V Česku v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl prodej nových aut.

V Česku v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl prodej nových aut. | foto: Škoda Auto

Prodej nových aut vzrostl o desetinu, vede Škoda

  • 8
V Česku se v prvním čtvrtletí roku prodalo 33 026 nových osobních vozů, což je meziročně o 9,7 procenta více. Nejprodávanějšími značkami byla Škoda s 10 495 prodanými automobily. Na druhém a třetím místě skončily značky Ford a Volkswagen, které prodaly přes dva tisíce nových vozů.

Vyplývá to z aktuální statistiky Svazu dovozců automobilů.

Nejprodávanější kategorií osobních vozů byly mini a malé automobily, kterým patřila polovina trhu. Následuje nižší střední třída s podílem téměř sedmnáct procent a střední třída s třinácti procenty. Vozy s benzinovým motorem tvořily 71 procent prodejů.

O více než osmnáct procent vzrostl prodej lehkých užitkových vozů, kterých se prodalo více než 15 tisíc. Společně v obou kategoriích bylo registrováno 48 234 vozů, což znamená meziroční nárůst o 12,4 procenta.