Velkým problémem zaměstnavatelů často bývá vysoká míra fluktuace. Právě snaha o vytvoření co nejpříjemnějšího a zábavného firemního prostředí pravděpodobně mnoho firem vede ke změně.
Když do Česka dorazil fenomén teambuildngu, nebyl mezi zaměstnanci příliš oblíbený. Seznamovací hry a jednoduché skupinové testy mnohé nebavily ani na základní škole. Proto se firmy celkem rychle rozhodly, že formu těchto kolektivních výletů změní.
„V současné době je největší poptávka po teambuildingových akcích na míru. Firma tak může svým zaměstnancům vymyslet naprosto jedinečný pobyt v atraktivních tuzemských i zahraničích destinacích a okořenit jej zážitkovým programem či adrenalinovými sporty,“ řekla Pavla Pulchart, Business Development Manager společnosti Asiana.
Zájezdy za zážitky
Z teambuildingů se tak často stávají především výlety za zajímavými vzpomínkami. Společnosti nabízející tyto zájezdy na změnu poptávky reagovaly obměnou svých portfolií.
V jejich nabídkách se tak dají najít únikové hry, speciálně připravené úkoly v historických kulisách včetně šermu a střelby z luku, škola smyku či demolice aut.
Mnohé společnosti také nabízejí firemním zákazníkům, aby si zamluvili celý zážitkový areál a nabídli tak svým zaměstnancům například adrenalinové jízdy s offroadovými vozy či na motokárách, nebo paintball v netradičních prostorech.
Hitem je biatlon a Černobyl
„Za pomoci našich ukrajinských partnerů jsme připravili teambuildingový program včetně celodenního výletu do Černobylu,“ svěřila se Pavla Pulchart. Zaměstnanci firem tak mohou na vlastní oči vidět toto nechvalně proslulé město, po dlouhé roky opuštěné a ponechané přírodě.
Černobyl je v současnosti možné bezpečně navštívit. Časopis Forbes místní atomovou elektrárnu v roce 2009 dokonce zařadil mezi 11 nejunikátnějších míst, která stojí za to vidět. Přímo k ní je však přístup zakázán.
Podívejte se na unikátní záběry z Černobylu z roku 2015:
10. prosince 2015 |
Společnost Asiana také upozorňuje na rostoucí zájem o biatlon. Celková obliba tohoto olympijského sportu u nás během posledních let díky dobrým výkonům českých závodníků rapidně vzrostla, a to se odrazilo i na množství firem, které si jej objednávají. Převážně jde však o společnosti, které v práci razí soutěživý přístup.