Prodejna nábytku XXXLutz ve Stodůlkách

Prodejna nábytku XXXLutz ve Stodůlkách | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Reklama „ta ta ta ta“ budí emoce. Na zákazníky prý funguje

  • 1162
"Spěchám v tempu, ta ta ta ta, k sortimentu, ta ta ta ta, XXXLutz, ta ta ta ta," zpívá dívka v reklamním spotu na nově otevřený obchodní dům s nábytkem, který zaplavil v posledních dnech éter tuzemských televizních stanic a rádií. Kampaň řadu lidí rozčiluje, ale podle odborníků zabírá.

Kampaň s vtíravou melodií a jednoduchým textem za několik dní vyvolala vlnu emocí a stihla si vybudovat armádu odpůrců. Na serveru youtube.com je hned několik parodujících verzí, na sociální síti Facebook pak vznikla skupina s názvem "XXX Lutz TaTaTaTa – nejhorší reklama všech dob", do níž se za týden přidalo na 55 tisíc lidí.

I odborníci z reklamních agentur se většinou shodnou, že kampaň je z kreativního pohledu dost odpudivá a nezáživná. Některým se z ní podle jejich slov dělá doslova nevolno. Kromě toho, že se jim nelíbí a přijde jim hloupá, druhým dechem dodávají, že svůj účel zřejmě plní dobře.

"Je to vlastně taková rozhlasová reklama převedená co nejjednodušeji a nejlevněji na televizní obrazovku. Ale funguje to. Její jediný účel je upozornit na to, že existuje nějaký XXXLutz a že se tam prodává nábytek. Což se daří," říká Martin Charvát, kreativní ředitel agentury Konektor.

Zpívané spoty jsou jen českou verzí rakouského originálu. Tam mají podobné "zpívánky" o nábytku XXXLutz dlouhou tradici. Firma si tam často vezme nějakou známou melodii a pak ji otextuje. "A to poměrně dost stupidně," myslí si Charvát.

Ikea, Kika a Asko mají konkurenci

Největší obchod s nábytkem v ČR otevřel

Podle něj však podobně jednoduché reklamy mohou fungovat. "Klasik praví: v reklamě pracuje několik géniů a pak spousta průměrných lidí. A tak je to v pořádku, protože reklama mluví k průměrným lidem," uzavírá Charvát.

S tím souhlasí také Milan Rozlivka z agentury Bed. "Myslím si, že lidi mají zálibu v bizarnostech. Ta reklama je vlastně milá, mile naivní a zcela jistě splňuje klientovo zadání a zasahuje cílovou skupinu," řekl Rozlivka.

Mluvčí české pobočky XXXLutz Reiko Trojer reklamu obhajuje. "Každý má jiný vkus," komentoval Trojer pro ČTK negativní reakce některých českých spotřebitelů. Firma podle něj reklamu považuje za dobrou a míní, že na zákazníky zapůsobila. Pod originálem je podepsaná rakouská reklamní agentura Demner, Merlicek & Bergmann, která v Česku přímé zastoupení nemá. Mediální prostor pro XXXLutz v Česku kupuje mediální agentura OMD.

Čtěte ve středeční MF DNES

O konkurenčním boji prodejců nábytku. Po příchodu rakouského řetězce XXXLutz do Česka rozjíždějí jeho konkurenti nové cenové akce a speciální nabídky.

.

Líbí se vám reklama na XXXLutz?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 čtvrtek 15. července 2010. Anketa je uzavřena.

Je příšerná
Je příšerná 15067
Je skvělá
Je skvělá 3819