- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ekologickou dopravou by měli definovat taky jízdu na obyčejném kole.
A klidně by mohli na ně poskytnout šrotovné
Přestaňme rafinovat ropu a budeme mít spoustu elektřiny pro elektromobily
Je pravda, že dotace pokřivují trh. Jenomže jsme otevřená ekonomika, tak s nimi prostě musíme počítat. Také bych chtěl oponovat ultrapravicovým ekonomům v tom, že dotace umožňují prodávat výrobky o které by jinak na trhu nebyl zájem, protože jsou kvůli vysoké ceně neprodejné.
Pakliže jediným problémem těchto výrobků je cena, větší prodeje resp. dotace daného odvětví pomůžou rozvoji technologií a urychlí tak vývoj o řadu let. S rostoucí produkcí a lepšími technologiemi pak logicky půjde dolů i cena.
Navíc v tomto případě je tu i mocná loby výrobců klasický paliv i výrobců automobilů se spalovacím motorem, kterým jde o obrovské peníze. Jak jinak ji chcete porazit než subvencemi?
Navíc jsou tu i požadavky ze strany EU na stále nižší emise výfukových plynů. Dosažení takto nízkých hodnot s klasickým spalovacím motorem je nejen neekonomické (drahý vývoj kvůli mizivému efektu), ale v konečném důsledku i neekologické. Elektřina je obnovitelný zdroj, který lze získávat velmi ekologicky a pokud nám jde především o exhalace škodlivých plynů, které se dostávají do ovzduší, tak elektřina v dopravních prostředcích je tím pravým řešením.
Lze získávat. V tom je jádro pudla. Současné uhelné elektrárny (i ty co staví Němci) nejsou ekologické ani trochu a elektřina z nich získaná je energie z uhlí s mizernou účinností oproti spalovacímu motoru.
Dotace pro bohaté, s ekologií to nemá nic společného.
Dotace na elektromobily = bohatá menšina dostane slevu na drahé auto kterou zaplatí méně movitá většina.
a vyroba jednoho takoveho automobilu udela vetsi svinstvo nez 10 let provozu auta na benzin tadaaaa
Ona to není jen výroba, ale i likvidace. Respektive je potřeba to rozdělit na výrobu a likvidaci auta a výrobu a likvidaci elektrických baterií. Výroba a likvidace auta je stejná jako u auta se spalovacím motorem. Problém jsou jen ty elektrické baterie.
Elektromobily nejsou ekologické. Jejich jedinná výhoda spočívá v tom, že v místě provozu neuvolňují škodlivé plyny.
Chceš dotaci z peněz ostatních? Ano, my vláda ti ji dáme, ale zavážeš se, že nebudeš 10 let jezdit jiným autem než elektromobilem, v zimě v létě a deset let jej neprodáš ani nezešrotuješ.
předpokládám, že s něčím podobným se počítá
Kdyby místo pitomých dotací raději snížili daně. Všem.
s tím ale volby nevyhráli, takže by to byl podvod vůči voličům, kteří je volili a chtějí daně zvýšit, zavést progresivní zdanění, sektorovou daň a jiné daně a pak tyhle peníze přerozdělovat směrem k chudším, provádět ekonomické stimuly, nešetřit a půjčovat si na rozjezd ekonomiky, tak to slibovali