ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Depositphotos

Telefon nebo výsledky voleb. Jak firmy testují žadatele o odloženou platbu

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Výsledky voleb, průměrná mzda nebo míra nezaměstnanosti v lokalitě, kam má objednávka dorazit. I to hraje roli v tom, zda zákazník bude moct využít takzvanou odloženou platbu, která umožňuje placení nákupu z e-shopu posunout až o 30 dní.

Služba funguje tak, že objednané zboží za zákazníka zaplatí poskytovatel odložené platby, kterým je například Twisto, Klarna nebo Skip Pay. Zákazník si tak zboží může nejprve prohlédnout a rozmyslet se, zda si ho koupí. Čili zda do 30 dnů pošle peníze poskytovateli odložené platby, nebo objednávku vrátí e-shopu.

Firma, která tuto službu nabízí, tedy má v objednávce vlastní prostředky, si musí být jistá, že peníze dostane zpátky. Své o tom ví například Twisto, které tento způsob placení poskytuje. Loni firma zaznamenala o 25 procent vyšší počet pokusů o podvodnou objednávku než o rok dřív. Podvodná objednávka je taková, která pochází od zákazníka, jenž už v minulosti nezaplatil. „Jejich počet zpravidla kopíruje ekonomickou situaci obyvatelstva,“ říká Pavel Prucek, produktový manažer Twista.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se