Seriály prý mohou být plné reklam, varují Hospodářské noviny.

Seriály prý mohou být plné reklam, varují Hospodářské noviny.

HN: Seriály může zaplavit reklama

  • 9
V českých seriálech bude nejspíš brzy k vidění řada reklamního zboží. Přestože je tzv. "product placement" v Česku zakázaný, protože je považován za skrytou reklamu. Přesto se do některých seriálů výrobky propracovaly. Podle mediální rady je to ale v pořádku, píší úterní Hospodářské noviny.

V seriálech se objevuje reklama na existující firmy jako OMV nebo Modrá pyramida a některé společnosti. Mezi těmi je například Budějovický Budvar.

"Analýza konstatovala že produkty umístěné v seriálu slouží k navození kontextu a nepřesáhly míru, která by dosáhla stupně skryté reklamy," citují Hospodářské noviny předsedu rady Václava Žáka.

Podle jiných členů to ale není zcela pravda. "Postup porušil zákon a může vést k masivnímu rozšíření umisťování skryté reklamy do pořadů, tedy k porušování zákona," uvádí se podle deníku ve stanovisku Petra Pospíchala a Jiřího Šenkýře.

To by mohlo vést k lavině product placementu v českých pořadech. Chystá se na něj například i televize Prima, píše deník.


Product placement

V překladu znamená "umisťování výrobků". Znamená začlenění určitého výrobku do nereklamního pořadu - například do filmu či seriálu.