Tričko Česko nápadně připomíná hypermarket Tesco. | foto: YP Shop

Tričko Česko paroduje Tesco, řetězec se zlobí

  • 228
Parta kamarádů vyrobila tričko Česko, které svým designem záměrně připomíná hypermarket Tesco. Chtěli si tak udělat legraci ze zvyku Čechů trávit víkendy ve velkých obchodních řetězcích. Udělali ale jednu chybu, tričko začali prodávat.

Pokud s tím na žádost Teska nepřestanou, hrozil by jim i nepodmíněný trest.

"Vyzvali jsme firmu YP Shop, aby trička přestala nabízet. Využíváním symbolu "Česko“ dochází k porušení práv k ochranné známce Tesco. Hovořit lze rovněž i o parazitování na pověsti," sdělila iDNES.cz stanovisko hypermarketu jeho mluvčí Jana Matoušková.

Obrázek

Právník, který tričko viděl, dává řetězci za pravdu. "Není to žádná legrace, hoši si zahrávají s ohněm a mohou být trestně stíháni," řekl iDNES.cz Lukáš Jansa z advokátní kanceláře Jansa, Mokrý, Otevřel & partneři zabývající se autorským právem. 

Vedle nekalé soutěže, konkrétně parazitování na dobré pověsti, se autoři trička podle něj totiž vědomě dopouštějí mnohem horšího provinění, kterým je porušování práv k ochranné známce. Za to mohou jít až na dva roky do vězení, uvedl Jansa.

Byla to jen legrace, diví se výrobci
"Byl to takový fór na to, jak Češi hromadně nakupují ve velkých supermarketech. Celá situace je k smíchu. Triček bylo zhruba jen sto, takže jsme na nich mohli těžko nějak zbohatnout. Dělají z komára velblouda" řekl iDNES.cz majitel obchodu YP Shop Ondřej Němec. 

"Trička ale asi nejspíš stáhnu, nevyráběl jsem je a nechci mít zbytečné problémy," dodal. Podobně mluví i spolutvůrce triček Filip Urban. "Mně zatím nic nepřišlo a stahovat trička nechci, protože mi to připadá zbytečné a hloupé. S Teskem ale bojovat nechci," uvedl.

"Chápeme, že se jedná o recesi. Nicméně zde se jedná o využití ochranné známky. Tesco si svou image buduje v Čechách od roku 1996. Neradi bychom image ohrozili tím, že bychom vytvořili precedens tolerováním jednoho případu, ve kterém byla očividně porušena práva," dodala Matoušková.

,