Ministr Tvrdík usedl do letadla i přesto, že nedávno nešetřil kritikou na adresu jeho výrobce. Upřesnil, že letadlo jako takové není špatné, ale vadila mu poruchovost už dodaných kusů a měl výhrady k subdodávkám.
Armáda zatím převzala 36 ze 72 objednaných jednomístných strojů, jen pět z nich ale létá. Po letu s šéfpilotem Aera byl Tvrdík nadšený. "Je to jeden ze zážitků, kvůli kterým stojí za to dělat ministra, přál bych vám to," prohlásil po přistání.
Aero chce jednomístné i dvoumístné letouny exportovat do Indie, Jižní Ameriky, Perského zálivu i západoevropských zemí. Ministři slíbili firmě marketingovou podporu v podobě cest zástupců resortů do zmíněných zemí nebo upřednostnění dodávek pro export před dodávky pro českou armádu.
Ministři Jiří Rusnok (uprostřed) a Jaroslav Tvrdík (vlevo) po letu bitevníkem L 159 Alca. (31. ledna 2002) |
Ministr financí Jiří Rusnok v bitevníku L 159 Alca. (31. ledna 2002) |
Ministr financí Jiří Rusnok nastupuje do bitevníku L 159 Alca. (31. ledna 2002) |
Ministr obrany Jaroslav Tvrdík před letem bitevníkem L 159 Alca. (31. ledna 2002) |