- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nechat postavit stožár (tedy obyčejnější, jen železný - běžná cena u Amaka pod 5 litrů) a nabídka od "stavební firmy" byla tuším 45 tisíc bez DPH, se skvělou dodací dobou asi 3 týdny. Tak jsem si ho postavil sám, a když mi za 2 dny volali, jestli to teda budem stavět, tak jsem jim řekl, že už ho mám postavenej a že to vyšlo na 12 litrů i s materiálem, prací, jeřábem a DPH. Dodavatel na sucho polknul a zavěsil. Takže to co se "děje" všude okolo, mi přijde zhruba podobné. Absolutní neschopnost něco udělat rychle a nedejbože za snesitelnou cenu. A když je to pro stát, tak je to ještě zhruba všechno pětkrát víc.
Česko- zem pro lumpy zaslíbená
Já bych řekl, že redaktor tohoto článku přestřelil a několik set rozumbradů z internetu mu na to skočilo jak husa na šišku. Zajděte si někam, kde prodávají ocelové profily, zjistěte si kilogramovou cenu oceli a zkuste si spočítat za pomoci školních vzorečků, kolik že může stát jen na materiálu takový obyčejný tahový sloup, vysoký cca. 8 metrů, který nese tramvajové troleje. Dostanete se k částce asi 50.000,-Kč (i s DPH a instalací to bude 80.000,-Kč). A teď mi vysvětlete, jak mohou trojnásobnej stožár Rakušáci postavit za údajných sto tisíc….)
a někteří rozumbradové zřejmě neví, jak se u nás hospodaří
To je panečku jiná kvalita, to se s tím rakouským vůbec nedá srovnat. Protože ten český když spadne, tak v 89% případů nepoškodí trať. ten takouský jenom v 50% případů. A pokud ji ten český poškodí, tak vždy to je těch 11% případů. Takže logicky cena je u českého vyšší.
V podstatě sloup u nás stojí stejně jako v Rakousku jenom ten zbytek nás stojí úplatky pro úředníky.
Já bych řekl, že sloup v ČR stojí méně jak v Rakousku a rozdíl nedostanou úředníci na úplatcích, ale je inkasován počínaje projektantem, výrobcem či dovozcem sloupu a konče stavební firmou.
Porovnávaní projekční ceny sloupu v ČR s cenou tržní v Rakousku je úplná zhovadilost. Jelikož nevím o jaký typ jde, a jelikož se jenom domnívám, že se jedná pouze o cenu sloupu (protože srovnávat tam i nějaké vybavení GSM by bylo dost zavádějící - ale je pravdou, že u pisálků typu Sůry se neví), tak jako inspiraci zde uvádím odkaz na ceník dodavatele železničních sloupů v ČR (poslední a předposlední stránka): http://www.slouparna.cz/download.php?id=270
Ceny sloupů jsou bez monolitiké patky, přepravy a vztyčení sloupu jeřábem. Nicméně nějak tady něco nesedí. Cenu patky železobetonu si každý spočte - při 2m3, a ceně na dráze za kubík cca 10000Kč (ano je to trocha víc, ale oni to maj včetně bednění atd...). A doprava a vztyčení zajisté nevyjdou na 300tisíc korun. Takže jako obvykle - pan Sůra plácá do vody, ABY SI MOHL NAPSAT SVŮJ TŮČNÝ PROVOKUJÍCÍ NADPIS.
.... prostě cena u nás bude tak okolo 100 tisíc, stejně jak v Rakousku!!
Kolik by jste za to dal Vy mistře??
Tak to by mě nenapadlo,že i sloupy u trati nakupuje Kalousek s Parkanovou....
pokud to má mít logiku chlapče, tak prodává, prodává, prodává ...
kterej nic neví a nezná. A tento chobot napíše úplnej blábol zcela vytržený z kontextu, že českej sloup pro GSM je 4x dražší. Tento pán je úplně mimo. Porovnává něco, co je nesrovnatelné. To co popistuje pan Sůra, je cena v projektu. Kdo se někdy pohyboval ve stavebnictví (a pan Sůra to zajisté není) tak Ví, že projekční cena je úplně k ničemu. Rozhoduje cena, za kterou se to postaví. Cena v projektu je prostě odhad!!! Pan Sůra je natolik genitální, že srovnává jablka z hruškama.
No dobře, ale kdyby napsal, že nakonec to bude třeba šestkrát dražší, tak by ho mohli žalovat.
Je dost k smíchu porovnávat naše a Rakouské dráhy. V Rakousku je i ta nejposlednější dráha ve stavu jako by ji včera někdo nově postavil, kdežto u nás máme kolejnice z roku 1970 a dráhy už zapomněly, co je to lopata. Vzpomínám si na případ, kdy se elektrizoval úsek u nás a v Rakousku. Rakušáci postavili stožáry, natáhli vedení a hotovo. U nás se měnili kolejnice z roku 1947, přestavěli se všechny mosty, elektromechanické zabezpečovací zařízení se nahradilo digitálním a pak taky jednotková cena na kilometr vyšla 10x víc. Bych chtěl vidět ten posudek. Hlavně, když Rakušáci nedají žádné přesné podklady a vždy je vše jen obecně. Porovnávat se dá maximálně kubík betonu u nás a tam.
Víte vy vůbec, co stojí výluka na koridorové trati? Nevíte. Lidi co neví, nejvíc komentují věci, kterým houby rozumí. To že součástí projektu elektrizace je zlepšení únosnosti mostů je naopak rozumné hospodaření. Za jednu nákladnou výluku spojíte rekonstrukci několika věcí. NAOPAK!!! Např. to co se v obcích v rámci instalace různých sítí jako kanalizace, plyn, voda, kdy se rozkopává jeden výkop, 10x se asfaltují (látují) stejné silnice, to je z prominutím na h.... to je plýtvání peněz!!!