Diskuze

První let airbusu A380 trval čtyři hodiny

První let obřího Airbusu A380 proběhl zdárně. Po bezmála čtyřech hodinách strávených ve vzduchu se letadlo vrátilo na letiště v Toulouse, kde hladce přistálo. Airbus tak definitivně převzal titul největšího dopravního letadla po americkém Boeingu 747.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tibike1

29. 4. 2005 17:06
snad nebude moc padat
hmmm, cim vetsi letadlo, tim vice pasazeru....ale tim take vice obeti, pokud takove letadlo spadne...takze ja bych se priklanel spise k dopravnim prostredkum, prevazejicich mene pasazeru. Je mi jasne, ze letadlo nebude padat az tak casto, ale pokud opravdu spadne, tak to bude 500-800 obeti, coz uz je celkem slusna katastrofa, ne?
Tak jen doufat, ze to bude spolehlivy stroj...nebo, ze se nenajde nejaky silenec.
0 0
možnosti

honzajaka

28. 4. 2005 8:56
tady
pořád čtu o socialistickém letadle, zdá se mi, že jsou tady všichni lidé z toho už paranoiní, vidí třeba někde myš a řeknou ha to je socialistický agent, jdou okolo rybníka ha tenhle orobinec je falešný je to mikrofon socialistického spiknutí. Souhlasím, že byl vývoj dotován, ale třeba Boeing žije hlavně z přidělovaných zbrojních a kosmických zakázek. A je samozřejmě podporován vládou, když v jeho správní radě sedí nemálo vysloužilých politiků, co si budeme namlouvat, že takové praktiky jsou jen u nás. Samozřejmě si mohou dovolit dávat mnohamilionové úplatky, aby příslušné zakázky dostala, což třeba Airbus nemůže, protože na to nemá finance a vždycky by se našel nějaký novinářský pako, který by se to domáknul a zveřejnil to. V USA by byl už za deset minut na dně oceánu s traverzou přivázanou na noze.
0 0
možnosti

Vendula

28. 4. 2005 11:20
Re: tady
Ano, jistě - ta tvoje "odhalení" jsou skutečně fantastická, škoda, že o tom není informována tupá americká veřejnost... Kdo by si ale troufnul, když by následovala poprava. Jinak - zbrojní a kosmické zakázky jsou VŠUDE na světě placeny státem, u dopravních letadel tomu tak zvykem dosud nebylo. Tenhle český sentiment je skutečně na poblití - "takové krásné letadlo, hlavně, že ho máme". Dost mi to připomíná když si estébák Hušák postavil za peníze státa narudlých  pi*omců halu Sazka - a jediné co bylo slyšet: "Taková krásná hala, hlavně že ji máme. Kdopak jiný by to dokázal než soudruh..."
0 0
možnosti

Prispivatel

28. 4. 2005 0:40
Ke vsemu kolem kulecniku apod.
Jenom takovy shrnuti. Nebudu nikomu nutit ze tomu opravdu tak je, klidne si kdokoliv myslete cokoliv, ale jak to tedy je...
A) Dopravni letadlo samozrejme drnca, kvuli turbulencim a podobnym vecem, ALE!
B) Pokud dopravni letadlo zataci, tak se opravdu nic na stolecku nehejbe za strany na stranu diky vyrovnavani sil - to uz se tu psalo spoustakrat jak to pusobi, takze neni treba opakovat. Nekdo tu zminoval onu sklenicku s vodou - je tomu opravdu tak, pokud je zatacka spravne provedena (jakoze prumerny dopravni pilot spravne vykluzovou zatacku umi v klidu provest, stejne tak autopilot ktery ji provede sam dokonale) tak se hladina ani nehne. Kdo neverite, zkuste se prihlasit do nejake pilotni skoly, jak zname z reklamy, tak 6 z 10 ucitelu vam tenhle trik taky ukaze pri trenovani zatacek. Jinak misto sklenicek byva v letadlech taky tady uz jednou zminovana kulicka.
Kdo porad neverite, vzhledem k dost velky slozitosti vzdusnyho prostoru se vam skoro NIKDY nepostes
0 0
možnosti

Prispivatel

28. 4. 2005 0:40
Re: Ke vsemu kolem kulecniku apod.
NIKDY nepostesti letet jenom a pouze rovne - letadlo behem letu zataci pomerne casto a jako pasazeri to prakticky nepoznate (pokud nekoukate z okynka tak skoro vubec).
C) Vodicovo tvrzeni ze kormidlo je u dopravaku prakticky na nic je naprosto zcestny. Pokud by se zatacka provadela pouze kridelky, nedochazelo by prave k zminovanymu "sklenickovymu efektu" a veci na stolecku by se opravdu sunuly ze strany na stranu. Jak tu zase nekdo rikal, tak "cim vic naklanis, tim vic musis slapat". Jinak kdyby jsi spatne (nebo vubec) zatacel kormidlem nebo krikdylkama, tak se do pruseru opravdu dostanes .
0 0
možnosti

prdeloid

27. 4. 2005 22:32
socialisticke letadlo?
boze vy uchylaci uz musite tahat tu politiku vsude co? je to krasne letadlo, o to tu jde...
0 0
možnosti

Vendula

27. 4. 2005 22:46
Re: socialisticke letadlo?
Tak jak tomu mam říkat - éro postavený za prachy "nás všech"? A rozhodně není krásný, krásný je 747, krásnej bude ten Dramliner a zajímavá je i Mrija, ale A380 jsem malovala už v roce života, když mi tatínek řek namaluj letadýlko. Já sice chápu, že u letadla této velikosti se žádné extravagace vymýšlet nedají, ale ten design je  bez jakéhokoliv nápadu nebo osvěžujícího prvku. Kdyby člověk nevěděl, že to je největší dopravák, tak se na to podruhý ani nepodívá - prostě velký éro.
0 0
možnosti

Zwerg

27. 4. 2005 20:25
Boeing v těchto dnech
vyfoukl Airbusu obrovskou zakázku za několik miliard USD. Myslím, že nějaké kanadské a korejské aerolinie daly přednost nákupu letadel Boeing 747 před obřímy Airbusy 380. Prý to bylo z důvodů nároků na velikost přistávací plochy u Airbusu. Airbus je údajně z toho těžce zklamaný, zatímco u Boeingu oslavují. Nemáte někdo link na podrobnosti? Díky.
0 0
možnosti

Zwerg

27. 4. 2005 20:27
Re: Boeing v těchto dnech
obřímy -> obřími
0 0
možnosti

Vendula

27. 4. 2005 18:46
dobrý ale
vyrobit obrovský letadlo není zase takovej problém (když to opravdu největší dokážou i UKáčka) a je to hlavně otázka peněz. Když se např. nový český idol Čína rozhodne postavit letadlo pro 1200 osob a pořádně to zacáluje to tak jim to někdo postaví (neříkám, že za rok, ani za pět). Boeing má pravdu (tohle není jejich oficální prohlášení) - A380 je socialistický projekt socilaistické Evropy uskutečněný z peněz daňových poplatníků. Jestli se vyplatí? Možná jo, možná ne - koho to zajímá. Vždyť to vlastně "nikdo" neplatil. Kdo na tom vydělá? My všichni? Nedejte se vysmát.
0 0
možnosti

beagle

27. 4. 2005 20:50
Re: dobrý ale
1) Problém to je - proto to zatím dovedou pouze 3 země/společenství na světě: US, Evropa a býv. SSSR, Čína musí ujít ještě "long, long march", než bude něčeho podobného schopná, ony totiž peníze jsou zde pouze nutnou, ale zdaleka nikoliv postačující podmínkou. 2) neporovnávej "UKáčka", která vidíš na našich stavbách, s lidmi např. od Antonova nebo Ivčenka. 3) Boeing ve svých prohlášeních o financování samzřejmě NEMÁ pravdu ani trochu, resp. máslo mu z hlavy odkapává - mimochodem již několik měsíců (či let) plane na půdě WTO i jinde válka o financování velkých programů (reimbursable launch aid vs. military contracts atd.), ale je to na delší vysvětlování ...
0 0
možnosti

walter

27. 4. 2005 18:27
Jen se z toho Airbusu nepo!
Evropské unii trvalo 40 let, než dokázala vyrobit letadlo o 20% těžší a větší než USA.
Opravdu impozantní ukázka impotence EU!
 
0 0
možnosti

barbudo

27. 4. 2005 19:38
Re: Jen se z toho Airbusu nepo!
... cože?
0 0
možnosti

funTomas

27. 4. 2005 17:44
Dotazy
iDNES zase jednou odblokovalo diskusi a pod celkem zajímavým tématem se naklonovala hromada přiblblejch plků. Mne osobně by zajímalo: jestliže šlo o vůbec první uvedení do luftu a vše bylo do této chvíle jen teoreticky spočítáno, kdo a na jakou částku pojistil ten "klub sebevrahů", který s tím strojem vzlétl? Jaká je max. nosnost éroplánu a tah/spotřeba těch Rolls&Royců? Když je ten doubledecker tak těžký, musí být letiště pro něj speciálně připraveno? Je Ruzyň mezi připravenými?
0 0
možnosti

T

27. 4. 2005 18:00
Re: Dotazy
A380 - MTOW 560t, prazdne 277t A380F (cargo verze) - MTOW 590t, prazdne 252t MTOW - max. takeoff weight, max. vzletova hmostnost muze mit v soucasnosti dva typy motoru, rolls royce Trent 900 o tahu 302-374 kN, nebo motory GP7200 od konsorcia General Electric & Pratt a whitney, tah 363 kN letiste musi byt pripravene ve smyslu ze musi mit vhodne nastupni mustky (dvoupatrove), a urcitou minimalni sirku drah (aby vnejsi motory nenasavaly bordel z travy) a pojezdovek, co se nosnosti tyce, tak vesmes upravy nejsou treba, diky poctu podvozku je vaha rozlozena tak, ze stavajici letiste vyhovuji. na provoz tohohle drobka se specialne pripravuji vsechna letiste, kde by potencialne mohl letat (chicago o hare pocinaje a frankfurtem konce), praha se nijak specialne nepripravuje
0 0
možnosti

sisko2

27. 4. 2005 16:29
:-)
Pro nadsence, uz jsou tam i nejaka videa.
http://www.airbus.com">www. airbus .com

jardamat

27. 4. 2005 16:22
AIRBUS
Je to nádhera. A každý kdo má jen trochu technické myšlení, tak před těmi konstruktéry smekne
0 0
možnosti

Zwerg

27. 4. 2005 20:29
Re: AIRBUS
Mluvíš o doletu 747? Souhlasím.
0 0
možnosti