Od příštího roku přestanou platit výjimky pro dovoz ojetin

- Na konci roku 1999 skončí platnost vyhlášky ministerstva dopravy a spojů, která upravuje technické podmínky pro dovážená ojetá vozidla, zejména z hlediska brzdění, emisí škodlivin a vnější hlučnosti. Od příštího roku budou ojeté vozy při schvalování do provozu posuzovány podle stejných kritérií jako nové automobily. Ministerstvo dopravy a spojů zároveň dopravním inspektorátům doporučilo, aby letos dovezená vozidla, u kterých již bylo zahájeno řízení pro uvedení do provozu, byla v příštím roce posuzována podle letos platných předpisů.

Podle metodiky se dovozci nemusejí pro doklady o plnění technických podmínek obracet pouze na akreditované zástupce jednotlivých značek, na což si dovozci rovněž stěžovali s tím, že těmto zástupcům za vydání prohlášení platí několikatisícové částky, ale mohou využít i služeb pověřené zkušebny nebo plnění dokladovat originálním homologačním štítkem na vozidle a původním technickým průkazem ze země dovozu.

Jak řekl mluvčí ministerstva dopravy a spojů Martin Šváb, vyhláška platila od roku 1996 a dovozci byli dostatečně informováni o časovém omezení její platnosti.

Resort však částečně reagoval na protesty dovozců ojetých vozů. Nevyhověl však jejich požadavku na oddálení platnosti ekologické normy Euro 2, která v příštím roce omezí dovoz zejména vozů starších než pět let.

Podle Švába není pravda, že by ministerstvo na žádost dovozců zmírnilo ustanovení vyhlášky o přihlašování vozidel do provozu v příštím roce. "Pouze jsme vydali upřesňující metodiku, jak při dokladování technické způsobilosti postupovat," vysvětlil.


Témata: Euro