TC

V rámci digitalizace a zjednodušení se naberou nový lidé...:-D

LK

Jsem projektant, a co se týče elektronického podávání, tak jsem jednoznačně pro - na druhou stranu těm úředníkům to fakt nezávidím - zejména výkresy na velkých formátech jsou totiž na monitoru PC mnohem hůře čitelné, než v papírové podobě (když máte například výkres na formát A0, tak na PC si jej zobrazíte na monitoru buď celý, ale je to tak malé že nejde nic přečíst s nebo si to přizoomujete, ale pak zase vidíte jen část výkresu a může vám plno věcí uniknout - můj zkušenější kolega ten zoom popisoval velmi přesně jako kdybyste si na papírový výkres položili další čistý papír, do něj vyřízli obdélník o určité velikosti a prohlíželi si pak výkres jen přes ten vyříznutý otvor, kterým byste pohybovali).

Co se týče zrušení územního řízení, tak to má své plusy i mínusy. Urychlí to samotný povolovací proces, ale nevýhodou naopak je, že se k tomu budou dotčené orgány (správci sítí, policie, atd.) vyjadřovat až v době, kdy už bude projekt na stavební povolení hotový. Když se například v územním řízení vyjádří dopravní policie zamítavě a nepovolí mi udělat sjezd z komunikace jak mám v plánu, tak jejich připomínky už zapracuji do dokumentace pro stavební povolení. Pokud se to ale dozvím až v době, kdy už je dokumentace hotová, tak to bude znamenat přepracování již hotové dokumentace.

Presne tak, budete prepracovavat jiz odevzdany cistopisy, protoze nekdonse vyjadri zaporne, to je supr ze? A prej to urychli rizeni, tak urcite, naopak prodlouzi a prodrazi.

PO

Především by o stavbě měl vždy rozhodovat úředník, který nemá k místu žádný vztah a rozhodně nesedí ve stejné budově, jako starosta daně obce.

Ne jako dnes, kdy obce chybějící nebo špatný územní plán řeší tím, že pan starosta zajde do vedlejší kanceláře stavebního úřadu a vysvětlí urednikovi co má povolit a co ne.

To je v pohodě, takhle to nefunguje, stavební úřad je výkon státní správy, a i když jej v přenesené působnosti vykonává samospráva, tak daný úředník je nezávislý na rozhodnutí samosprávy, tedy starosta ani kdokoliv jiný do toho nemůže zasahovat. Proč to v praxi funguje je pak nasnadě - státní správa jede ryze dle zákona, tam není prostor pro úřednická rozhodnutí, výsledky řízení jsou přezkoumatelné - jinak řečeno úředník si nevezme na krk protizákonné rozhodnutí, které mu stejně okamžitě shodí nadřazený orgán při odvolání účastníka...

Prosimvas, muzete ten clanek vypichnout nekam na titulku? Tohle je velmi dulezite tema, narozdil od avokadoveho sexu Skaldove nebo nejakych oblud z Bibiany bestiare.

Tak vlada má jasný seznam priorit : 1. pomoc Ukrajině 2. likvidace Babiše 3. pseudo úspory 4. Vše ostatní ...

Foto

Pomoc Ukrajině a likvidace Babiše jsou i mé priority.

MK

Jsou nektere veci v NSZ, ktere budou uzitecne, ale jinak ten rozjezd bude extra pruser Mluvil jsem s lidmi z nekolika instituci, kterych se NZS tyka a absolutne nikdo nevi, co jak bude.

AK

No hlavně,že musíme vše překopávat a pak se zjistí,že není nic připraveno k rozjezdu.Co chcete po této hrůzovládě,že!!

Zmena stavebniho zakona rozhodne neurychli rizeni, prave proto, ze radu veci ma zajistit urednik misto stavebnika.

SK

urednik toho moc zajistovat nebude - urednik to posle a pokud tam ma stavebnik chyby, tak mu to proste schodi. Tedy ano nebude to urychleni, ale vetsina stavebniku z tohoto duvodu pojedou po staru a podklady si radsi zajisti sami. Je to takovy kockopes. Na druhou stranu to snad odboura SU, ktery toho chteji prehrsel. Kdyz jeden SU chce vyjadreni 9 dotcenych organizaci a druhy 33, tak je asi neco spatne.

IF

I10v63a77n 22F92u86č87í84k

27. 3. 2024 9:33

Hmmm ... tak to bude dopadat jak s registrem vozidel. Po spuštění inovovaného systému tam šel kolega něco zařídit, kde mu oznámili, že jediná pracovnice, která školení na novém systému absolvovala, je nemocná.

Nic se posunovat nebude, času jste měli od loňska dost.