 5% a přitom byl o jeden pracovní den méně, tak to je přesně 5%. Tedy ani v jedné fabrice k žádnému reálnému poklesu nedošlo. A TPCA je v problémech delší dobu - ta miniauta za cenu Fabie se prostě neprodávají a pokud automobilka nepřijde rázně s něčím novým (jako např. změna motoru za plyn nebo elektřinu, jak se sluší na městská vozítka), tak prostě zkrachuje.
Takže pánové novináři, zkuste trochu ty údaje očistit od běžných vlivů a zjistíte, že výroba možná poklesla, ale v řádu do 4% a jen díky TPCA a nic jiného v tom není (alespoň zatím).
V lednu ani únoru ŠKODA neodstavovala výrobu kvůli náběhu nového modelu , ale protože se prostě nedařilo.
Cože, výroba padá? Odboráři, už vyhlašujete stávkovou pohotovost za snížení platů? Přece jste říkali, že když se firmě daří, tak musí přidávat, z toho mi plyne, že když se nedaří tak musí ubírat, ne?
Proč by to dělali? Když se nedaří, tak mzdy klesají automaticky. Někdy se i propouští. Ale problémy má jen TPCA, ostatním se daří velmi dobře.
Nejspis budu rozumu mdleho, ale ta tabulka na konci clanku nedava zadny smysl.
Chybka v nadpisu prostředního sloupce: správně 1-2/2012