Podle metodiky se dovozci nemusejí pro doklady o plnění technických podmínek obracet pouze na akreditované zástupce jednotlivých značek, na což si dovozci rovněž stěžovali s tím, že těmto zástupcům za vydání prohlášení platí několikatisícové částky, ale mohou využít i služeb pověřené zkušebny nebo plnění dokladovat originálním homologačním štítkem na vozidle a původním technickým průkazem ze země dovozu.
Jak řekl mluvčí ministerstva dopravy a spojů Martin Šváb, vyhláška platila od roku 1996 a dovozci byli dostatečně informováni o časovém omezení její platnosti.
Resort však částečně reagoval na protesty dovozců ojetých vozů. Nevyhověl však jejich požadavku na oddálení platnosti ekologické normy Euro 2, která v příštím roce omezí dovoz zejména vozů starších než pět let.
Podle Švába není pravda, že by ministerstvo na žádost dovozců zmírnilo ustanovení vyhlášky o přihlašování vozidel do provozu v příštím roce. "Pouze jsme vydali upřesňující metodiku, jak při dokladování technické způsobilosti postupovat," vysvětlil.
- čtvrtek 30. prosince 1999