"Všichni tady zemřete. Ty, ty, ty... " říká potutelně letuška v kontroverzní

"Všichni tady zemřete. Ty, ty, ty... " říká potutelně letuška v kontroverzní reklamě na limonádu. | foto: YouTube

Zemřete, říká s úsměvem letuška v kontroverzní reklamě na limonádu

  • 44
Na YouTube se objevila kontroverzní reklama na limonádu, po které se člověk údajně příjemně uvolní. Účinky nápoje demonstruje letuška, jež je po jeho požití tak v pohodě, že při předvádění bezpečnostních instrukcí v duchu pasažérům sděluje, že všichni zemřou, jen ona ne. Spot pobouřil diskutující, expert ho však hájí.

"Opustím letadlo jako první a vy všichni tady zemřete. Ty, ty, ty... přežiji jen já," říká si v duchu blonďatá letuška. Kamera najede na její okouzlující úsměv a cestující slyší poslední slova, ve kterých jim letecká společnost přeje příjemný let. 

Spot končí záběrem na limonádu, která má pomoci proti únavě a stresu, a ozývá se slogan: Zenonade, na tvůj vlastní risk.

Reklamu vytvořila česká společnost Lowe Praha. "Chtěli jsme vytvořit něco kontroverzního, co by se dostalo do povědomí mladých lidí, na které je reklama zacílena. Reakce některých lidí mě překvapily, zvláště jejich komentáře spojené s bezpečností létání konkrétních aerolinek. To jsme vůbec nezamýšleli, ale je to zajímavé pozorovat," řekl iDNES.cz ředitel agentury Martin Lochman.

Ačkoliv se limonáda prodává zatím jen na českém trhu, v angličtině je spot podle něj proto, aby mohl být prezentován na reklamních festivalech.

zdroj: www.youtube.com

Video, na které upozornil deník Blesk, zhlédlo za týden od vyvěšení téměř 70 tisíc lidí. Někteří jsou jeho zpracováním znechuceni. "Je to nechutné," říká jeden z diskutujících. "To je neuvěřitelně stupidní český humor," říká druhý. "Tuhle věc nebudu nikdy pít," reaguje uživatel s nickem christopher avalos. 

Další diskutující jsou ale pobaveni. "Můj bože, to je dívka mých snů," říká o letušce jeden z nadšenců. "Mohl bych ten nápoj dostat, až poletím se Southwest Airlines?" ptá se pobaveně další. "Stejně je (reklama) dobrá. Ach, ten český humor," konstatuje spokojeně třetí diskutující.

Také expert na reklamu nevidí ve spotu nic, co by překračovalo etické normy. "Tato reklama evidentně míří na mladé 'frikulíny', snaží se být nekonformní a svým černým humorem na sebe upozornit. Podle mého názoru se moc nepovedla. Nicméně se domnívám, že není v kolizi s Etickým kodexem Rady pro reklamu," řekl iDNES.cz prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec s tím, že ale nemůže v případě stížnosti na spot rozhodnutí Arbitrážní komise Rady pro reklamu předjímat.

Pobuřuje vás reklama na limonádu?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 pátek 31. května 2013. Anketa je uzavřena.

Ne
Ne 2457
Ano
Ano 254