To je případ softwarové společnosti Apple. Jeden ze spoluzakladatelů společnosti Steve Jobs dal svým kolegům ultimátum: buď do konce pracovní doby, tedy do pěti hodin odpoledne, navrhnou jméno, které se mu bude zamlouvat, nebo společnost pojmenuje po svém oblíbeném ovoci - jablku. Nikdo s lepším návrhem nepřišel.
Kopřivnické vozy Tatra zase nesou jméno slovenských velehor. Při zkouškách nových vozů v roce 1919 se totiž česká vozidla dostala do terénu, kterou před tím žádný automobil nezvládl. Tatrovky zdolaly trať ze Štrby do Lomnice. To vzbudilo takové nadšení, že jméno vozidlům zůstalo a nahradilo původní značku NW - Nesseldorfer Wagenbau.
VELKÁ PŘÍLOHA |
V názvech firem se objevují jména bohů, poetická spojení jako "velkolepý vesmír" (Daewoo) nebo svítání (Hitachi).
Výjimkou ale nejsou ani slova, která neznamenají vůbec nic a vznikla jen proto, aby se dobře vyslovovala. To je příklad i české farmaceutické firmy Zentiva.
Nejčastějším a pořád oblíbeným způsobem je ale pojmenování podle zakladatelů. Tak ke svému názvu přišla i softwarová firma Hewlett-Packard. Nechybělo ale mnoho a svět by ji znal jako Packard-Hewlett. O tom, které ze jmen zakladatelů se v názvu objeví jako první, totiž rozhodl jediný hod mincí.
Ilustrační foto |