Mőbelix má novou reklamu, nápadně v ní naráží na konkurenta IKEA

  14:26aktualizováno  14:26
„Mőbelix? Ale chtěli jsme jet do I...“ zaznívá v nové reklamě, kterou před několika dny zveřejnil prodejce nábytku Mőbelix. Dva reklamní experti oslovení portálem iDNES.cz potvrdili, že narážka zřejmě odkazuje na švédský řetězec IKEA, který patří mezi jeho konkurenty na trhu s nábytkem. Möbelix tvrdí, že jde pouze o náhodu.

Krátká 20sekundová reklama začíná v autě, ve kterém GPS navigace sdělí mladému páru, že dorazil do svého cíle. Nacházejí se před prodejnou Mőbelix, což ale podle reakce hlavních protagonistů neodpovídá jejich původnímu záměru.

„Ale chtěli jsme jet do I...“ zazní v reklamním spotu předtím, než větu přeruší zvuk klaksonu. Podle Nicolly Gajdošové, marketingové manažerky Mőbelixu pro Česko a Slovensko, ale nebyl záměrem odkaz na obchodní domy IKEA.

„Je to náhoda,“ tvrdí Gajdošová. Hlavním sdělením je podle ní výpověď „Ducha domu Mia“, který se v reklamním spotu odvolává na to, že „pokud někdo sám nenajde cestu k modernímu nábytku za nejlepší cenu, je mu potřeba pomoct“. Na konci reklamy se také objeví slogan „to nejlepší pouze výhodněji“.

„Reklama by neměla parazitovat na konkurenci“

Pokud firma zmiňuje ve své propagaci konkurenci, jedná se o tzv. srovnávací reklamu. „Základním omezením je, že by reklama neměla konkurenta znevažovat, či na něm jakkoli parazitovat,“ uvádí Ondřej Obluk, ředitel reklamní agentury Ogilvy.

E-shop CZC dal v reklamě facku Alzákovi

„Podle mého názoru reklama Mőbelixu po formální stránce zřejmě v pořádku bude, diskutabilní je však její výsledný efekt, který může paradoxně spíše pomoci IKEA, jako silné a velmi dobře zavedené značce,“ tvrdí Obluk.

„V IKEA se plně soustředíme na naše zákazníky. Z toho pohledu se proto nijak nevyjadřujeme, ani nehodnotíme kroky ostatních společností,“ říká v reakci na reklamní kampaň Tomáš Kubík, mluvčí IKEA.

Podle marketingového experta Karla Křivana záleží u srovnávací reklamy obecně na tom, jakou má zadavatel pověst u svých zákazníků. „Reklama od Mőbelixu mi příliš nesedí,“ říká Křivan. „Mně z toho vychází, že oni vás prostě unesli někam jinam, než jste původně chtěli jet. Nebylo to samostatné rozhodnutí zákazníka a přišlo mi to nepřirozené.“

Srovnává i prodejce elektroniky CZC

Podobný typ reklamy zveřejnil v květnu prodejce elektroniky CZC, který v ní zdůraznil, že je dvojkou na trhu. „Jako „jednička“ na tuzemském online trhu s elektronikou se standardně uvádí internetový prodejce Alza.cz.“ CZC na svého konkurenta v reklamě odkazovala například zeleným mimozemšťanem, který je nápadně podobný tomu, kterého ve svých reklamách využívá Alza.

„Dvojky na trhu většinou dělají kolem jedniček „tyjátr“, ale málokdy se to podaří,“ komentuje srovnávání Křivan. Podle Obluka má reklama CZC„na rozdíl od reklamy Mőbelixu v sobě alespoň smysluplné sdělení, že se dvojka na trhu musí více snažit“. Spot od Mőbelixu přirovnává také k „dlouholetým pokusům značky Hyundai se na českém trhu přiživit na značce Škoda“.

Gajdošová z Mőbelixu ale odmítá, že by se prodejce inspiroval některou z těchto reklamních kampaní. „Televizní spot byl adaptován z rakouské mateřské společnosti sítě Mőmax,“ dodává.

Reklamní spot CZC:

Autor:

Nejčtenější

Čech vyhrál v loterii Eurojackpot 1,4 miliardy, k výhře už se přihlásil

Ilustrační snímek

V evropské loterii Eurojackpot v pátek vyhrál sázející z České republiky 1 411 860 488 korun. Je to druhá nejvyšší...

Podnikatelský „zázrak“ socialismu. Za úspěchem JZD Slušovice stála StB

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Fenomén, socialistický zázrak – tak se o třítisícových Slušovicích obvykle mluví. Legenda praví, že JZD Slušovice byl...

Obchod s vyřazeným zbožím skupuje věci, které nechtějí ani některé řetězce

ilustrační snímek

Skleničky, hrnečky, brýle, baterie, džíny, sekačky na trávu, sponky do vlasů nebo krém na ruce, to je jen zlomek toho,...

Kdo „podojil“ Slušovice. O konci družstva s kriminálním pozadím se mlčí

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Konec známého socialistického jednotného zemědělského družstva v obci Slušovice na počátku 90. let měl kriminální...

Hypermarkety začaly znovu brát stravenky. Pokladny rozdělí nákup

pokladní, ilustrační snímek

Velké obchody v Česku až na výjimky opět berou stravenky. Od června je možné jimi platit i za nákupy potravin v...

Další z rubriky

Kdo „podojil“ Slušovice. O konci družstva s kriminálním pozadím se mlčí

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Konec známého socialistického jednotného zemědělského družstva v obci Slušovice na počátku 90. let měl kriminální...

Pivní dvojka posiluje. Staropramen koupil řemeslná piva Pernštejn i Porter

Staropramen koupil Pivovar Pardubice s jeho značkami Porter, Taxis a Pernštejn.

Společnost Pivovary Staropramen po 22 letech koupila konkurenta. Do svého portfolia zařadí značky Pernštejn, Taxis a...

ČEZ bude muset zveřejňovat smlouvy. Končí české Palermo, jásá Michálek

ČEZ aktuálně nabízí pět modelů elektromobilů od tří značek: Volkswagen (na...

Energetická společnost ČEZ a další firmy s většinovou účastí státu, které se obchodují na burze, přijdou o dosavadní...

Najdete na iDNES.cz