Jely jsme sem 180 kilometrů, těšily se zákaznice ve frontě u Primarku

  • 182
Před obchodem Primark se tvoří velké fronty i druhý den po otevření. Od nákupů levné módy dav neodradilo ani parné počasí a natěšení zákazníci opět zaplnili Václavské náměstí.

Dlouhé fronty na Václavském náměstí pokračovaly už druhým dnem, situace však byla o něco lepší než při samotném otevření. Při středečním otevírání totiž dokonce čekající dav přijel pokropit hasičský sbor, jelikož lidé dlouhé hodiny postávali na rozpálené ploše. „To, že budu dlouho čekat ve frontě, mě ale nijak neodradilo,“ říká zákaznice. 

Ačkoliv je Primark známý především velmi levným zbožím, zákazníci plánují útratu i ve výši tisíců. „Myslím si, že tu nechám tak dva tisíce,“ uvedla pro iDNES.cz jedna ze zákaznic. „Za takovou částku se ale myslím obléknu od hlavy až k patě,“ dodává. 

Na nákupy nedorazili pouze Pražané, ale lidé z celé republiky. „Jely jsme sem až ze Suchdola nad Lužnicí, což je asi 180 kilometrů odsud,“ říkají zákaznice. „Já jsem přijela z Jablonce nad Nisou,“ říká další z čekajících. 

Primark je módní fenomén. Reklamu nepotřebuje, říká odborník

Podle ředitele výzkumné společnosti Incomind, Tomáše Drtiny, je Primark fenoménem především díky „šuškandě“ mezi lidmi. „U žádného jiného retailera skutečně „word-of-mouth“ nefunguje tak intenzivně,“ řekl Drtina v rozhovoru pro iDNES. 

„Roli v tom vedle velmi příznivých cen hraje či doposud hrála i jakási nedostupnost, navíc podepřená tím, že v nabídce je zboží, které v jiných obchodech třeba není běžně k mání. Díky velmi silné skupině příznivců, kterým jeho koncept vyhovuje, se jeho hlavními ambasadory stali právě oni,“ doplňuje.

To ostatně potvrzují i sami zákazníci. „ Věděli jsme, že sem chodí hodně lidí a tak nás to také zajímalo a chtěli jsme se sem podívat,“ říkají zákazníci na Václavském náměstí. 

Primark spadá pod irskou síť obchodů, která je známá především velmi nízkými cenami. Nájemní smlouvu v The Flow Building podepsala firma už v roce 2019, k otevření však došlo až 17. června letošního roku, jelikož se datum otevření neustále posouvalo i kvůli koronavirové pandemii. Třípatrový Primark  o celkové ploše 4600 metrů čtverečních na Václavském náměstí je vůbec první pobočkou této značky v Česku. Dosud Češi jezdili na nákupy za touto značkou do Drážďan, Linze nebo Vídně.