„Na odstranění potíží intenzivně pracujeme a v této souvislosti budou systémy od 16:00 zcela nedostupné,“ uvedla Komerční banka v pondělí odpoledne na svých facebookových stránkách. Situace by se podle ní měla stabilizovat v podvečer. Na komplikace upozornily servery iHNED.cz a Aktuálně.cz.
Mluvčí banky Pavel Zúbek uvedl, že výpadek zasáhl jen část klientů. „Potíže se objevily zhruba dvě hodiny před polednem. Problém jsme identifikovali, známe jeho příčinu a pracujeme na jeho odstranění. Je zároveň možné, že kvůli tomu budeme muset během odpoledne přistoupit zhruba k hodinové odstávce celého internetového a mobilního bankovnictví. Klientům bychom v tom případě dali předem vědět prostřednictvím sociálních sítí a našeho webu. Omlouváme se za způsobené komplikace,“ řekl Zúbek.
Banka o víkendu plánovaně aktualizovala své mobilní a internetové bankovnictví, o čemž byli klienti peněžního domu předem informováni. Systémy však jejich nápor v pondělí neustál a vykazoval chyby.
Není to přitom poprvé, co se Komerční banka potýká s nefunkčností svých systémů. Naposledy měla výpadky většího rozsahu letos v srpnu, kdy nefungovalo například posílání plateb a zobrazování transakcí v bankovnictví. Obdobné problémy měla letos v říjnu i UniCredit bank. Její platby stály i několik dní.