Režisér Hřebejk byl jednou z postav reklamy na Komerční banku.

Režisér Hřebejk byl jednou z postav reklamy na Komerční banku. | foto: David Votruba, iDNES.cz

Reklamní cenu si odnesly sušenky i čokoládový notebook

  • 17
Reklamní agentura Euro RSCG získala první ceny soutěže Effie 2005. Její kampaně na sušenky, čokoládový notebook Dell a na Komerční banku splnily účel. Přilákaly pozornost klientů a zvedly obrat firem.

Čtvrtou hlavní cenu za sociální marketing získala Mark BBDO za kampaň Avonu na prevenci rakoviny prsu.

Effie, jedno z hlavních reklamních ocenění v Česku, se na rozdíl od ceny za kreativitu Louskáček dá měřit.

"Je to soutěž, jíž si váží i zadavatelé reklamy. Dokazuje, že reklama může být velmi dobrou investicí, výsledky se prověřují," říká jeden z porotců a expert na reklamu Jiří Mikeš.

Výše zmíněné reklamy jsou učebnicovým příkladem toho, jak reklama dokáže vylepšit účetní výsledky.

Například sušenky Zlatá esíčka od Opavia-Lu se posledních pět let neměnily, a tak bylo načase je znovu připomenout jako mls ke kávě a čaji. Loni kromě reklamy dostaly i nové obaly.

Realita naprosto zastínila původní cíl zvednout obrat o 15 procent. Hned po kampani se obrat zdvojnásobil a vysoký nárůst si udržel i půl roku po ní.

"Staré dobré značce se podařilo navrátit mládí. Čím je značka silnější, tím jsou výsledky lepší," říká šéf Euro RSCG Gilles Bérouard.

U Komerční banky ze stejné dílny porota ocenila budování značky za poslední čtyři roky. Zásadně se změnilo to, jak lidé banku vnímají. Na počátku bylo důležité přesvědčit klienty o odhodlání banky změnit se, zlepšit služby a představit úspěšně změněnou banku pro náročné klienty. To už nastoupila kampaň - Můj svět. Moje banka.

Poselství banky obhajují v reklamě osobnosti, jež uspěly ve svých profesích, jako režisér Hřebejk, ředitel pražské zoo Fejk, majitel pivovaru Bernard nebo olympijská medailistka Kůrková.

Cenu za reklamu na notebook značky Dell v kategorii zboží dlouhodobé spotřeby si agentura připne k dalším cenám za tento čokoládový vtip. Papírový model notebooku Dell Latitude X300, který má klávesnici z čokolády, posloužil jako trojský kůň. Pronikl k šéfům firem, jež se dosud o počítače Dell nezajímaly.

Reklamní akce byla mimořádně úspěšná nejen v prodeji notebooků, ale celkově zvedla zájem o značku. Pro zajímavost: velikost i hmotnost modelu odpovídaly pravému modelu.

Česká pobočka francouzské Euro RSCG, která se letos navíc stala agenturou roku, se řadí k hlavní pětce českého reklamního trhu spolu s Ogilvy & Mather, Leo Burnett, Mark BBDO a McCann Erickson.

Které reklamy nejvíce zabraly

• Euro RSCG pro Opavia-Lu: Zlatá esíčka "smlsněte si spolu"
• Euro RSCG pro Dell Computer: Čokoládový notebook
• Euro RSCG pro Komerční banku: Čtyři roky budování špičkové image značky
• Mark BBDO pro AVON Cosmetics: AVON proti rakovině prsu - Braňte se!