Proti prodeji je předseda strany Jiří Čunek, názor neprodávat letiště je podle něj mezi poslanci KDU-ČSL většinový. Proti privatizaci vystupuje i ministr pro místní rozvoj Cyril Svoboda.
Čunek tento záměr vysvětluje snahou o národní bezpečnost. Letiště by podle něj nemělo být v soukromých rukách hlavně proto, že pro Česko je hlavní branou do světa.
"Rozhodli jsme se tak po zkušenostech s jinými privatizacemi, například plynovodních cest," řekl iDNES.cz Čunek s tím, že se nechce dočkat něčeho podobného jako byla plynová krize, kterou Evropa prožila začátkem roku, když Rusko zastavilo kohoutky plynu vedoucího přes Ukrajinu.
"Majitel dráhy by byl vlastníkem území a mohl s ním dělat různé věci," dodal Čunek.
Kalousek čeká 100 miliard
Kalousek v neděli konstatoval, že stát může za letiště, i přes světovou finanční krizi, dostat "dobrou cenu", uvítal by cenu kolem 100 miliard korun.
"Připravujeme privatizaci Letiště Praha i ČSA, všechno běží zcela transparentně a podle zadání koaliční vlády, která se těmito záležitostmi pravidelně zabývá," řekl ČTK k usnesení KDU-ČSL mluvčí ministerstva financí Ondřej Jakob. Kalousek pro Právo označil Čunkovu snahu za zvláštní, protože o privatizaci rozhodla vláda loni i Čunkovým hlasem.
Vláda je rozhodnuta letiště i ČSA prodat do konce volebního období. Ministerstvo financí nyní posuzuje nabídky na výběr poradce, který bude společně se státem dávat dohromady zadávací podmínky pro tendr na prodej letiště.
Proti privatizaci letiště jsou kvůli možnému bezpečnostnímu riziku sociální demokraté. Navrhli zákon, který má prodej letiště zakázat.