Samotný Pilsner Urquell, největší exportní značka českého piva, zaznamenal meziroční růst exportu o jedenáct procent.
Vyšší prodej podpořily podle pivovaru i letošní horka. "Díky teplému počasí významně rostl v prvním pololetí prodej typicky dovolenkových a grilovacích balení," řekl šéf obchodu a distribuce Plzeňského Prazdroje Binder.
Odbyt piva v plechovkách stoupl o 17 procent, prodej multipacků se zvýšil o dvě třetiny.
Nejvíce piva v cizině vypili Němci
"Hlavními zahraničními trhy zůstávají tradičně Německo, USA a Slovensko. Na mapě exportu přibylo i několik nových zemí. Albánie, Gruzie a Černá hora," uvedl mluvčí Plzeňského Prazdroje Alexej Bechtin.
Na domácím trhu vzrostl meziročně prodej značek Prazdroje o 4,8 procenta a podle Bechtina byl v souladu s vývojem pivního trhu.
"Nejprodávanější značky českého piva - Gambrinus - se v prvním pololetí 2007 prodalo o 2,2 procenta více než ve stejném období loňského roku, prémiová značka Pilsner Urquell si polepšila v meziročním srovnání o čtyři procenta," dodal.
Plzeňský PrazdrojSpolečnost Plzeňský Prazdroj v roce 2006 prodala pod svými značkami 10,7 milionu hektolitrů piva do více než 50 zemí (do tohoto množství je započítáno i pivo vyrobené firmami, které si od plzeňského pivovaru koupily licenci). Firma patřící do globální skupiny SABMiller je tak předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva. SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, která vyrábí nebo distribuuje pivo ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell a řadu dalších regionálních značek. Mimo USA je SABMiller také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě. Ve fiskálním roce ukončeném 31. března 2007 skupina vykázala příjmy ve výši 18,620 miliardy USD a zisk před zdaněním 3,591 miliardy USD. |